< Archiwum filmów – RIALTO '

Archiwum filmów

Archiwum filmów

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: MINGHUN
"Minghun"
Reż. Jan P. Matuszyński
Polska, 2024, 90 minut

Po stracie córki Jurek (Marcin Dorociński) wraz ze swoim teściem Benem (Daxing Zhang) decyduje się wyprawić chiński rytuał minghun, czyli zaślubiny po śmierci. „Minghun” to opowieść o nadziei, miłości i poszukiwaniu sensu życia oraz tego, co nastaje po nim. Opowiada o najważniejszych emocjach i egzystencjalnych granicach ludzkiego doświadczenia. Bohaterowie ruszają w metaforyczną i pełną emocjonalnych zawirowań podróż w głąb samych siebie, której celem jest znalezienie dla zmarłej idealnego partnera na wieczność. Zderzenie dwóch, jakże odmiennych kultur, ma pomóc uświadomić zarówno filmowym postaciom, jak i widzowi, że bez względu na pochodzenie, wszyscy przynależymy do jednej człowieczej rodziny, gdzie podstawowe emocje są wspólne.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: MINISTRANCI
"Ministranci"
Reż. Piotr Domalewski
Polska, 2025, 106 minut

Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy. Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże. Film balansuje między dramatem a czarnym humorem, a jego styl przypomina bardziej rapowy manifest niż szkolną katechezę. „Ministranci” to kino, które nie boi się zadawać trudnych pytań o religię, wspólnotę, winę i odkupienie — ale robi to bez kaznodziejstwa, a z luzem, emocją i mocą autentycznego przekazu.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: MULHOLLAND DRIVE
"Mulholland Drive"
Reż. David Lynch
Francja, USA, 2001, 146 minut

„Mulholland Drive” – powrót hipnotycznego arcydzieła Davida Lyncha w wersji 4K!
Od 7 maja 2025 w Kinie Rialto
„Jeden z tych filmów, które wypalają się w mózgu i sercu na zawsze.” – Adriana Prodeus
„Najlepszy film XXI wieku.” – BBC Culture
Kultowe dzieło Davida Lyncha powraca na wielki ekran w odrestaurowanej wersji 4K – to wyjątkowa okazja, by ponownie zanurzyć się w jednym z najbardziej hipnotyzujących filmowych snów w historii kina.
W ankiecie BBC Culture z 2016 roku, przeprowadzonej wśród 177 krytyków filmowych z całego świata, „Mulholland Drive” zostało uznane za najlepszy film XXI wieku. To uwodzicielska i zarazem przerażająca podróż przez podświadomość Los Angeles – miasta marzeń, złudzeń i koszmarów.
Opis fabuły:
Po tajemniczym wypadku samochodowym na Mulholland Drive, młoda kobieta traci pamięć. Z pomocą początkującej aktorki próbuje odkryć swoją tożsamość. W miarę rozwoju historii fabuła coraz bardziej odchodzi od linearności, a zagadki mnożą się z każdą minutą. Pojawiają się niepokojące postacie, nieoczekiwane zwroty akcji i emocje, których nie sposób jednoznacznie nazwać.
„Mulholland Drive” to kino na pograniczu thrillera, noir i surrealistycznego snu. To film-puzzle, którego fragmenty układają się w sugestywną całość – pełną niedopowiedzeń, atmosfery i emocji. Naomi Watts i Laura Elena Harring tworzą tu role, które na zawsze zapisały się w historii kina.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: NORYMBERGA
"Norymberga" (Nuremberg)
Reż. James Vanderbilt
USA, 2025, 148 minut

Amerykański psychiatra wchodzi w psychologiczną grę z Hermannem Göringiem, by zdobyć niezbite dowody jego winy. Zdobywca Oscara® RUSSELL CROWE jako Hermann Göring w ekranizacji wstrząsającej książki „Göring i psychiatra”. Nagrodzony Oscarem® RAMI MALEK jako psychiatra, który podejmuje psychologiczną grę z człowiekiem współodpowiedzialnym za największe zbrodnie w historii ludzkości. Prawdziwa historia procesu twórców III Rzeszy odpowiedzialnych za śmierć milionów niewinnych ofiar. Porywający pojedynek psychiatry ze zbrodniarzem, przywodzący na myśl pamiętne „MILCZENIE OWIEC”. Jest rok 1945. Cały świat żyje rozpoczynającym się w niemieckiej Norymberdze procesem nazistowskich zbrodniarzy wojennych. Prokurator Robert H. Jackson, który jest głównym oskarżycielem z ramienia Stanów Zjednoczonych ma świadomość jak trudnego podjął się zadania. Wie, że główny oskarżony Hermann Göring jest człowiekiem nie tylko bezlitosnym, ale także błyskotliwie inteligentnym, więc uzyskanie jego obciążających zeznań to zadanie ekstremalnie trudne. Młody psychiatra Douglas Kelley otrzymuje więc misję zbliżenia się do Göringa, nawiązania z nim relacji i uzyskania od niego informacji, które będą miały kluczowy wpływ na wynik procesu. Kelley nie zdaje sobie w pełni sprawy jak trudnego podejmuje się zdania. Jego pacjent to cyniczny manipulator, a jednocześnie człowiek do szpiku kości zły i gotowy na wszystko, by chronić własną skórę.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: PRAWDZIWY BÓL
"Prawdziwy ból" (A Real Pain)
Reż. Jesse Eisenberg
USA, Polska, 2024, 90 minut

Nakręcona w konwencji filmu drogi historia dwóch kuzynów, Davida i Benjiego, którzy wyruszają w podróż po Polsce w poszukiwaniu swoich korzeni oraz by uczcić pamięć ukochanej babci. W trakcie wyprawy spotykają na swej drodze ekscentrycznego przewodnika z Wielkiej Brytanii oraz grupę międzynarodowych turystów, z którymi wspólnie podróżują po Warszawie, Lublinie i Majdanku, poznając historię Holocaustu. Przy okazji próbują też odbudować trudne i pełne napięć relacje.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: SIMONA KOSSAK
"Simona Kossak"
Reż. Adrian Panek
Polska, 2024, 100 minut

Simona Kossak, córka malarza Jerzego Kossaka i wnuczka Wojciecha, pozbawiona talentu, który od pokoleń definiuje jej rodzinę, dorasta nie zaznając ciepła ze strony despotycznej matki. Gdy po studiach rzuca wszystko – dom, tradycję, społeczne konwenanse – i obejmuje posadę naukowczyni w Białowieży, zaczyna życie na własnych warunkach. Osiedla się w środku puszczy, w domu bez prądu i bieżącej wody, w otoczeniu dzikiej przyrody. Tam, na magicznym odludziu poznaje fotografa Lecha Wilczka, z którym dzieli pasje – miłość do natury i… potrzebę wolności. Ich niezwykła relacja wymyka się wszelkim schematom. Jednak wyobrażenia Simony o pracy przyrodnika i pozycji młodej kobiety w świecie zdominowanym przez mężczyzn ulegają bolesnej weryfikacji. Musi stanąć w obronie nie tylko swoich ideałów, ale również świata roślin i zwierząt.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: SKOMPLIKOWANI
"Skomplikowani" (Splitsville)
Reż. Michael Angelo Covino
USA, 2025, 100 minut

