Archiwum filmów
WIELCY MALARZE: MANET – PORTRECISTA ŻYCIA Z THE ROYAL ACADEMY OF ARTS W LONDYNIE
WIELCY MALARZE: MUNCH: MIŁOŚĆ, DUCHY I WAMPIRZYCE
WIELCY MALARZE: PICASSO. BUNTOWNIK W PARYŻU
WIELCY MALARZE: VAN GOGH. NOWA WIELKA WYSTAWA
WIELCY MALARZE: ŚWIT IMPRESJONIZMU: PARYŻ 1874
WIELCY MALARZE: „NENUFARY" MONETA – CUDA Z WODY I ŚWIATŁA
WIELKA SZÓSTKA
WIELKA WYPRAWA MOLLY
WIELKANOC W SZTUCE
WIELKI BŁĘKIT
WIELKI GATSBY
WIELKI ZŁY LIS I INNE OPOWIEŚCI
WIELKIE FALOWANIE
WIELORYB
WIEŚ PŁYWAJĄCYCH KRÓW
WIKI I JEJ SEKRET
WILCZYCA
WILGOTNE MIEJSCA
WILK NA 100%
WILK W OWCZEJ SKÓRZE 2
WILK Z WALL STREET
WINEVERYTHING
WINNI
WINTER IS MY LOVE
WINTER IS MY LOVE - edycja 10
WINTER IS MY LOVE - pokazy snowboardowe
WITAJ W KLUBIE
WONKA
WOŁYŃ
WREDNE LIŚCIKI
WROBLE /NIC SIE TU NIE DZIEJE/
WROOKLYN ZOO
WROOKLYN ZOO - pokaz specjalny z KLAPSEM
WRÓBEL
WRÓCICIE DO SIEBIE
WRÓG
WRÓŻKA ZĘBUSZKA
WSZYSCY LUDZIE PREZYDENTA
WSZYSCY WIEDZA
WSZYSTKIE NASZE STRACHY
WSZYSTKIE ODCIENIE ŚWIATŁA
WSZYSTKIE ODCIENIE ŚWIATŁA pokaz edu
WSZYSTKIE PIENIĄDZE ŚWIATA
WSZYSTKO ALBO NIC
WSZYSTKO GRA
WSZYSTKO NA OPAK, CZYLI DO GÓRY NOGAMI
WSZYSTKO O EWIE
WSZYSTKO POSZŁO DOBRZE
WSZYSTKO WSZĘDZIE NARAZ
WSZYSTKOWIDZĄCA
WUNDERKAMMER: ŚWIAT CUDÓW
WYBAWIENIE
WYBRANIEC
WYJDŹ ZA MNIE
WYPISZ, WYMALUJ ...MIŁOŚĆ
WYPRAWA MAGELLANA
WYSOKA DZIEWCZYNA
WYSPA NIM
WYSPA PSÓW
WYSZYŃSKI - ZEMSTA CZY PRZEBACZENIE
WYZNANIA NASTOLATKI
Wander`s Club: LAMB
Wałęsa. Człowiek z nadziei
WeduM Gimnazjum
WeduM LO
WeduM kl.4-6
Wedum PG
Wedum Sześciolatki
Weekend z filmami górskimi: A CRACK IN THE MOUNTAIN
Weekend z filmami górskimi: CHOLITAS
Weekend z filmami górskimi: EVEREST: A SUPERHUMAN CHALLENGE
Weekend z filmami górskimi: THIS MOUNTAIN LIFE
Weekend z królem
Welcome to Hel - SURF FILM FESTIVAL POZNAŃ
Wenus w futrze
Wieczór Sylwestrowy: Mayday
Wieczór Sylwestrowy: Atak paniki + Gra o wszystko
Wielcy Malarze: CARAVAGGIO: DUSZA I KREW
Wielcy Malarze: DAVID HOCKNEY W KRÓLEWSKIEJ AKADEMII SZTUK
Wielcy Malarze: Dzień w londyńskiej The National Gallery

Reż. Phil Grabsky, Ben Harding
Wielka Brytania, 2013, 90 minut
Ta głośna wystawa w Royal Academy of Arts była pierwszą w historii tak pełną retrospektywą poświęconą sztuce portretowej Édouarda Maneta. W Londynie zgromadzono z tej okazji prace malarza z muzeów i kolekcji prywatnych z całej Europy, Azji i USA. Portrety Maneta nigdy nie zostały zbadane i zaprezentowane w formie monograficznej wystawy, mimo że stanowią około połowy jego twórczości. Artysta malował wizerunki członków rodziny, przyjaciół, znanych literatów, działaczy politycznych i inne sławy tamtych czasów, portretując tym samym nie tylko zamawiających, ale i ówczesne społeczeństwo. Wystawa składała się z ponad 50 prac; w tym portretów najmożniejszego mecenasa malarza, jego żony Suzanne Leenhoff, luminarzy literatury: Antonina Prousta, Émila Zoli i Stéphane’a Mallarmé. Portretowani często pojawiają się w trakcie wykonywania czynności z życia codziennego, co wskazuje na nowoczesne myślenie Maneta o portrecie pod wpływem fotografii portretowej. Film ukazuje także zakulisowe przygotowania do prezentacji wystawy, które normalnie pozostają niewidoczne dla publiczności, a także ciekawostki z życia Maneta i XIX-wiecznego Paryża.

Reż. Michele Mally
Wielka Brytania, Włochy, 2022, 90 minut
Jego Krzyk stał się symbolem naszych współczesnych niepokojów. Nie ma jednak na świecie malarza bardziej znanego i jednocześnie mniej poznanego niż Edvard Munch. Dziś Oslo, starożytna Kristiania, wyznacza punkt zwrotny w zakresie wiedzy o tym artyście. Nowe muzeum MUNCH, otwarte w październiku 2021 roku, to spektakularny drapacz chmur wznoszący się na fiordzie stolicy Norwegii; zaprojektowany, by pomieścić ogromny zbiór złożony przez artystę swojemu miastu: 28 000 dzieł, od obrazów po grafiki i rysunki, a także notatniki, szkicowniki, fotografie i eksperymetnalne filmy. Wszystkie razem dają nam oszałamiający wgląd w umysł, pasje i sztukę geniusza Północy. Śmierć matki, a następnie ukochanej siostry Sophie, a także wyniszczająca depresja ojca naznaczyły życie Muncha już w dzieciństwie. Jak opowiada jego biografka Sue Prideaux, Munch przeżył osiemdziesiąt trudnych lat, wypełnionych problemami psychicznymi, alkoholizmem i izolacją.