Porzucony przez żonę Carey zwraca się po radę do zaprzyjaźnionego małżeństwa, które żyje w otwartym związku, co wywołuje katastrofalne skutki dla całej czwórki. Dakota Johnson w błyskotliwej komedii małżeńskiej o miłości, przyjaźni, zdradzie i tym czwartym. Miłosny trójkąt podkręcony do kwadratu. Inteligentna, zabawna i zaskakująco czuła komedia o tym, że rozwód to dopiero początek. Poznajcie Carey’a, miłego gościa na krawędzi załamania nerwowego. Przed chwilą przyjął najcięższy cios – jego ukochana żona Ashley zażądała rozwodu. Leżący na deskach, rozsypany w proch Carey musi szybko znaleźć sposób na pozbieranie swojego życia do kupy. W nadziei na dobrą radę odwiedza zaprzyjaźnione małżeństwo Julie i Paula, którzy od lat żyją w szczęśliwym, otwartym związku. I tu przychodzi olśnienie: skoro Ashley go już nie chce, a Paul i Julie nie hołdują wierności, po co daleko szukać pocieszenia, skoro można znaleźć je w ramionach pięknej … Julie. Plan wydaje się wprost idealny i wszystko układa się nadzwyczaj przyjemnie do chwili, gdy wybucha emocjonalna bomba. Paul dostaje szału, gdy odkrywa, że jego piękna żona świetnie się bawi z jego najlepszym przyjacielem. Z kolei Carey wciąż nie może zapomnieć o Ashley, która bez skrupułów korzysta ze świeżo odzyskanej wolności. Życie całej czwórki pogrąży się w chaosie, jeśli nie odkryją wreszcie o co tak naprawdę chodzi w miłości.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: STRANGE DARLING
"Strange Darling"
Reż. J.T. Mollner
USA, 2023, 96 minut

Dzika, pikantna i nieobliczalna randka dwójki nieznajomych przemieni się w morderczy pościg z odjechanymi zwrotami akcji, których nie sposób przewidzieć. Oto niezwykle oryginalny thriller wyprodukowany przez legendarną wytwórnię Miramax, w której powstawały największe hity Quentina Tarantino oraz tak przełomowe produkcje jak: „To nie jest kraj dla starych ludzi”, „Czas apokalipsy” czy „Trainspotting”. Film ten zaskarbił sobie serca krytyków i osiągnął wynik 100% pozytywnych opinii na zbierającym recenzje z całego świata portalu Rotten Tomatoes. Producentami są profesjonaliści odpowiedzialni za powstanie mrożących krew w żyłach obrazów: „To”, „Halloween zabija”, „Naznaczony” i „Paranormal Activity”. Dwójka nieznajomych umawia się na randkę i szybko przenosi się do wynajętego pokoju. Jednak w pewnym momencie ich romantyczna i pikantna noc zamienia się w krwawą konfrontację. Żądny krwi mężczyzna rusza w pościg za ranną kobietą, podążając jej tropem przez dzikie obszary Oregonu. Uciekinierka jest gotowa zrobić wszystko co tylko konieczne, aby przeżyć, ale niestety w wyniku doznanych obrażeń ma coraz mniej siły i jej szanse kurczą się z każdą minutą. Mężczyzna, który jeszcze przed chwilą był jej kochankiem nie cofnie się przed niczym, aby dorwać swoją ofiarę.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: SUBSTANCJA
"Substancja" (The Substance)
Reż. Coralie Fargeat
Francja, USA, Wielka Brytania, 2024, 140 minut

Starzejąca się gwiazda telewizyjnego show doświadcza potwornych konsekwencji zażycia nielegalnego leku, który według dostawcy ma ją zmienić w młodszą, lepszą wersję samej siebie. Czy marzysz czasem, by stać się lepszą wersją siebie? Tą samą, a jednak doskonalszą pod każdym względem? Spróbuj naszego nowego produktu o nazwie Substancja. Nic już nie będzie takie samo. Dzięki Substancji możesz stworzyć drugą siebie: młodszą, piękniejszą, perfekcyjną. Musisz pamiętać tylko o jednym, by dzielić czas między obie siebie, tę starą i nową. Tydzień dla jednej, tydzień dla drugiej. Idealna równowaga bez żadnych odstępstw. To proste, prawda? Jeśli nie spróbujesz naginać reguł, wszystko będzie dobrze.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: Sirât
"Sirāt"
Reż. Oliver Laxe
Hiszpania, Francja, 2025, 115 minut

Sirât to najbardziej elektryzujący film tegorocznego festiwalu w Cannes, na którym zasłużenie zdobył Nagrodę Jury. Opowieść o ojcu desperacko szukającym córki na pustynnych, nielegalnych rave’ach w Maroku, to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera spod znaku Ceny strachu z apokaliptyczną wizją Mad Maxa.
Fenomenalnie nakręcony Sirât trzyma w napięciu, zachwyca znakomitą ścieżką dźwiękową Kangdinga Raya i nie daje o sobie zapomnieć. To kino totalne!

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: ZAGUBIONA AUTOSTRADA
"Zagubiona autostrada"
reż, David Lynch
USA 1997, 135 minut

„Nigdy nie miałem kamery w twoim domu...”
„…tak sądzisz?”
David Lynch zaprasza na przejażdżkę autostradą, która nie prowadzi donikąd — ale i nie pozwala zawrócić. Tu czas nie płynie liniowo, tożsamości się rozszczepiają, a rzeczywistość traci stabilność jak stare taśmy VHS. Coś się dzieje. Albo już się wydarzyło. A może dopiero się wydarzy?
Saksofonista Fred Madison odbiera tajemnicze kasety VHS, na których ktoś filmuje jego dom od środka. Jego żona, piękna i chłodna Renee, wydaje się skrywać coś więcej niż tylko sekrety. Potem wszystko się zmienia. I znowu. I jeszcze raz. W świecie Lyncha jedno „ja” może ustąpić miejsca innemu — bez ostrzeżenia, bez logicznego ciągu przyczynowo-skutkowego.
To film jak zły sen o winie, zazdrości, przemocach (tych wypartych i tych najprawdziwszych), w którym przemiana wewnętrzna dosłownie staje się przemianą fizyczną. Groza rodzi się tu nie z potworów, lecz z pytania: czy naprawdę wiesz, kim jesteś?
„Zagubiona autostrada” to mroczna układanka, neo-noirowy koszmar, hipnotyczna opowieść o rozpadzie jaźni. Dźwięk Angeli Badalamentiego, pojawienie się Mężczyzny z Kamienną Twarzą i pulsujące tempo tej podróży sprawiają, że nawet po napisach końcowych nie masz pewności, czy na pewno już wysiadłeś.

Grafika reklamowa
DKF Absolwent: ZAMACH NA PAPIEŻA
"Zamach na papieża" Reż. Władysław Pasikowski Polska, 2025, 116 minuty Nowy wspólny film Bogusława Lindy i Władysława Pasikowskiego – legend polskiego kina i twórców kultowych „Psów”. „Zamach na papieża” to porywający thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami, odsłaniający kulisy jednej z najbardziej tajemniczych operacji służb specjalnych XX wieku – zamachu na Jana Pawła II. W gwiazdorskiej obsadzie, obok Bogusława Lindy, występują między innymi: Karolina Gruszka („Maria Skłodowska-Curie”) oraz Ireneusz Czop („Broad Peak”). Rok 1981. Kreml wydaje rozkaz: zlikwidować Jana Pawła II. Konstanty „Bruno” Brusicki (Bogusław Linda) – były snajper i legenda wywiadu – zostaje zmuszony do udziału w tajnej operacji zamachu na papieża. Jego zadaniem jest zatuszowanie śladów oraz eliminacja zamachowca – Alego Agcy. Wciągnięty w szpiegowską intrygę i bezwzględną walkę o wpływy, Bruno trafia w sam środek kulis zamachu, które do dziś budzą wiele pytań. W obliczu narastającego konfliktu wewnętrznego musi podjąć decyzje, które nie tylko zadecydują o jego losie, ale mogą też zmienić bieg historii. Jaką rolę odegra Bruno – i czy jego wybory wpłyną na przebieg tego przełomowego wydarzenia?

Grafika reklamowa
DKF: BUGONIA
"Bugonia"
Reż. Yórgos Lánthimos
USA, Korea Południowa, Irlandia, Kanada, Wielka Brytania,
2025, 120 minut

Lanthimos przedstawia nowy film „Bugonia”, który oferuje mroczne, komiczne spojrzenie na współczesną epokę szaleństwa. Ten prowokacyjny i wywrotowy film opowiada o dwóch młodych mężczyznach z obsesją na punkcie spisków, którzy porywają Michelle, wpływową dyrektor generalną, którą uważają za kosmitkę, która przybyła, aby nas zniszczyć. Wkrótce uwięziona bezduszna dyrektor korporacji znajdzie się w środku walki o swoje życie, która okaże równie nieprzewidywalna, co nieoczekiwanie poruszająca.

Grafika reklamowa
DNA
Maïwenn, nagrodzona w Cannes reżyserka, powraca z mocnym i poruszającym portretem rodzinnym, czerpiącym z osobistej, złożonej historii. Lato w Paryżu, miasto pustoszeje. Neige regularnie odwiedza ukochanego dziadka w domu spokojnej starości. To on ją wychowywał i chronił przed toksyczną rodziną, w której od lat szaleje emocjonalna burza. Kiedy Emir umiera, wszystkie międzypokoleniowe nierozwiązane konflikty wracają z nową mocą i zmuszają Neige do zgłębienia swej tożsamości.

Grafika reklamowa
DNI WŁOSKIE: MOJA MATKA
Margherita  jest uznaną reżyserką filmową. Praca na planie jej najnowszej, skomplikowanej produkcji, nie przebiega zbyt gładko. Wszystko dodatkowo utrudnia amerykański gwiazdor w epizodycznej roli, który ledwo sobie radzi z włoskimi dialogami, czym doprowadza filmową ekipę do pasji. Równocześnie Margherita musi sprostać wyzwaniom codzienności: problemom z dorastającą córką, chorobie matki i rozstaniu z wieloletnim partnerem, odtwarzającym w jej filmie główną rolę. Jak w tym wszystkim wytrwać i nie zwariować? Jak odnaleźć sens, wewnętrzną siłę i radość?

Grafika reklamowa
DO NIEBA
Sławna artystka musi przewartościować swoje życie, kiedy – za sprawą młodej i dociekliwej dziennikarki – zostaje skonfrontowana z synem, którego porzuciła 20 lat wcześniej. Przez ten czas nie mieli ze sobą kontaktu. Niezwykłe spotkanie po latach zmieni wszystko. Sztuka, którą tworzy artystka i jej myślenie o życiu już nigdy nie będą takie same.

Grafika reklamowa
DO OSTATNIEJ KOŚCI
"Do ostatniej kości"
reż. Luca Guadagnino
Włochy, USA 2022
" (...) Przedziwny to film. Im mocniej pragniesz osadzić Do ostatniej kości w konkretnym kluczu konwencyjnym bądź interpretacyjnym, tym częściej zdajesz sobie sprawę, że ta ekranowa opowieść - podobnie jak jej główni bohaterowie - wciąż chce się wymykać jakimkolwiek próbom arbitralnie narzucanego ujarzmiania. Reżyser Luca Guadagnino zastawia na widza jedyną w swoim rodzaju pułapkę, snując na ekranie opowieść z pogranicza jawy i snu, będącą jednocześnie pierwszorzędną lekcją z humanizmu, jak i wymierzonym w nas wszystkich manifestem o zatraceniu przez rodzaj ludzki pierwiastka człowieczeństwa. Z drugiej jednak strony nie pomylą się ci, którzy w produkcji włoskiego artysty odnajdą powidoki nastawionego na łatwy poklask i wzbudzane naprędce emocje romansu, w dodatku utkanego z tanich chwytów, miejscami zamieniających się w uderzenia poniżej pasa. Do ostatniej kości przychodzi więc w ramach kontrowersyjnego mirażu - wszak to historia traktująca o kanibalizmie w aż do bólu dosłownym tego słowa znaczeniu, by wraz z biegiem seansu przepoczwarzać się na naszych oczach w prostą przypowieść o wykluczeniu, rozrywających szarą codzienność i wymykających się spod kontroli pragnieniach i rodzącej się z dala od społecznego zgiełku miłości. Guadagnino nie jest tym razem odkrywczy, właściwie zdarza mu się kopiować własne rozwiązania i konkluzje z genialnych Tamtych dni, tamtych nocy, lecz czułość, z jaką kreśli on swoich bohaterów, bywa ożywcza i magnetyczna. Ocena Do ostatniej kości będzie więc zależeć od Twojej wrażliwości i tego, w jak dużym stopniu pokrywa się ona w danym momencie z wrażliwością samego reżysera. (...)"
Piotr Piskozub, "Na ekranie".

Grafika reklamowa
DO USŁUG SZANOWNEJ PANI
"Do usług szanownej pani" (Complètement cramé!)
Reż. Gilles Legardinier
Luksemburg, Francja, 2023, 110 minut

Pod wpływem nagłego impulsu Andrew Blake (John Malkovich) podejmuje pracę lokaja we francuskim dworku. Jego życie wywraca się do góry nogami, gdy musi poradzić sobie z ekscentrycznym zachowaniem właścicielki (Fanny Ardant) oraz innymi członkami jej personelu, którzy zaskakują osobliwymi zwyczajami i wybuchowymi charakterami. Z kucharką Odile niełatwo jest znaleźć wspólny język, młoda pokojówka Manon, choć nieco zbuntowana, wydaje się zagubiona i zrozpaczona. Zarządca majątku Philippe, mieszkający w głębi parku, z jakiegoś powodu trzyma się na dystans. No i trzeba jeszcze wkraść się w łaski imponującego kocura o imieniu Mefisto… Scenariusz filmu oparty jest na opublikowanej w 22 krajach bestsellerowej powieści Gillesa Legardiniera pod tym samym tytułem.

Grafika reklamowa
DO UTRATY TCHU
Michel Poiccard to przystojny i zbuntowany młody mężczyzna.W Marsylii kradnie samochód, w schowku którego znajduje broń. To przy jej pomocy zabija policjanta. Udaje się do Paryża. Chłopak zdaje sobie sprawę, że zostało mu mało czasu. Za kilka godzin będzie najbardziej poszukiwanym człowiekiem w kraju. Nie przejmuje się tym jednak. Wciąż najbardziej skupia się na miłości do amerykańskich filmów i na romansie z Amerykanką Patricią, studentką Sorbony. Razem planują uciec do Włoch. Wcześniej Michel chce odebrać pieniądze od swojego dłużnika. Sytuacja komplikuje się, kiedy okazuje się, że dłużnik zniknął, a dziewczyna zachodzi w ciążę. Pozbawiony możliwości ucieczki Michel, czuje się coraz bardziej osaczony.