Reżyseria: Simona Risi
Włochy 2023
96 minut
Pablo Picasso (1881-1973) – tytan pracy i wulkan kreatywności, który nie tylko zatarł różnicę pomiędzy sztuką a rzemiosłem, ale też w dzieło potrafił zmienić zwykłą szczotkę, konewkę czy rower. Pozostaje jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych artystów w historii, autorem przeszło dwudziestu tysięcy obrazów i obiektów.
Zrealizowany przy okazji 50. rocznicy jego śmierci film „Picasso. Buntownik w Paryżu” Simony Risi to portret życia spełnionego, ale i złożonego ze sprzeczności – dokumentalna podróż przez lata biedy i szalonego sukcesu, światła i mroku, pasji i destrukcji, kawiarnianych hulanek i politycznego zaangażowania.
Z jedną walizką, nie znając francuskiego – tak młodziutki Pablo postanowił podbić Paryż. Film skupia się na latach spędzonych w kipiącym twórczą energią mieście, który stał się drugim domem pochodzącego z Malagi malarza. Jako hiszpański imigrant był na celowniku policji, jako artysta rewolucjonizujący sztukę błyskawicznie podbił salony. Jego styl wciąż ewoluował, malował intensywnie i niechętnie rozstawał się z pracami. „Jestem swoim najlepszym kolekcjonerem" mawiał, a 5 tysięcy należących do niego obiektów stanowi dziś bezcenny zbiór paryskiego Muzeum Picassa. Film daje nam unikalną szansę odwiedzenia zorganizowanej tam z okazji 50. rocznicy śmierci artysty wielkiej wystawy, której scenografię współtworzył słynny brytyjski projektant, Paul Smith.
Dokument Risi to również portret zmieniającego się Paryża i panorama XX wieku, który artysta kształtował, będąc zarazem przenikliwym kronikarzem burzliwej epoki. Ustami ekspertów i kuratorów „Picasso. Buntownik w Paryżu” rozszyfrowuje ukrytą w dziełach symbolikę, tłumaczy, jak kolejne doświadczenia i spotkania wpływały na ewolucję stylu. Ale geniusz miał również swoją mroczną stronę, o której zaświadczają wspomnienia jego partnerek. Filmowa opowieść przynosi także krytyczne spojrzenie na biografię i twórczość Pabla Picassa, przypominając, że często za spektakularną karierą „wielkiego mężczyzny” stoją zapomniane lub niedoceniane kobiety.

Reż. David Bickerstaff
Wielka Brytania, 2024, 90 minut
200 lat po otwarciu i sto lat po nabyciu pierwszych dzieł Van Gogha, National Gallery gości największą w historii Wielkiej Brytanii wystawę Van Gogha. Van Gogh jest nie tylko jednym z najbardziej uwielbianych artystów wszech czasów, ale być może najbardziej niezrozumianym.
Ten film to szansa na ponowne przyjrzenie się i lepsze zrozumienie tego kultowego artysty. Skupiając się na jego wyjątkowym procesie twórczym, Van Gogh: Poets & Lovers bada lata spędzone przez artystę na południu Francji, gdzie zrewolucjonizował swój styl. Van Gogha pochłonęła pasja opowiadania historii w jego sztuce, zamieniając otaczający go świat w żywe, wyidealizowaneprzestrzenie i symboliczne postacie.
Poeci i kochankowie wypełniali jego wyobraźnię; wszystko, co robił na południu Francji, służyło tej nowej obsesji. Częściowo to spowodowało jego niesławne załamanie, ale nie powstrzymało jego kreatywności, gdy tworzył arcydzieło za arcydziełem. Odkryj jeden z najważniejszych okresów w historii sztuki w tym jedynym w swoim rodzaju pokazie.
Powstało w ścisłej współpracy z Galerią Narodową.

Reż. Ali Ray
Wielka Brytania, 2024, 90 minut
Impresjonizm to jeden z najważniejszych nurtów w historii sztuki. Dzieła impresjonistów są podziwiane przez miliony widzów odwiedzających muzea i galerie sztuki. Początki były jednak trudne. Impresjoniści i ich sztuka byli odrzucani przez publiczność. Wszystko zmieniło się w 1874 roku. Pierwsi impresjoniści, „spragnieni niezależności”, dokonali przełomu, organizując własną wystawę poza oficjalnymi kanałami. Narodził się impresjonizm, a świat sztuki zmienił się na zawsze. Co doprowadziło do pierwszej przełomowej wystawy 150 lat temu? Kim były osobowości, które dzierżyły swoje pędzle w tak radykalny i prowokacyjny sposób? Spektakularna wystawa w Musée d’Orsay pozwala spojrzeć świeżym okiem na tę niezwykłą opowieść o pasji i buncie. Historia nie jest opowiadana przez historyków i kuratorów, ale słowami tych, którzy byli świadkami świtu impresjonizmu: artystów, prasy i mieszkańców Paryża w 1874 roku.

Reż. Giovanni Troilo
Włochy, 2018, 90 minut
Dokument opowiada o pochodzeniu i powstaniu ogromnego dzieła sztuki, które zerwało z wszelkimi konwencjami. Jest to opowieść o obsesji artysty na punkcie światła i wody, z której malarz nie mógł się wyrwać, więc przekształcił ją w swój własny rodzaj magii. To także opowieść o radykalnych ideach, które zrewolucjonizowały sztukę współczesną: wyraźnym zamiarem Moneta było przeniesienie na płótno „pierwszego, czystego wrażenia” form i przedmiotów, jakie pojawiają się w oku, które nigdy wcześniej ich nie widziało. Film jest wyjątkowym, ekskluzywnym spojrzeniem na arcydzieła znajdujące się w Muzeum Orangerie, Muzeum Marmottan, Muzeum Orsay i Giverny, gdzie mieszkał i tworzył Monet, po raz pierwszy ukazane na dużym ekranie, aby zapewnić niepowtarzalne wrażenia widzom obcującym z pięknem jego „Nenufarów”.



reżyseria: Phil Grabsky
85 minut
polskie napisy
Historia śmierci i zmartwychwstania Chrystusa przez ostatnie 2000 lat wywierała ogromny wpływ na kulturę i robi to nadal. Inspirowała najznamienitszych artystów Zachodu. To najprawdopodobniej największe wydarzenie w historii ludzkości. Phil Grabsky, reżyser i pomysłodawca cyklu reportaży kinowych pod tytułem „Wystawa w Kinie”, śledzi odzwierciedlenia biblijnej historii śmierci i zmartwychwstania w sztuce, od czasów pierwszych chrześcijan po współczesność. Zrealizowany w Jerozolimie, Stanach Zjednoczonych i całej Europie film odkrywa przed widzami różne sposoby, w jakie artyści przedstawiali wydarzenia Wielkiej Nocy na przestrzeni wieków. Na wielkim ekranie i w jakości 2K będzie można podziwiać dzieła Caravaggia, Michała Anioła, Leonarda da Vinci czy El Greca, ale również prace współczesnych artystów, jak Mark Wallinger czy Sam Taylor-Wood.
.


Reż. Baz Luhrmann
Australia, USA, 2013, 142 minuty
Nowy Jork, lata 20. XX wieku. Gatsby (Leonardo DiCaprio) - milioner wywodzący się z niższych sfer - po 11 latach spotyka swoją wielką miłość, Daisy (Carey Mulligan), z którą wcześniej rozdzieliły go różnice społeczne. Romans wszech czasów, prohibicja, huczne przyjęcia, kostiumy największych kreatorów mody i pogoń za marzeniami w filmie wizjonera kina - Buza Luhrmana (Moulin Rouge!, Romeo i Julia). Wielki Gatsby w rytmie nowoczesnej muzyki (Beyonce, Lana Del Rey, Jay-Z, Bryan Ferry), zrealizowany w oparciu o klasykę amerykańskiej literatury, to prawdziwa filmowa uczta.



Reż. Denis Imbert
Francja, 2020, 85 minut
Twórcy serii „Bella i Sebastian” przedstawiają cudowną opowieść, inspirowaną prawdziwą historią. Ośmioletnia Wiki, wraz z tatą, przeprowadza się do małego miasteczka w górach. Choć nowe miejsce jest pełne uroku, Wiki tęskni za dawnym życiem. Pewnego dnia dziewczynka dostaje od sąsiada niezwykły prezent – małego, cudownego szczeniaka. W tajemnicy przed tatą zabiera go do domu. Tak zaczyna się historia niezwykłej przyjaźni z wyjątkowym zwierzęciem. Kiedy dziewczynka dowiaduje się, że jej przyjaciel na czterech łapach to nie jest zwykły psiak, a wilcze szczenię, i że nie będzie mogła go zatrzymać, Wiki za nic w świecie nie chce się z tym pogodzić. Jak w obliczu tego niespodziewanego odkrycia potoczą się ich dalsze losy? Pełna czułości opowieść dla całej rodziny o dziewczynce, która wychowuje wilcze szczenię, i wrażliwości na naturę, która – choć dzika – jest zarazem krucha.

Reż. Marek Piestrak
Polska, 1982, 98 minut
z autorską narracją Doroty Masłowskiej
[...] jest to film wspaniały, fatalny, nieznośny i skazany na zagładę.
Dorota Masłowska
Dla niektórych „Wilczyca” to nielogiczny guilty pleasure, dla innych piękna pocztówka z polskiego podwórka grozy. To film, który dywersyfikuje opinie. Sprawdźcie, czy Wasze serce bije do „Wilczycy”, czy podczas seansu czujecie się tak, jakbyście mieli w nim kołek.
Ten seans będzie jak róg obfitości dla każdego kinofila!
Marek Piestrak to kultowa postać polskiego kina. Stworzył między innymi „Indiana Jonesa” bloku wschodniego, czyli „Klątwę Doliny Węży”, sci-fi, którego nie powstydziłby się Ridley Scott „Test Pilota Pirxa” i „Wilczycę”, która tak dużo czerpie z kultury ludowej, że w dobie współczesnej chłopomanii MUSI wejść do kanonu uwielbianych polskich filmów.
Masłowska i Piestrak mają coś wspólnego - przecierają szlaki, wywołują kontrowersje.
Pisarka pokazała, że granice w językowych zabawach zawsze można przesuwać. Udowodniła też, że awangardowy, ambitny rap idealnie mieści się na kartach literatury. Piestrak udowodnił, że w Polsce można tworzyć kino gatunkowe (i to takie, które niesie przekaz, a nie jest tylko pustą formą). Twórczość tych twórców to dowód na to, że nie ma wymówek, zawsze można znaleźć kreatywne rozwiązania.
Film komentuje Dorota Masłowska, kultowa postać polskiej literatury.
W malowniczej scenerii zaboru austriackiego główny bohater “Wilczycy”, Kacper Wosiński, staje przed trudnym wyzwaniem po tajemniczej śmierci swojej żony…
Dorota Masłowska w swojej narracji prowadzi groteskowy dialog z filmem. Komentuje, dopowiada, zasiewa wątpliwości - nadaje całkowicie nowej perspektywy odbioru. Opowieść “o Wosiu” nabiera nieoczekiwanego kształtu, dotykając granicy między strachem a… śmiechem.
Film z autorską narracją powstał w ramach wrocławskiego Festiwalu Korelacje, który skupia się na łączeniu różnych dziedzin sztuki w nowe, dostępne formy.
Film z lektorem (autorską narrację czyta Dorota Masłowska) i napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących (SDH).





Reż. Janusz Osiński
Polska, 2024
Film opowiada o wyjątkowych ludziach, dla których triathlon to coś więcej niż sport. Twórcy filmu przez dwa i pół roku jeździli po świecie z kamerą za szóstką triathlonistów. Podglądali, jak trenują i z czym się zmagają na co dzień. Wśród sportowców znajdują się profesjonaliści: Agnieszka Jerzyk i Robert Wilkowiecki, jeden zawodnik startujący na dystansach kwalifikowanych, to Mateusz Głuszkowski, oraz trzej zawodnicy startujący jako amatorzy: Agnieszka Nowak, Małgorzata Nowak oraz Łukasz Szałkowski
Dzięki tej produkcji widzowie w Polsce i na całym świecie będą mieli okazję dowiedzieć się, co dzieje się za kulisami tego elitarnego sportu, jak uprawiają go profesjonaliści oraz amatorzy. Jest to szczególnie ważne, ponieważ w tym roku obchodzimy 40 rocznicę pierwszego oficjalnego polskiego triathlonu, który odbył się w stolicy Wielkopolski - Poznaniu
Aby być pierwszym, trzeba zetrzeć się z najlepszymi na świecie. Aby z nimi wygrać, trzeba wystawić swój organizm na nieziemskie obciążenia. Walka z samym sobą oraz walka na arenie sportowej – łokieć w łokieć z rywalem pod wodą podczas etapu pływania, wyczerpujący bieg często w upalnym słońcu oraz wyścig na rowerze przy ogromnych prędkościach. Wielka ambicja i niezwykła determinacja. To ona pcha człowieka do przodu i pozwala rozwinąć skrzydła, szczególnie kiedy mówimy o sporcie, jakim jest triathlon. W filmie opowiemy o zawodnikach przekraczających granice wydolności swojego organizmu, pokonujących kolejne bariery. Tu liczą się umiejętności analityczne, dobranie sprzętu, odpowiednia dieta, strategia pozwalająca przygotować się do sezonu oraz taktyka, dzięki której wygrywają najtrudniejsze zawody. Triathlon to poświęcenie. Setki godzin treningów, które wymagają od zawodnika wielu wyrzeczeń i ogromnego nakładu czasu, często kosztem życia prywatnego. W naszym filmie wejdziemy w głąb tych procesów, dowiemy się jak wygląda “druga strona medalu”. Poznamy tajniki strategów i sposoby realizacji taktyki. Nasz film pokaże morderczy wyścig, który wygrają nie tylko najlepsi i najwytrwalsi zawodnicy, ale przede wszystkim całe teamy – trenerzy, lekarze, dietetycy, psychologowie, stratedzy i konstruktorzy sprzętu.

Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.