Grafika reklamowa
DO WIDZENIA, DO JUTRA
"Do widzenia, do jutra" - Janusz Morgenstern, 1960
Ona, Francuzka, córka dyplomaty, od niedawna pełnoletnia. On, Polak, artysta teatralny, jeszcze do niedawna student. Spotykają się przypadkiem latem w Gdańsku, gdzie on opiekuje się teatrzykiem studenckim Tik-Tak. Marguerite (T.Tuszyńska) to nowoczesna, praktyczna dziewczyna, która podróżuje ze swoim ojcem i jak się wydaje, nie cierpi z powodu częstej zmiany miejsc i kręgu znajomych. W Gdańsku cieszy się zresztą wielkim powodzeniem. Jacek (Z.Cybulski) to romantyczny, młody mężczyzna, który marzy o idealnej miłości, odpornej na przyziemne realia. Zbliżą się do siebie na chwilę, mimo bariery językowej i rozbieżnych planów.
Filmowy teatrzyk Tik-Tak to w istocie legendarny gdański studencki teatrzyk Bim-Bom (1954-60), którego opiekunem artystycznym był właśnie Zbigniew Cybulski, wówczas aktor Teatru Wybrzeże. Do studentek i studentów Politechniki Gdańskiej dołączyli Bogumił Kobiela (współautor scenariusza razem z Cybulskim i Wilhelmem Machem) oraz studenci Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych: Jacek Fedorowicz i Wowo Bielicki. W filmie w epizodach zagrał również Roman Polański, a muzykę skomponował Krzysztof Komeda. W roli Marguerite – słynna „Tetetka”, czyli Teresa Tuszyńska, aktorka niezawodowa, laureatka konkursu „Przekroju” dla amatorek, popularna modelka „Mody Polskiej”. Debiut reżyserski Janusza Morgensterna zdobył nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Standfordzie (1961) – za reżyserię oraz w Melbourne (1961) – za zdjęcia Jana Laskowskiego.
***** ***
She comes from France, she is a daughter of a diplomat, turned 18 recently. He comes from Poland, he is a theater artist, until recently a student. They meet by chance in Gdańsk in the summer, where the man looks after the Tik-Tak student theater. Marguerite (T. Tuszyńska) is a modern, practical girl who travels together with her father. She believes that the necessity of changing places and circles of friends is bad for her. In Gdańsk, she is adored by local boys. Jacek (Z.Cybulski) is a romantic, young man who dreams of perfect love, resistant to mundane reality of life.
They get close to each other for a moment, despite the language barrier and different plans. The Tik-Tak theater is actually the legendary Bim-Bom (1954-60) student theater from Gdańsk. Its artistic supervisor was Zbigniew Cybulski himself, an actor of the Wybrzeże Theater at that time. Students of the Gdańsk University of Technology were joined by Bogumił Kobiela (a co-author of the script together with Cybulski and Wilhelm Mach) and students of the Academy of Fine Arts: Jacek Fedorowicz and Wowo Bielicki. Roman Polański also played a cameo role in the film, the music was composed by Krzysztof Komeda. The role of Marguerite was played by the famous "Tetetka"; - Teresa Tuszyńska. She was a non-professional actress, winner of the "Przekrój"; competition for amateurs, popular model of "Moda Polska". Janusz Morgenstern`s directorial debut won awards at the Stanford International Film Festival 1961 (direction) and in Melbourne in 1961 (photography by Jan Laskowski).

Grafika reklamowa
DO WNĘTRZA GUJANY FRANCUSKIEJ - Tomasz Owsiany
Gujana Francuska: dawna kraina niewolnictwa i kolonii karnych. Skrawek Francji i Unii Europejskiej w Ameryce Południowej – oraz cała mozaika sztucznie zestawionych ze sobą kultur, które współistnieją pod francuskim płaszczem. Tomasz Owsiany w trakcie samotnej, pięciomiesięcznej podróży reporterskiej podjął pierwszą w Polsce próbę przekrojowego, a zarazem dogłębnego spojrzenia na ten fragment świata.
Tomasz Owsiany, pracując piórem i maczetą, zgłębiał gujańską rzeczywistość. U ciemnoskórych Maronów uczestniczył w ceremonii przesłuchania zmarłego i poznawał wielowymiarową sztukę ludową tembé. Żyjąc z Indianami Teko i Wayana, obserwował skutki ich postępującej modernizacji. Zamieszkał też u starego szamana i proroka Pidimy, który niegdyś założył swój własny kult cargo. U Indian Wayampi, w najbardziej oddalonej wsi w kraju, przekonał się, jak silna potrafi być niechęć wobec fotografii. U Hmongów, w sadach, przy siekaniu mięsa i rodzinnym świętowaniu, gromadził historie ich ucieczki z ogarniętego wojną Laosu i oswajania obcej, gujańskiej ziemi. Poznawał również ostatnie rodziny hmongijskich animistów. Nad rzeką Maroni pomieszkiwał w artystycznym squat’cie wśród francuskich outsiderów. W miastach na wybrzeżu odnalazł rodzinę Kreoli wysiedlonych przymusowo przy budowie Gujańskiego Centrum Kosmicznego. Przeniknął też do świata garimpeiros: nielegalnych poszukiwaczy złota – najgroźniejszej siły i największej „plagi” gujańskiego interioru.
Jak francuskie prawo i zachodnie wzorce wpływają wprost na codzienność mieszkańców Amazonii? Na ile zła sława garimpeiros jest uzasadniona? Co popycha tak wielu młodych Indian do samobójstw i dlaczego Gujańskie Centrum Kosmiczne częściej frustruje niż inspiruje Gujańczyków? To, między innymi, ze swadą, precyzją i humorem, postara się wyjaśnić autor pokazu.

organizatorzy:
Kino Rialto
Stowarzyszenie Twórcze Horyzonty

Grafika reklamowa
DO ZAKOCHANIA JEDEN KROK
Sandra jest szczęśliwą sześćdziesięciolatką, obraca się wśród śmietanki towarzyskiej, ma bogatego męża i piękny dom. Wszystko zmienia się, się gdy podczas jednego z przyjęć przyłapuje małżonka na zdradzie z jej najlepszą przyjaciółką. Z dnia na dzień traci swoje wystawne życie i musi przeprowadzić się do siostry, której nie widziała od lat. I chociaż Bif mieszka w warunkach, do jakich Sandra nie przywykła, to właśnie dzięki niej i jej zwariowanym przyjaciołom odkryje radość z życia i… pasję do tańca! Być może pojawi się też szansa na nową miłość?

Grafika reklamowa
DO ZOBACZENIA W ZAŚWIATACH
Listopad 1918 roku, koniec I wojny światowej. Kilka dni przed zawieszeniem broni Edward Péricourt, niegdyś wzięty artysta, ratuje życie skromnemu urzędnikowi - Albertowi Maillardowi. Wcześniej mężczyźni nie mieli ze sobą nic wspólnego, jednak wojna i absurdalny rozkaz porucznika Pradelle splatają ich losy. Już jako weterani bohaterowie orientują się, że dla powojennej Francji takie ludzkie wraki jak oni są tylko kłopotem. Dodatkowo Pradelle ma zamiar zbić fortunę na zwłokach ofiar wojennych. Wtedy w przyjaciołach odzywa się duch walki o sprawiedliwość. Czy ich zemsta będzie słodka i pomoże upamiętnić prawdziwych bohaterów narodu...?

Grafika reklamowa
DOBRZE SIĘ KŁAMIE W MIŁYM TOWARZYSTWIE
Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru rozpoczynają zabawę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania.
Kiedy tym samym wiele tajemnic zaczyna wypływać na światło dzienne, niewinna gra rodzi konflikty, które niełatwo będzie zażegnać...

Grafika reklamowa
DOBRZY NIEZNAJOMI
"Dobrzy nieznajomi" (All of Us Strangers)
Reż. Andrew Haigh
USA, Wielka Brytania, 2023, 105 minut

Jedna noc i spotkanie z tajemniczym sąsiadem, Harrym (Paul Mescal), całkowicie odmienia dotychczasowe życie Adama (Andrew Scott), mieszkańca opustoszałego londyńskiego bloku. W miarę rozwoju ich relacji Adama coraz bardziej pochłaniają wspomnienia z przeszłości, w pewnym momencie postanawia wrócić do miasteczka, w którym dorastał. Gdy trafia do rodzinnego domu, odnajduje swoich rodziców (Claire Foy i Jamie Bell) takimi, jakich pamięta z dnia ich śmierci przed trzydziestu laty.