Zabierz znajomych i weź udział w największej w Polsce imprezie promującej snowboard, zimową aktywność i unikatową kinematografię.
Każdej jesieni, już od dziewięciu lat organizujemy premiery najciekawszych filmów snowboardowych nadchodzącego sezonu. Nie ma lepszych filmów niż filmy snowboardowe! Nie ma lepszego miejsca do oglądania filmów niż kino.
Wyświetlamy nowe filmy najbardziej kreatywnych ekip filmowych z całego świata. Zobaczysz w nich najlepszych riderów i trudne stylowe tricki. Góry i snowboard w głębokim śniegu z dala od wszystkiego, dziesiątki egzotycznych lokalizacji i miejski snowboarding. Karkołomne kadry, nowoczesny montaż, świetna muzyka i ciekawe historie. Filmy snowboardowe są naprawdę najlepsze. Kochaj snowboarding!

Zabierz znajomych na oficjalne rozpoczęcie sezonu w Poznaniu.
Taka okazja zdarza się raz do roku!
PIĄTEK, 25 LISTOPADA, OD GODZ. 20:00:
JEROME TANON - FREE RIDER // Świat, Alaska, Freeride / 35 min
ABSINTHE FILMS - LA ZONE // Europa, Freeride / 15 min
MARIA THOMSEN - HOT COCO // Świat, Freestyle, Dziewczyny! / 17 min
RIDE SNOWBOARDS - SINCERELY YOURS // Europa, Freestyle / 30 min
ELIAS ELHARDT - INVISIBLE GROUND // Świat, Freeride / 34 min
DANNY DAVIS - ARK // Świat, Backcountry, Freestyle, Freeride / 32 min



Mieszkająca w małym angielskim miasteczku bogobojna Edith (Olivia Colman) otrzymuje anonimowe, niezwykle złośliwe listy. O ich autorstwo oskarża swoją sąsiadkę, wyzwoloną i buntowniczą Rose (Jessie Buckley). Jednak z każdym dniem listów przybywa i dostaje je już nie tylko Edith… Kto naprawdę je wysyła?

Reż. Krzysztof Skonieczny
Polska, 2024, 128 minut
Najnowszy film kinowy w reżyserii Krzysztofa Skoniecznego, twórcy „Ślepnąc od świateł” – jednego z najgłośniejszych i najbardziej popularnych seriali ostatnich lat. Uwodząca klimatem, iskrząca emocjami i pulsująca muzyką techno, hip hopu i punk rocka opowieść o burzliwej pierwszej miłości pary młodych ludzi. Ich buncie, dorastaniu i gorącym uczuciu na przekór wszystkim i wszystkiemu. „Wrooklyn Zoo” to przeniesiona na ulice Wrocławia i Los Angeles, współczesna wersja „Romeo i Julii”, gdzie ideały przyjaźni i miłości zderzają się z twardą rzeczywistością zasad dyktowanych przez gang bezwzględnych bandytów. To podana w formie współczesnej baśni historia o potędze miłości, która dzięki determinacji w dążeniu do prawdy i pragnieniu wolności potrafi przezwyciężyć nienawiść, a nawet śmierć. W jednej z głównych ról legendarny Dario ze „Ślepnąc od świateł” – Jan Frycz a u jego boku: Konrad Eleryk, Renata Dancewicz, Hanna Koczewska oraz na pierwszym planie dwójka utalentowanych debiutantów: Mateusz Okuła i Natalia Szmidt. Na ekranie gościnnie amerykański mistrz deskorolki Tony Trujillo oraz cała lista zaskakujących nazwisk ze świata polskiej popkultury. Prawdziwa miłość wymaga poświęceń, a droga do jej spełnienia nie zawsze jest łatwa. W mieście, w którym ulicami trzęsą członkowie brutalnego gangu spotkają się dwa odmienne światy. Świat Kosy – kończącego liceum charyzmatycznego skejta, dla którego całą rodzinę stanowią kumple oraz kochający go nad życie dziadek. I świat Zory – obdarzonej cudownym głosem magnetycznej romskiej dziewczyny, która czuje się ograniczana przez rodzinne tradycje i którą pociąga inne życie. Gdy ta dwójka młodych ludzi się spotka – wszystko zapłonie. Ich serca. Ich miasto. Ich życia. A wraz z nimi rzeczywistość dookoła. To film dla tych, którzy właśnie przeżywają swoją młodość i dla wszystkich, którzy zechcą cofnąć się w czasie, żeby dzięki ożywionym wspomnieniom ponownie zanurzyć się w burzliwych wydarzeniach okresu dojrzewania i wraz z bohaterami przeżyć przygodę, z której nie będą chcieli powrócić.

Reż. Krzysztof Skonieczny
Polska, 2024, 120 minut
KLAPS! to autorski projekt Kinads Media mający na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zdrowia seksualnego i relacji międzyludzkich poprzez wykorzystanie medium jakim jest wielki, kinowy ekran. Projekt składa się z 6 spotkań, podczas których prezentowane będą ok. 30 minutowe filmy edukacyjne.
Poruszają one takie tematy jak bezpieczny seks, menopauza oraz gadżety erotyczne. Chcemy promować empatię, zrozumienie i przełamywać tabu, by każdy mógł szanować i rozumieć własne oraz innych ciało bez wstydu. Kluczowym założeniem jest edukacja, czyli dostarczenie widzom rzetelnych, naukowych informacji na temat seksualności i zdrowia oraz przeciwdziałanie mitom. Projekt jest skierowany zarówno do kobiet jak i mężczyzn.
**********
Najnowszy film kinowy w reżyserii Krzysztofa Skoniecznego, twórcy „Ślepnąc od świateł” – jednego z najgłośniejszych i najbardziej popularnych seriali ostatnich lat. Uwodząca klimatem, iskrząca emocjami i pulsująca muzyką techno, hip hopu i punk rocka opowieść o burzliwej pierwszej miłości pary młodych ludzi. Ich buncie, dorastaniu i gorącym uczuciu na przekór wszystkim i wszystkiemu. „Wrooklyn Zoo” to przeniesiona na ulice Wrocławia i Los Angeles, współczesna wersja „Romeo i Julii”, gdzie ideały przyjaźni i miłości zderzają się z twardą rzeczywistością zasad dyktowanych przez gang bezwzględnych bandytów. To podana w formie współczesnej baśni historia o potędze miłości, która dzięki determinacji w dążeniu do prawdy i pragnieniu wolności potrafi przezwyciężyć nienawiść, a nawet śmierć. W jednej z głównych ról legendarny Dario ze „Ślepnąc od świateł” – Jan Frycz a u jego boku: Konrad Eleryk, Renata Dancewicz, Hanna Koczewska oraz na pierwszym planie dwójka utalentowanych debiutantów: Mateusz Okuła i Natalia Szmidt. Na ekranie gościnnie amerykański mistrz deskorolki Tony Trujillo oraz cała lista zaskakujących nazwisk ze świata polskiej popkultury. Prawdziwa miłość wymaga poświęceń, a droga do jej spełnienia nie zawsze jest łatwa. W mieście, w którym ulicami trzęsą członkowie brutalnego gangu spotkają się dwa odmienne światy. Świat Kosy – kończącego liceum charyzmatycznego skejta, dla którego całą rodzinę stanowią kumple oraz kochający go nad życie dziadek. I świat Zory – obdarzonej cudownym głosem magnetycznej romskiej dziewczyny, która czuje się ograniczana przez rodzinne tradycje i którą pociąga inne życie. Gdy ta dwójka młodych ludzi się spotka – wszystko zapłonie. Ich serca. Ich miasto. Ich życia. A wraz z nimi rzeczywistość dookoła. To film dla tych, którzy właśnie przeżywają swoją młodość i dla wszystkich, którzy zechcą cofnąć się w czasie, żeby dzięki ożywionym wspomnieniom ponownie zanurzyć się w burzliwych wydarzeniach okresu dojrzewania i wraz z bohaterami przeżyć przygodę, z której nie będą chcieli powrócić.

Reż. Tomasz Gąssowski
Polska, 2024, 106 minut
Remek Wróbel to listonosz i zapalony piłkarz amatorskiej drużyny. Dobiega czterdziestki, wiedzie życie kawalera. Z pasją studiuje encyklopedię, ćwicząc swoją nadzwyczajną pamięć. Poza obrotnym, prowadzącym szemrane interesy, przyjacielem Pedrem nie ma na świecie nikogo bliskiego. I dobrze mu z tym. Pewnego dnia wszystko się zmienia – jego poukładane życie wywraca się do góry nogami, do tego niespodziewanie pojawiają się w nim nowa, wygadana sąsiadka Marzenka i dziadek, którego do tej pory nie znał. Remek będzie musiał się nauczyć, jak zrobić lemoniadę, gdy życie daje ci cytryny.

Reż. Jonás Trueba
Hiszpania, Francja, 2024, 114 minut
Nagrodzone w Cannes, niezwykle inteligentne kino o związkach i przewrotny hołd oddany klasycznym hollywoodzkim komediom romantycznym. Bohaterami świetnie napisanego filmu Jonása Trueby są Ale i Alex – para z czternastoletnim stażem, która chce zorganizować imprezę celebrującą koniec ich związku, gdyż według nich lepiej jest świętować rozstania zwiastujące nowe początki niż banalne śluby, które i tak prędzej czy później przyniosą koniec… Dzięki niezwykłej ekranowej chemii Itsaso Arany i Vito Sanza otrzymujemy czuły portret współczesnej pary, wciąż w sobie zakochanej, lecz samotnej, żyjącej niejako oddzielnie. Czy rzeczywiście rozstanie to najlepszy pomysł?


Reż. Alan J. Pakula
USA, 1976
Zdobywcy Oscara Robert Redford i Dustin Hoffman występują w tej prawdziwej historii jako reporterzy Washington Post, Carl Bernstein i Bob Woodward, których śledztwo w sprawie pozornie drobnego włamania do pokoju hotelowego ujawnia największy skandal polityczny w historii Stanów Zjednoczonych i prowadzi do upadku prezydenta Richarda Nixona.
To kwintesencja amerykańskiego filmu, klasyk zarówno dla Nowego Hollywood, jak i gatunku dziennikarskiego śledztwa, a przy tym ponadczasowa historia, oparta na autentycznych wydarzeniach dotyczących afery Watergate. Robert Redford i Dustin Hoffman łączą w sobie precyzyjnie odpowiednie ilości grozy i zapału jako reporterzy Washington Post. 8 nominacji do Oscara.

Cruz wciela się w rolę Laury, kobiety, która przed laty wyjechała do Argentyny, a dziś powraca do rodzinnego hiszpańskiego miasteczka na ślub siostry. Bardem gra Paco, jej dawnego kochanka, teraz cenionego winiarza. We „Wszyscy wiedzą” parę, którą kiedyś łączyło uczucie, tym razem połączy tragedia: podczas burzowej weselnej nocy znika bowiem nastoletnia córka Laury, Irene. Od tego momentu osadzony w urokliwym, okolonym winnicami miasteczku, film zdobywcy dwóch Oscarów (za „Rozstanie” i „Klienta”) całkowicie zmienia nastrój. Fasada sielanki gwałtownie pęka, a zza niej wychodzą rodzinne sekrety, zawiści, namiętności i skrzętnie ukrywane konflikty. Przeszłość nawiedza misternie tkaną opowieść niczym zły duch; burząc przy tym spokój całego miasteczka. Na jaw wychodzą kolejne tajemnice, o których „wszyscy wiedzą”, ale nikt nie chce przerwać zmowy milczenia.
Farhadi prowadzi opowieść z charakterystyczną dla siebie swobodą i lekkością. Rodzina to terytorium, na którym porusza się z wprawą, bezbłędnie wychwytując paradoksy, dzięki którym to kłębowisko toksycznych emocji, sprzecznych interesów i wzniosłych uczuć działa jak doskonale naoliwiona maszyna. Intymny, a przy tym kipiący emocjami „Wszyscy wiedzą” dowodzi, że w opowiadaniu o związkach i relacjach, Farhadi nie ma sobie równych.

reż. Łukasz Ronduda, Łukasz Gutt
Polska 2021
Nagrodzony Złotymi Lwami w Gdyni film oparty na prawdziwych wydarzeniach z życia barwnej i łączącej skrajności postaci Daniela Rycharskiego – zaanagażowanego katolika walczącego o odnowę duchową swojej społeczności oraz głęboko wierzącą osobę LGBT, która płynnie łączy wiarę i tęczę. W roli głównej Dawid Ogrodnik. Na 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni film „Wszystkie nasze strachy” zdobył aż pięć nagród: Nagrodę Dziennikarzy, Nagrodę Dyskusyjnych Klubów Filmowych, Nagrodę Jury Młodych, Najlepsze zdjęcia oraz najwyższy laur – Złote Lwy dla najlepszego filmu Festiwalu.
Daniel (Dawid Ogrodnik) jest artystą, katolikiem i aktywistą. Domy w rodzinnej miejscowości ozdobione są jego imponującymi malowidłami, rzeźby trafiają na cenione wystawy w Warszawie, a instalacje w rodzaju podświetlonej i pozdrawiającej głosami mieszkańców kapliczki służą lokalnej wspólnocie. Jego znakiem rozpoznawczym jest bluza ozdobiona tęczowymi elementami. Jako głęboko wierzący katolik, Daniel angażuje się w sprawy duchowe. Mężczyzna uważa, że kościół nie powinien być miejscem wykluczenia a w jego wspólnocie jest miejsce dla każdego bez względu na światopogląd i osobiste wybory. W wyniku dramatycznych wydarzeń Daniel decyduje się na wzięcie udziału w odważnej walce w obronie swoich idei i postanawia rozprawić się z homofobią mieszkańców rodzinnej miejscowości.