Grafika reklamowa
DOGMAN
"Dogman"
Reż. Matteo Garrone
Francja, Włochy, 2018, 102 minuty

Rewelacja tegorocznego festiwalu Cannes! Złota Palma dla Najlepszego Aktora. Skąpane w deszczu i kokainie włoskie miasteczko i opowieść o małym, wielkim człowieku — psim fryzjerze, który musi się odgryźć. Mieszkańcy włoskiego miasteczka wiedzą, że Marcello, miejscowy psi fryzjer, nie skrzywdziłby nawet muchy. Niepozorny, ale lubiany przez wszystkich, dzieli swój czas między pracę, wychowywanie córki i okazjonalny handel kokainą. Z powodzeniem unika kłopotów, przynajmniej dopóki nie pojawia się Simone – trzęsący całą okolicą, wiecznie naćpany osiłek. Kiedy po raz kolejny bezwzględnie wykorzysta naiwność Marcella, psi fryzjer będzie musiał się odgryźć.

Grafika reklamowa
DOGMAN
"Dogman"
Reż. Luc Besson
Francja, 2023, 113 minut

Luc Besson, którego filmy ukształtowały całe pokolenia, powraca z hitem na miarę swoich największych osiągnięć! Czy psy można kochać bardziej od własnej rodziny? Douglas (Caleb Landry Jones) nie ma co do tego wątpliwości. Potworne tortury, którym poddany został jako dziecko przez fundamentalistycznie religijnych ojca i brata, zmieniły go na zawsze. Już jako dorosły Douglas szuka sprawiedliwości, tożsamości i miejsca dla siebie, eksperymentuje i chwyta dzień. Towarzyszą mu w tym wierne psy, które okażą się nie tylko lekarstwem na samotność, ale i świetnymi kompanami w walce z gangiem terroryzującym miasto… Po tym seansie natychmiast pobiegniesz do domu, by powiedzieć swojemu psu, że go kochasz.

Grafika reklamowa
DOKTOR SEN
Minęło wiele lat od czasu wydarzeń, które rozegrały się w "Lśnieniu". Dorosły już Dan Torrence (Ewan McGregor) spotyka dziewczynkę, która przejawia podobne do niego zdolności. Stara się ją chronić przed kultem o nazwie Prawdziwy Węzeł, którego członkowie polują na dzieci obdarzone mocami, aby zachować nieśmiertelność.

bilety na wydarzenie
DOKUMENT I FABUŁA
"Polskie Lato - Węgierska Jesień", reż. Zofia Kunert - produkcja 2006 czas 49 min
 

- “Władysław Hr. Zamoyski – Pan z Wielkopolski władca Tatr” reż Janusz Sidor 

bilety na wydarzenie
DOKUMENTALNA ODSŁONA KINA

Grafika reklamowa
DOLINA BOGÓW
Akcja filmu toczy się współcześnie, częściowo w realnym świecie, częściowo w świecie wykreowanym.
Pierwszy wątek filmu to "materializacja" archaicznej legendy Indian Navajo. Jesteśmy świadkami niezwykłej historii, która ma swoją rację bytu tylko w legendach plemion Indiańskich.
Drugi to wątek najbogatszego człowieka na ziemi, Wesa Taurosa, eksperymentującego na sobie możliwości jakie daje nieograniczony pieniądz. Dotknięty osobistą tragedią śmierci żony i córki Tauros usiłuje znaleźć zapomnienie w prowadzeniu ekscentrycznego życia.
Trzeci wątek to historia narratora - pisarza Johna Ecasa, którego nieposkromiona wyobraźnia "poprawia" rzeczywistość, przenosząc ją w świat fantazji. Pisarz opisuje życie Wesa Taurosa i przyjmuje zaproszenie do jego posiadłości. Jego początkowa ciekawość i chęć poznania bogatego dziwaka przeradza się szybko w chęć powrotu do swojej rzeczywistości.
(filmpolski.pl)

Grafika reklamowa
DOM DOBRY
"Dom dobry"
Reż. Wojciech Smarzowski
Polska, 2025, 107 minut

Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc. Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć.

Grafika reklamowa
DOM DOBRY | po filmie spotkanie z Wojciechem Smarzowskim i ekspertkami Fundacji Czas Kobiet
"Dom dobry"
Reż. Wojciech Smarzowski
Polska, 2025, 107 minut
Serdecznie zapraszamy na pokaz filmu „Dom dobry” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego, po którym odbędzie się dyskusja z udziałem reżysera oraz specjalistek Fundacji Czas Kobiet: prezeski Anny Świątkowej-Gałkiewicz oraz psycholożek i psychoterapeutek Weroniki Młodzikowskiej i Marzeny Tasiemskiej.
Spotkanie poprowadzi: Agnieszka Cienciała – edukatorka filmowa, animatorka sztuki i producentka wydarzeń kulturalnych. Certyfikowana trenerka Familylab Association. Absolwentka Psychologii Dziecka na Uniwersytecie SWPS oraz Studium Pracy z Grupą metodą warsztatową. Od 2007 roku związana z Kinem Muza w Poznaniu, gdzie realizuje projekty edukacyjne i artystyczne dla różnych grup wiekowych. Współpracuje z licznymi instytucjami, tworząc scenariusze zajęć, prowadząc zajęcia w szkołach oraz szkolenia dla nauczycieli.

Kiedy Gośka (Agata Turkot) poznaje w internecie Grześka (Tomasz Schuchardt), jest przekonana, że to w końcu Ten Jedyny. Grzesiek wariuje na jej punkcie, obsypuje kwiatami, oświadcza się w Wenecji.To musi być miłość, prawda? Ale na tym perfekcyjnym obrazku szybko zaczynają pojawiać się rysy.Wkrótce ich wspólny dom staje się dla Gośki najniebezpieczniejszym z miejsc. Smarzowski zagląda do „dobrych domów”, gdzie dzieją się rzeczy, o których większość woli milczeć.Dom dobry to film o granicach miłości, którego nie da się zapomnieć.

Grafika reklamowa
DOM GUCCI
"Dom Gucci"
reż. Ridely Scott
USA 2021

„Dom Gucci” inspirowany jest szokującą, prawdziwą historią rodzinnego imperium stojącego za włoskim domem mody Gucci.
Trzy dekady miłości, zdrady, dekadencji, zemsty, zwieńczone w końcu morderstwem, pokazują, co znaczy nazwisko Gucci, ile jest warte i jak daleko posunie się rodzina, by nie wypuścić z rąk kontroli nad fortuną.

Grafika reklamowa
DOM, KTÓRY ZBUDOWAŁ JACK
„Dom, który zbudował Jack” to podszyte czarnym humorem, długo oczekiwane dzieło Larsa von Triera, reżysera „Nimfomanki”, „Antychrysta” i „Melancholii”. W rolach głównych Matt Dillon, Uma Thurman, Riley Keough oraz Bruno Ganz.
Tytułowy Jack to nowa postać w popkulturowym klanie psychopatów, obok Kuby Rozpruwacza, Dextera czy Hannibala Lectera. Mistrz światowego kina pokazuje kilkanaście lat z życia seryjnego mordercy, piekielnie inteligentnego perfekcjonisty, pełnego sprzeczności, słabości i drobnych natręctw. Jack jest estetą, wielbicielem malarstwa, architektury, poezji i wycieczek na łono natury. Zabójca patrzy na swoje zbrodnie jak na mroczne dzieła sztuki. Jaki kształt nada swojej zbrodni doskonałej?
Trier nakręcił wiele filmów o dobrych kobietach („Przełamując fale”, „Tańcząc w ciemnościach”). Tym razem postanowił opowiedzieć o złym mężczyźnie, sięgając po motywy z malarstwa Francisa Bacona, poezję Williama Blake’a i muzykę wybitnego pianisty Glenna Goulda. Poprzez postać mrocznego estety Lars von Trier obśmiewa społeczną hipokryzję i demaskuje mechanizmy politycznej poprawności. „Dom, który zbudował Jack” to prowokacyjne, śmiałe, pełne wizualnych pomysłów kino poszukujące odpowiedzi na pytanie o naturę dobra i zła.