Reż. Payal Kapadia
Indie, Francja, Holandia, Luksemburg, 2024, 118 minut
„Wszystkie odcienie światła” to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić. Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos. Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.

Reż. Payal Kapadia
Indie, Francja, Holandia, Luksemburg, 2024, 118 minut
„Wszystkie odcienie światła” to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić. Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos. Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.





Kiedy Emmanuèle przerywa pracę i podnosi słuchawkę telefonu, jeszcze nie wie, jak wiele zmieni on w jej życiu. Okazuje się, że 85-letni ojciec kobiety na skutek udaru w ciężkim stanie trafia do szpitala. Zaniepokojona bohaterka ma jednak nadzieję, że i tym razem mężczyzna wyjdzie z tego bez szwanku.
Wraz z siostrą wpadają w spiralę szpitalnego życia, większość czasu spędzając przy łóżku osłabionego André. To dla Emmanuèle chwila na spojrzenie w przeszłość i przeanalizowanie skomplikowanych relacji z ojcem. Sytuacja w jednej chwili się odwróciła, bo nagle on stał się całkowicie zależny od córki. Zwłaszcza że udar spowodował nieodwracalne zmiany w organizmie mężczyzny. Kiedy André przekonuje się, że czeka go jedynie powolna wegetacja, prosi córkę, by pomogła mu umrzeć. Tyle że we Francji równoznaczne jest to ze złamaniem prawa. Sytuację komplikuje obecność niejakiego Gerarda, co jakiś czas pojawiającego się w szpitalu…

reż. Dan Kwan / Daniel Scheinert
USA 2022
reż. Evelyn Wang (Michelle Yeoh) boryka się z trudami codzienności. Podczas próby rozliczenia swoich podatków zostaje wciągnięta w niesamowitą przygodę, w której ważyć się będą losy całego wszechświata. Poznaje klucz do „multiwersum”: sieci przecinających się ze sobą światów, ponieważ każda podjęta w jej życiu decyzja, każde niezrealizowane marzenie wytwarza alternatywną ścieżkę życiową w innym świecie. Aby ocalić wszechświat musi nauczyć się korzystać z umiejętności swoich alternatywnych wersji: począwszy od gwiazdy filmowej do uznanego szefa kuchni Teppanyaki i wielu innych dróg życiowych, którymi nie poszła. Moce, które zyskuje w bardzo niebanalny sposób pomagają jej w walce ze złem ogarniającym wszystkie światy.




Reż. Ali Abbasi
USA, 2024, 122 minut
Kochający zwycięstwa, władzę i wielkie pieniądze, wpływowy adwokat Roy Cohn (Jeremy Strong) trzęsie światem nowojorskich elit. Pewnego dnia spotyka młodego biznesmena Donalda Trumpa (Sebastian Stan), który marzy o zrewolucjonizowaniu rynku nieruchomości. Prawnik bierze go pod swoje skrzydła i uczy nowego protegowanego, jak za pomocą wszystkich, nawet najbardziej wyrachowanych, metod grać o najwyższą stawkę i osiągać upragnione cele. Z początku nieporadny i naiwny chłopak szybko okazuje się być pojętnym uczniem, a jego przemiana zaskakuje wszystkich, nawet jego mistrza.

reż. Kat Coiro
USA, 2021
"Wyjdź za mnie” to komedia romantyczna, pełna piosenek Jennifer Lopez i światowej sławy latynoskiej gwiazdy, Malumy. To historia miłosna o celebrytach, małżeństwie i mediach społecznościowych.
Jennifer Lopez gra supergwiazdę muzyki-Kat Valdez, która jest w związku z Bastianem, też gwiazdą muzyczną (w tej właśnie roli zobaczymy debiutującego w filmie fabularnym Malumę).
Ich wspólny, wielki hit „Marry Me” zdobywa kolejne listy przebojów. Oni, zakochani postanawiają sie pobrać przed swoją publicznością. Ceremonia ma być transmitowana na platformach społecznościowych. Jednak Kat na chwilę przed powiedzeniem „tak” odkrywa, że Bastian ją zdradził. Chcąc zemścić się na Bastianie postanawia poślubić, nieznajomego człowieka, którego wybiera losowo z publiczności. Wybór pada na Charliego Gilberta (Owen Wilson), który został zaciągnięty na koncert przez swoją nastoletnią córkę (Chloe Coleman) i najlepsza przyjaciółkę (Sarah Silverman).







reż. Valdimar Jóhannsson
Islandia, Polska, Szwecja 2021
106 minut
Najoryginalniejszy film roku to dzikie dziecko horroru i mrocznej baśni, urodzone w krainie, w której nie sposób odróżnić dnia od nocy, dobra od zła, a człowieka od zwierzęcia.
Oniryczny, a przy tym serwujący co chwilę gwałtowne pobudki islandzki „Lamb" to kolejny po „Midsommar. W biały dzień", „Dziedzictwie. Hereditary" czy „The Lighthouse" przebój firmowany przez amerykańskie studio A24, specjalizujące się w kinie gatunkowym w mocno odświeżonej wersji. Choć jednym kopytkiem tkwi w ludowych wierzeniach, ten wywołujący dreszcze film opowiada na wskroś współczesną historię o ciemnej stronie macierzyństwa, żałobie i dzikości, która drzemie w nawet najspokojniejszych sercach.
Akcja „Lamb" rozgrywa się na osamotnionej owczej farmie, którą prowadzi milcząca para, María i Ingvar. Ich spokojne, wypełnione pracą życie odmieni się, gdy w zagrodzie przyjdzie na świat niezwykła istota. Pod wpływem niesamowitych zdarzeń owce przestaną milczeć, zaś w ludziach obudzi się zwierzęcy instynkt. W półmroku białych nocy, pośród surowych, nasiąkniętych mgłą wzgórz zatrze się granica pomiędzy cywilizowanym a dzikim. Wraz z tajemniczym stworzeniem narodzi się pytanie o to, czyją matką tak naprawdę jest natura?
Debiut Valdimara Jóhannssona, który otrzymał nagrodę za oryginalność w canneńskiej sekcji Un Certain Regard, wiele zawdzięcza scenariuszowi. Jego współtwórcą jest Sjón, jedna z najciekawszych postaci islandzkiej sceny artystycznej: poeta, pisarz i muzyk, autor tekstów dla Björk (nominowany do Oscara za piosenkę do „Tańcząc w ciemnościach") oraz współautor scenariusza do nowego filmu Roberta Eggersa „The Northman". Imponująca jest również obsada: w głównej roli zagrała gwiazda, Noomi Rapace („Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet", „Prometeusz", „Tożsamość zdrajcy"), Szwedka, która spędziła dzieciństwo na Islandii. Rola Maríi – kobiety przechodzącej głęboką transformację – należy do najlepszych w jej dorobku.

Fenomen przemiany prostego, skupionego na codzienności robotnika w charyzmatycznego przywódcę. Lech Wałęsa, kontrowersyjny, niepozbawiony słabości, wyzwolił ukryte w sercach milionów ludzi. Polski kandydat do Oscara.

Reż. Alastair Evans
Wielka Brytania, 2022, 100 minut
Głęboko w dżungli w środkowym Wietnamie leży wspaniałe podziemne królestwo. Niezwykłej urody Hang Son
Doong – położona w górach grota, przez którą płynie rzeka – ma największe korytarze jaskiniowe na świecie.
Więcej ludzi stanęło na Evereście, niż odwiedziło to miejsce, dzięki czemu jego piękno pozostało nietknięte.
W 2014 roku przyszłość Son Doong stanęła pod znakiem zapytania – zapowiedziano zbudowanie kolejki
gondolowej prowadzącej do jaskini. Troska o delikatny ekosystem, który ulegnie zniszczeniu, stała się powodem
protestów. Zdania miejscowej społeczności na temat potencjalnych korzyści są podzielone. Film ukazuje
narastający wokół kolejki konflikt.
„A Crack In The Mountain” pokazuje, jak dobre i złe intencje mogą prowadzić do zniszczenia jednego z
przyrodniczych cudów świata, a głównym powodem tego działania są pieniądze. Film może być też motywacją
dla tych, którym dziedzictwo przyrodnicze leży na sercu i którzy walczą w jego obronie.

Reż. Jaime Murciego, Pablo Iraburu
Hiszpania, 2019, 80 minut
Pięć Cholitas – rdzennych mieszkanek Boliwii – bierze udział w wyjątkowej wyprawie na Aconcaguę. Zdobycie
najwyższego szczytu obu Ameryk ma symbolizować ich wolność i wewnętrzną siłę. Ana, Cecilia, Dora, Elena i Lidia
zawsze chodzą po górach w niezwykłych strojach – ozdobnych, długich do kostek spódnicach. Jednocześnie są
kimś więcej niż tylko wspinającymi się kobietami noszącymi kolorowe, tradycyjne ubrania. Cholitas to odważne
kobiety, odnajdujące w górach przestrzeń, w której mogą poczuć się wolne, szczęśliwe i pełne życia. Ich przygoda
w inspirujący sposób pokazuje światu jak być kobietą, szanować tradycję i być blisko Matki Natury.

Reż. Aitor Bárez
Hiszpania, 2017, 101 minut
Alex Txikon jest jednym z najlepszych himalaistów na świecie – ma na swoim koncie 11 ośmiotysięczników, w tym pierwsze zimowe wejście na Nanga Parbat. Teraz stoi przed najpoważniejszym wyzwaniem: zdobyciem Everestu zimą, bez tlenu. To nie udało się jeszcze nikomu w historii.

Reż. Grant Baldwin
Kanada, 2018, 78 minut
Zachwyt, który wywołują w nas górskie krajobrazy, jest sprawą uniwersalną, jednak ludzie rzadko zapuszczają się w prawdziwie dziką naturę. Martina wraz z 60-letnią mamą Tanią wyruszają na 6-miesięczną wyprawę przez zdradliwe Góry Nadbrzeżne Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Trasa ta nie została nigdy wcześniej pokonana przez zespół dwuosobowy. W przygodę Martiny i Tani wplecione są niezwykłe portrety osób, będących uosobieniem wytrwałości i pasji. Wspinacz, chłopak uratowany z lawiny, zakonnica-narciarka czy śnieżny artysta są postaciami zarówno urzekającymi, jak i bardzo inspirującymi.


FILM W ORYGINALNEJ WERSJI JĘZYKOWEJ

Głównym bohaterem "Wenus w futrze" jest Thomas, reżyser poszukujący do swojej nowej sztuki odtwórczyni głównej roli. Wyczerpujący casting do nowego spektaklu nie przynosi rezultatu. Żadna z kandydatek nie nadaje się do roli kobiety, która zawiera umowę z mężczyzną, by uczynić z niego niewolnika. Zrezygnowany reżyser już zbiera się do wyjścia, gdy do teatru wpada Wanda. Wydaje się bezczelna, niewychowana, zdesperowana i nieprzygotowana. Gdy Thomas niechętnie zgadza się dać jej szansę, aktorka przechodzi oszałamiającą metamorfozę.
„Wenus w futrze” to adaptacja opromienionej wielkimi sukcesami na Broadwayu sztuki Davida Ivesa inspirowanej nowelą pod tym samym tytułem autorstwa Leopolda von Sacher-Masocha.

Bilety: 120 zł
JUDY:
Reżyseria: Rupert Goold
Obsada: Renée Zellweger, Finn Wittrock, Rufus Sewell
Judy Garland, cudowne dziecko sceny i wielkiego ekranu, dziewczyna, która podbiła serca światowej publiczności dzięki niewinnej urodzie, niezwykłemu głosowi i szczególnej charyzmie. Wraz z wielkim sukcesem przyszła samotność, nieszczęśliwe miłości, cztery burzliwe małżeństwa, a z czasem coraz mniejsze zainteresowanie publiczności, gorsze kontrakty, chałtury. W tym właśnie momencie życia poznajemy Judy Garland w filmie Ruperta Goolda. Zmęczona życiem artystka, której największym pragnieniem jest zapewnienie spokojnego bytu swoim ukochanym dzieciom. Żyjąca marzeniami kobieta, która pogodziła się prawie z faktem, że najlepsze już za nią. I wtedy pojawia się niezwykła propozycja. Okazuje się, że w Londynie, Judy Garland wciąż jest wielką gwiazdą, a publiczność pragnie oglądać ją na najlepszych scenach. Czy Judy jest wciąż gotowa na kolejny skok w nieznane? Czy aby zapewnić szczęście dzieciom, zdecyduje się zostawić je na długie miesiące? Czy tajemniczy młody mężczyzna, może być tym na którego czekała całe życie?
MAYDAY:
reżyseria: Sam Akina
obsada: Piotr Adamczyk, Weronika Książkiewicz, Anna Dereszowska
Jeden mężczyzna, dwie żony i setki kłopotów, w których nie pomoże żadne „mayday” ani „S.O.S”! Jedna z najlepszych komedii świata doczekała się ekranizacji. „Mayday” to film reżysera przebojów „Planeta Singli 2” i „Planeta Singli 3” oraz współscenarzystki hitów „Lejdis” i „Śniadanie do łóżka”. W rolach głównych niezawodna komediowa obsada: Piotr Adamczyk, Anna Dereszowska, Weronika Książkiewicz, Adam Woronowicz i Andrzej Grabowski. Scenariusz filmu powstał na podstawie sztuki, która podbiła serca widzów na całym świecie od europejskich stolic aż po nowojorski Broadway, a w samej Polsce wystawiana była tysiące razy w kilkudziesięciu teatrach na terenie całego kraju.
Dwie żony to nie zdrada? Janek (Piotr Adamczyk) prowadzi podwójne życie – jest mężem Basi (Anna Dereszowska), z którą mieszka w Warszawie oraz… Marysi (Weronika Książkiewicz), z którą dzieli piękny dom na obrzeżach stolicy. Żadna z kobiet nie wie nic o istnieniu tej drugiej. Dzięki umiejętnemu lawirowaniu między dwiema żonami wszystko jakoś się układa… do czasu, kiedy pewnego dnia na głowę Janka spadną dodatkowe, pozamałżeńskie kłopoty. Ryzyko, że któraś z jego ukochanych dowie się o podwójnym związku wzrasta dramatycznie, a bohaterowi nie starcza już wymówek, aby ukryć prawdę. Na szczęście z pomocą przychodzi mu znajomy Staszek (Adam Woronowicz). Lawina zdarzeń, pomyłek i zwrotów akcji przerosną ich wielokrotnie… a to dopiero początek. Każde wymyślone na poczekaniu męskie kłamstewko będzie miało kolosalne skutki!
Catering:
kanapki coctailowe
słodkie pyszności
kawa, herbata
lampka szampana