Grafika reklamowa
DON'T F**K WITH LIROY
"DON'T F**K WITH LIROY"
reż. Małgorzata Kowalczyk
Polska 2025, 90 minut

Jeden z pierwszych raperów w Polsce. Ustanowił rekord, którego najprawdopodobniej już nikt nigdy w krajowym rapie nie pobije: jego debiutancka płyta „Albóóm” (rok 1995) rozeszła się w ponad półmilionowym nakładzie – a przecież mówimy tu o nośnikach legalnych; piratów sprzedano wówczas kilka razy więcej. Polityk i aktywista konopny, którego działania doprowadziły do przyjęcia przez sejm projektu medycznej marihuany. I jedna z najbardziej wyrazistych postaci krajowej popkultury ostatnich dekad. A zarazem człowiek, dla którego muzyka była w dzieciństwie ucieczką od domowej przemocy; przez lata Liroy był katowany przez własnego ojca.

Grafika reklamowa
DOPPELGÄNGER. SOBOWTÓR
"Doppelgänger. Sobowtór"
Reż. Jan Holoubek
Polska, 2023, 120 minut

Nowy film w reżyserii Jana Holoubka („25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”), w gwiazdorskiej, międzynarodowej obsadzie. „Doppelgänger. Sobowtór” to kolejna produkcja TVN Grupa Discovery. Film przenosi widzów w czas przełomu lat 70-tych i 80-tych, a jego akcja rozgrywa się po dwóch stronach żelaznej kurtyny równocześnie. Hans Steiner (Jakub Gierszał) żyje w tętniącym życiem Strasburgu, korzystając z możliwości, jakie daje Zachód. Wtapia się w lokalną społeczność, jednocześnie prowadząc działalność szpiegowską. Jan Bitner (Tomasz Schuchardt) mieszka z rodziną w Gdańsku, pracuje w stoczni. Pozornie nic nie łączy obu mężczyzn, jednak przeszłość skrywa tajemnicę, która postawi ich przed koniecznością zmierzenia się z własnymi słabościami i namiętnościami. Obaj staną przed pytaniem dotyczącym swojej tożsamości.

bilety na wydarzenie
DORA I MIASTO ZŁOTA

Grafika reklamowa
DOVBUSH. TAJEMNICA CZARNYCH GÓR
"Dovbush. Tajemnica czarnych gór"
Reż. Oles Sanin
Ukraina, Polska, 2023, 120 minut

„Dovbush. Tajemnica czarnych gór” to epopeja historyczną w reżyserii Olesia Sanina wielokrotnie nagradzanego autora filmów dokumentalnych i fabularnych. Fabuła przenosi widza do XVIII wieku, w malownicze Karpaty, gdzie legenda huculskiego atamana, Dobosza jest wciąż przekazywana z pokolenia na pokolenie, budząc powstańcze i rewolucyjne emocje.
Pod naciskiem brutalnych rządów miejscowej szlachty, zniszczony osobistą tragedią Aleksy, zostaje pojmany i wtrącony do lochu. Jednak siła tradycji i rodzinnych więzów zmuszona go do ucieczki i ukrycia się w górach, gdzie po bratobójczej walce staje się przodownikiem buntu lokalnej ludności, sprzeciwiającej się uciskowi polskich i węgierskich możnowładców.
Stając na czele powstania, zachowuje się niczym legendarny Robin Hood, który wraz ze swoją grupą zbójników, łupi bogatych, by rozdawać zdobyte skarby biednym wieśniakom.
W rolach głównych występują Sergey Strelnikov oraz Agata Buzek, na ekranie także Mateusz Kościukiewicz i Daniel Olbrychski.

Grafika reklamowa
DOWNTON ABBEY
Jest rok 1927. Ponownie znajdziemy się w niezwykłym domostwie, jeszcze bardziej niż dotąd pełnym przepychu. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy – wystawne wnętrza, nieprawdopodobne kostiumy, glamour. Czas jeszcze raz znaleźć się w świecie, w którym przeplata się dramat, komedia i romans. Wracając do domu Granthamów, zobaczymy rodzinę oraz służbę w czasie przygotowań do największego zaszczytu, jaki można sobie wyobrazić – wizyty królewskiej.

Grafika reklamowa
DREAM SCENARIO
"Dream scenario"
Reż. Kristoffer Borgli
USA, 2023, 100 minut

Komedia, o jakiej nikomu się nie śniło! „Dream Scenario” to wyprodukowany przez studio A24 film z Nicolasem Cage'em w brawurowej i całkowicie zaskakującej roli. Paul (Cage) to sympatyczny, choć trochę nudny profesor akademicki, który znienacka zaczyna pojawiać się w snach milionów obcych ludzi – a wszyscy zadają sobie pytanie: dlaczego akurat on? Zdobywca Oscara Nicolas Cage wciela się w rolę niedocenianego i niemal niezauważalnego szarego człowieka, którego los zmienia się diametralnie, odkąd co noc śni się obcym ludziom na całym świecie. Z dnia na dzień, a w zasadzie z nocy na noc, Paul Matthews staje się celebrytą szczególnej kategorii. Nastoletnie córki przestają się go wstydzić, odzywa się do niego jego była, w oczach studentów zaczyna być cool, a na biurku przybywa lukratywnych kontraktów reklamowych. Wreszcie jest KIMŚ. Jednak szybko jego życie z ucieleśnienia marzeń staje się koszmarem, a z fascynującego fenomenu Paul staje się ofiarą cancel culture. Zainteresowany kulturą internetu, viralowością i fenomenem influencerów reżyser Kristoffer Borgli („Chora na siebie") eksploruje zarówno proces stawania się celebrytą, jak i szybką utratę sympatii mas. Zgłębiając te tematy, nie mógł lepiej dobrać odtwórcy głównej roli. Cage, którego twarz widnieje na tysiącach memów i zabawnych gadżetów, pokazuje tutaj nie tylko wybitny komediowy talent, ale także fenomenalny warsztat dramatyczny. Wyśmiewany za wybierane role, ale także nieustannie utrzymujący się na topie aktor dostał tu szansę na rozwinięcie skrzydeł. Krytycy uznali nakręcony w duchu Michela Gondry’ego („Zakochany bez pamięci”), Spike'a Jonze'a („Być jak John Malkovich”) oraz Charliego Kaufmana („Anomalisa”) „Dream Scenario” za nieodparcie śmieszny. Sam Nicolas Cage prawdopodobnie nigdy nie był ani tak zabawny, ani tak poruszający.

Grafika reklamowa
DRESZCZE - PONIEDZIAŁKI Z KLASYKĄ
Kochacie stare filmy? Zazdrościcie swoim rodzicom i dziadkom, że mogli obejrzeć niektóre tytuły na dużym ekranie? Co decyduje o tym, że jedne filmy przechodzą do klasyki, a inne nie? Macie ochotę poszerzyć swoje kompetencje i dowiedzieć się więcej o historii kina? Zrozumieć dlaczego o pewnych dziełach filmowych słyszał absolutnie każdy, a inne odeszły w zapomnienie? Przypomnieć sobie co wzruszało, zdumiewało i przerażało Was przed laty i skonfrontować to z dynamicznie zmieniającą się współczesnością?
 
Bilety: 12 zł.
 
 
10.10 19:00 Dreszcze (1981)
 
reż. Wojciech Marczewski
obsada: Tomasz Hudziec, Teresa Marczewska, Zdzisław Wardejn, Jerzy Bińczycki
Jest rok 1955. W Polsce to okres pewnego „zawieszenia” między śmiercią Stalina, a poznańskimi wydarzeniami z roku 1956. Trzynastoletni Tomek Żukowski (Tomasz Hudziec), niedługo po aresztowaniu ojca przez UB, wyjeżdża na obóz harcerski. Podobnie jak inni uczestnicy obozu ulega regularnej indoktrynacji politycznej i zostaje gorliwym wyznawcą „nowej religii”. Jego żarliwość potęgowana jest dodatkowo przez erotyczną fascynację do druhny-przewodniczki (Teresa Marczewska),), pryncypialnej komunistki, osiągającej swe dydaktyczne cele za pomocą manipulacji i ślepej wiary w system. Wojciech Marczewski stworzył obraz opowiadający o zauroczeniu złem – nie tylko tym namacalnym, stalinowskim ale złem ogólnie.
 
 
24.10 19:00 Podwójne życie Weroniki (1991)
 
reż. Krzysztof Kieślowski
obsada: Irène Jacob, Philippe Volter, Sandrine Dumas, Jerzy Gudejko
„Jedna z najbardziej tajemniczych opowieści w dorobku polskich filmowców. Łączy rzeczywistość z fantazją, prozę życia z poezją, to, co zwyczajne, z tym, co niewytłumaczalne.” 23 listopada 1966 roku przychodzą na świat dwie identyczne dziewczynki – jedna w Polsce, druga we Francji. Choć dzielą je tysiące kilometrów przez całe późniejsze życie czują ze sobą dziwną więź pomimo, że nigdy tak naprawdę się ze sobą nie spotkały. Są do siebie podobne jak dwie krople wody, obie mają problemy zdrowotne, obie kochają muzykę i obie mają takie same imię; Weronika i Veronique (w obydwu rolach – Irene Jacob). W pewnym momencie swego życia Weronika decyduje poświęcić się pracy artystycznej, którą raptownie przerywa śmierć. Veronique podświadomie odczuwa stratę kogoś bardzo bliskiego… W niewytłumaczalny, mistyczny sposób wyciąga wnioski z wydarzeń, które miały miejsce w Polsce. Wybiera miłość zamiast pasji. „To opowieść o życiu, które kończy się, aby znaleźć dalszy ciąg w innym ciele i duszy”
 
 
14.11 19:00 Miłość blondynki (1965)
 
reż. Miloš Forman
obsada: Vladimír Pucholt, Milada Ježková, Hana Brejchová, Vladimír Menšík
 
Najbardziej znany film czechosłowackiej Nowej Fali, sztandarowe dzieło nurtu, zapisane w historii światowego kina. Podobnie jak inne czeskie filmy Miloša Formana zrealizowane przy udziale aktorów niezawodowych, w charakterystycznym dla reżysera tonie pogodnej kpiny z otaczającej (niekoniecznie socjalistycznej) rzeczywistości. Młoda i naiwna Andula – pracownica sfeminizowanej fabryki na prowincji – zakochuje się w pianiście z Pragi przygrywającym na wieczorku zapoznawczym. Po spędzonej wspólnie nocy postanawia go odnaleźć w stolicy. Zdziwiony jest nie tylko chłopak…
 
 
28.11 19:00 Pociągi pod specjalnym nadzorem (1966)
 
reż. Jiří Menzel
obsada: Václav Neckář, Jitka Bendová, Vladimír Valenta
 
Najbardziej znane dzieło czechosłowackiej Nowej Fali – „Pociągi pod specjalnym nadzorem”- pełnometrażowy debiut Jiríego Menzela według prozy Bohumila Hrabala.
Na niewielkiej stacji podczas II wojny światowej swoją pierwszą w życiu pracę rozpoczyna świeżo upieczony absolwent szkoły kolejarskiej Miloš Hrma. Właśnie tam wchodzi w dorosłe życie i przeżywa inicjację seksualną, by z młodzieńca stać się prawdziwym mężczyzną.

Grafika reklamowa
DRIVE MY CAR
"Drive my car"
reż. Ryūsuke Hamaguchi
Japonia 2021

W zaledwie kilka miesięcy od światowej premiery „Drive My Car” stał się już filmowym fenomenem, który podbija świat. Trzy nagrody na Festiwalu w Cannes, w tym za najlepszy scenariusz, Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, niemal pewny Oscar dla najlepszego filmu międzynarodowego oraz nominacja w głównej kategorii – to tylko kilka z wielu laurów, jakie ten poruszający, misterny dramat zdobył do tej pory. Film Ryūsuke Hamaguchiego to mistrzowska ekranizacja opowiadania Harukiego Murakamiego z tomu „Mężczyźni bez kobiet”. Japoński reżyser zabiera nas w filmową przejażdżkę legendarnym czerwonym Saabem 900 Turbo, podczas której nie ogranicza się do doskonałego przekładu na język kina tajemniczej, uwodzicielskiej aury książek Murakamiego. Hamaguchi rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról, i o mężczyźnie, który kogoś stracił.
Yūsuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku – choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka – do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yūsuke wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze „Wujaszka Wanię”, w którym główną rolę dostaje młody aktor, Kōji (Masaki Okada). Kōji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yūsuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yūsuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami „Wujaszka Wani”. Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Tōko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.
Hamaguchi z zachwytem przygląda się życiu, w którym ludzkie losy krzyżują się, plączą i prostują, jak boczne drogi, miejskie ulice i estakady autostrad. Choć „Drive My Car” wiezie potężny emocjonalny ładunek, to reżyser trzyma kierownicę tak pewną ręką, że – jak mawia główny bohater – „prawie nie czujemy grawitacji”. Opowiadający z niebywałą lekkością o samotności i traumie, pełen czułości dla swoich kruchych bohaterów, pozwalający im doświadczyć bliskości, którą i my czujemy się obdarowani, Ryūsuke Hamaguchi wyrasta nie tylko na godnego następcę japońskich mistrzów pokroju Ozu, ale i na jednego z najważniejszych artystów światowego kina.

Grafika reklamowa
DROGA DO ZAPOMNIENIA
Film na podstawie autobiograficznej książki Erica Lomaksa opisującej jego doświadczenia z czasów II wojny, m.in. tortury i budowanie linii kolejowej.

Grafika reklamowa
DRUGI HOTEL MARIGOLD - Festiwal Transatlantyk
Kontynuacja zaskakującego przeboju kinowego zroku 2011, w której poznamy dalsze perypetie uczuciowe i osobiste mieszkańców egzotycznego hotelu dla seniorów w Indiach. Hotel Marigold odniósł sukces, dlatego Muriel i Sonny postanawiają otworzyć filię. Jakby tego było mało, Sonny szykuje się do ślubu, a nowy mieszkaniec hotelu – ceniony pisarz – traci głowę dla jego matki. Na szczęście gdy nadchodzi wielki dzień, wszyscy zapominają oproblemach i dają się porwać niezwykłej atmosferze hinduskiego wesela.

Grafika reklamowa
DRUŻYNA
Współcześni gladiatorzy, wylewający na treningach hektolitry potu, przez kilka miesięcy w roku oddaleni od najbliższych. Po drugiej stronie sponsorzy, działacze, komentatorzy, hale pełne wiernych kibiców polskiej drużyny; gotowych przejechać setki kilometrów za swoimi idolami.