Atak paniki:
Reżyseria: Paweł Maślona
Scenariusz: Paweł Maślona, Bartłomiej Kotschedoff, Aleksandra Pisula
Obsada: Dorota Segda, Artur Żmijewski, Grzegorz Damięcki, Magdalena Popławska, Mirosław Haniszewsi, Andrzej Konopka
Wielowątkowa historia pozornie niezwiązanych ze sobą osób, które w pewnym momencie doświadczają… ataku paniki. Opowieść o tym jak z pozoru nieistotne w życiu zdarzenia mogą doprowadzić do ogromnych konsekwencji, metaforycznych końców świata.
Gra o wszystko:
reżyseria: Aaron Sorkin
obsada: Jessica Chastain, Idris Elba, Kevin Costner
Prawdziwa historia kobiety, która wdarła się na szczyt, ale nie spodziewała się, jak twarda musi być dziewczyna, by przetrwać w męskim świecie.
Młoda, piękna i wszechstronnie utalentowana. Kochała ryzyko i nie bała się gry o wszystko. Światowej klasy zawodniczka w narciarstwie alpejskim, która fortunę zdobyła nie dzięki nartom, a dzięki kartom. Molly Bloom przez 10 lat prowadziła najbardziej ekskluzywny, nielegalny klub pokerowy w USA. Gościła gwiazdy Hollywood, największe postaci światowego biznesu, a także bossów rosyjskiej mafii. Pod jej dachem wygrywano miliony i tracono fortuny. Poznała tajemnice najpotężniejszych tego świata. Gdy sądziła, że zdobyła wszystko, do jej drzwi zapukało FBI. Zagrożona wieloletnim więzieniem, utratą dorobku życia, po raz kolejny postanowiła podjąć walkę. Tym razem jej jedynym sprzymierzeńcem okazał się adwokat, który jako pierwszy poznał prawdziwe oblicze Molly Bloom.
Catering: Menu na zasadzie szwedzkiego stołu:
Rolada pasterzy alpejskich z serem roquefort
Rolada z kurczęcia ze szpinakiem liściastym
Pstrąg w galarecie
Mini tatar w babeczce
Achab pieczony z ziołami w cieście francuskim
Pieczeń z czosnkiem i ziołami
Jajka faszerowane na 3 sposoby
Pomidory faszerowane na 3 sposoby
Marynowane polędwiczki wieprzowe z musem śliwkowym
Filet z kurczęcia z brzoskwinią
Terrina wegetariańska
Sałatki
Zupa węgierska
krem pomidorowy z serem Mascarpone
pieczywo
słodkie
soki
kawa, herbata
lampka szampana

Reż. Jesus Garces Lambert
Włochy, 2018, 90 minut
Dokument będący poruszającą podróżą przez życie, twórczość i udrękę Michelangela Merisiego (1571–1610), jednej z najbardziej kontrowersyjnych i tajemniczych postaci w historii sztuki. Caravaggio był artystą rewolucyjnym, ale też nierozumianym i często nielubianym. Podróżował po całych Włoszech w poszukiwaniu fortuny, uciekając przed wrogami, których mnożył sobie po drodze. Mediolan, Florencja, Rzym, Neapol, Malta: pięć miast, piętnaście muzeów i czterdzieści najsłynniejszych dzieł sztuki w typowym dla artysty stylu. Zostały pokazane albo w miejscach, dla których zostały stworzone, albo w najważniejszych muzeach we Włoszech i na świecie.

Reż. Phil Grabsky
Wielka Brytania, 2017, 80 minut
David Hockney, powszechnie uważany za najpopularniejszego brytyjskiego artystę, jest światową sensacją – jego wystawy odbywają się w Londynie, Nowym Jorku, Paryżu i innych miastach, przyciągając miliony gości z całego świata.
Wkraczając w dziewiątą dekadę życia, Hockney nie wykazuje absolutnie żadnych oznak spowolnienia lub utraty swojej charakterystycznej śmiałości.
W tym odkrywczym filmie, zawierającym intymne i dogłębne wywiady z Hockneyem, skupiono się na dwóch przebojowych wystawach, które odbyły się w 2012 i 2016 roku w Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie.

Spędź dzień z pracowniczkami i pracownikami jednej z największych galerii sztuki na świecie. Po legendarnej londyńskiej Galerii Narodowej oprowadzą Cię jednak nie tylko sprzątaczki, ochroniarze, kuratorzy i dyrekcja, ale także goście specjalni: członkowie Grupy Monty Pythona i księżniczka Eugenia. Pokażą Ci obrazy, które mają dla nich największe znaczenie. A wszystko to z okazji 200-lecia istnienia tej ikonicznej instytucji kultury Wielkiej Brytanii.
Założona w 1824 roku The National Gallery to jedna z najbogatszych na świecie kolekcji malarstwa europejskiego. W jej zbiorach znajduje się ponad 2.300 arcydzieł, pochodzących z lat 1250–1900. Prezentuje się tu prace największych, między innymi: Leonarda da Vinci, Rembrandta, Rubensa, van Gogha, Tycjana, Botticellego, Rafaela, Caravaggia, Moneta, Velázqueza, Renoira, Goi, Picassa, Cézanne’a i innych. Jako że jest to instytucja państwowa, swoje zbiory udostępnia zwiedzającym bezpłatnie.
Ten jubileuszowy film oddaje głos przede wszystkim tym, którzy pracują w galerii na co dzień, często niewidoczni dla zwiedzających. Zróżnicowana grupa ludzi z różnych środowisk, mających silne powiązania z tą instytucją, dokonuje zaskakujących wyborów swoich ulubionych obrazów, zarówno tych dobrze znanych, jak i tych znaczniej mniej.
Przez pryzmat opowiadanych przez nich historii możemy zbadać 200-letnie dzieje londyńskiej The National Gallery oraz dowiedzieć się, co w przyszłości czeka to niezwykłe miejsce.