Grafika reklamowa
DRUŻYNA A(A)
"Drużyna A(A)"
Reż. Daniel Jaroszek
Polska, 2024, 132 minuty

Czwórka uzależnionych krzyżowo alkoholików, żeby uratować swój ośrodek terapeutyczny, podejmuje się przeszmuglowania przez całą Polskę dwóch cystern spirytusu. Dla własnego bezpieczeństwa porywają w trasę swojego terapeutę. Podróż okazuje się jednak bardziej niebezpieczne niż się spodziewali, bo w ślad za nimi – a raczej za nielegalnie przewożonym alkoholem – podąża również Celniczka, która nie do końca jest tym, za kogo się podaje. Od tej pory wszystko się komplikuje. Czy Leszkowi, Wioli, Dominikowi, Karolinie i Wojtkowi uda się zakończyć misję, ale też nie ulec słabościom i nie przerwać terapii?,, Drużyna A(A)” to historia o wzajemnym wsparciu, dzięki któremu można pokonać własne słabości. A także o tym, jak istotne są dla tego zwycięstwa dobre cele w życiu. Ale nikt nie mówił, że będzie łatwo – zwłaszcza, gdy pokusa jest tak blisko… FILM REALIZOWANY W POLSCE ZE WSPARCIEM FINANSOWYM NA PODSTAWIE USTAWY O FINANSOWYM WSPIERANIU PRODUKCJI AUDIOWIZUALNEJ, PRZYZNANYM PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO.

Grafika reklamowa
DUCH
"Duch" (Poltergeist)
Reż. Tobe Hooper
USA, 1982, 114 minut

Pełen grozy thriller, gdzie świat zła z całą siłą wkrada się w życie zwykłych ludzi. Mrożący krew w żyłach oraz niezwykłe efekty specjalne to początek niebezpiecznej wojny dobra ze złem. Wyreżyserowana przez Tobe’a Hoopera na podstawie scenariusza Stevena Spielberga historia sympatycznej rodziny Freelingów, która wprowadza się do wymarzonego domu. Na miejscu bardzo szybko zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Zdezorientowani Freelingowie wzywają na pomoc parapsychologów, którzy dokonują szokującego odkrycia.

Grafika reklamowa
DUCH ŚNIEGÓW
Wielkie piękno na dużym ekranie i najbardziej relaksujący film, jaki zobaczycie w tym roku!
Niezwykłe kinowe doświadczenie, epicka, fascynująca i kojąca duszę opowieść o niedostępnym dla ludzkiego oka, magicznym miejscu, którego tajemnic strzeże panująca tam prawdziwa bogini – śnieżna pantera. Zachwycające, zapierające dech w piersiach zdjęcia oraz hipnotyzująca ścieżka dźwiękowa, za którą odpowiadają Nick Cave i Warren Ellis – Przygotujcie się na coś wspaniałego.
Dokumentalny zapis wyprawy na tybetański płaskowyż jednego najbardziej znanych fotografów przyrody, Vincenta Munier, któremu towarzyszy nagradzany francuski pisarz i podróżnik, Sylvain Tesson. Przez kilka tygodni eksplorują tamtejsze dzikie tereny w poszukiwaniu wyjątkowych zwierząt, w tym narażonej na wymarcie i nieprzystępnej pantery śnieżnej.

Grafika reklamowa
DUCHY INISHERIN
"Duchy Inisherin"
reż. Martin McDonagh
USA 2022
Życie dwóch długoletnich znajomych znajduje się w impasie, gdy jeden z nich nagle kończy ich przyjaźń, co ma nieoczekiwane konsekwencje dla nich obydwu.

Grafika reklamowa
DUCHY W WENECJI
"Duchy w Wenecji" (A Haunting in Venice)
Reż. Kenneth Branagh
USA, 2023, 103 minuty

„Duchy w Wenecji " to pełen napięcia, niepokojący thriller, który powstał na kanwie powieści Agathy Christie pt. „Wigilia Wszystkich Świętych”. Film wyreżyserował zdobywca Oscara® Kenneth Branagh, który jednocześnie wystąpil w roli słynnego detektywa Herkulesa Poirota. Akcja filmu rozgrywa się tuż po zakończeniu II wojny światowej w Wenecji w wigilię Wszystkich Świętych. Herkules Poirot, spędzający dobrowolnie emeryturę w najwspanialszym mieście świata, bierze udział w seansie spirytystycznym odbywającym się w popadającym w ruinę pałacu. Kiedy jeden z uczestników spotkania zostaje zamordowany, detektyw będzie zmuszony rozwiązać zagadkę jego śmierci, zagłębiając się w świat cieni i tajemnic nawiedzonej posiadłości. Film powstał na podstawie scenariusza autorstwa nominowanego do Oscara Michaela Greena. Producentami są Kenneth Branagh i Judy Hofflund, a producenci wykonawczy to Louise Killin, James Prichard, Ridley Scott, Simon Kinberg i Mark Gordon. W niezapomniane postacie wcielają się znakomici aktorzy, tacy jak Kyle Allen, Camille Cottin, Jamie Dornan, Tina Fey, Jude Hill, Ali Khan, Emma Laird, Kelly Reilly, Riccardo Scamarcio i Michelle Yeoh.

Grafika reklamowa
DUDI: CAŁA NAPRZÓD
Jest rok 2100. Poziom oceanów podniósł się na tyle, że ludzkość opuściła ziemię. Teraz gospodarzami naszej planety są wszelkie wodne istoty. Mała ośmiorniczka Macunia i jej przyjaciółki: Ewka - zwariowana ryba żabnica oraz Ala – neurotyczna krewetka, w podwodnej katastrofie tracą dom. Niestety w ich okolicy gęstość zarybienia jest tak wysoka, że podwodne budownictwo nie nadąża za popytem. Próżno tu szukać wolnego lokum na rozsądnym poziomie. W tej sytuacji przyjaciółki decydują się wyruszyć w nieznane w poszukiwaniu nowego domu. Będzie kolorowo, zabawnie, czasem trochę niebezpiecznie, ale zawsze ciekawie. Podmorska ekipa dotrze do zatopionych ulic Nowego Jorku, wraku Titanica, a nawet do dalekiej Arktyki. Na szlaku spotkają mnóstwo niezwykłych istot, zawrą wspaniałe przyjaźnie i odkryją niejedną podwodną tajemnicę. 

Grafika reklamowa
DUMNI I WŚCIEKLI
Film "Dumni i wściekli" opowiada o grupie homoseksualnych aktywistów, którzy postanawiają połączyć siły ze strajkującymi w latach 1984 - 1985 brytyjskimi górnikami.

Grafika reklamowa
DUNKIERKA
"Dunkierka" rozpoczyna się sceną, w której wroga armia otacza setki tysięcy Brytyjczyków i aliantów.  Uwięzieni na plaży między morzem a siłami przeciwnika muszą stawić czoła niemożliwemu.

Grafika reklamowa
DUSIGROSZ
Pod prysznic wchodzi ze stoperem. Myje się wyłącznie w zimnej wodzie. Telewizję ogląda przez lornetkę w oknie sąsiada. W domu korzysta tylko ze światła ulicznych neonów. Utalentowany skrzypek Francois Gautier od dziecka jest chorobliwie skąpy. Nie ma przyjaciół, bo postawienie drinka kosz­towałoby go zawał serca. Nie związał się z kobietą, bo nawet zakup uschłych kwiatów to w jego oczach finansowe szaleństwo. Pewnego dnia świat Francois staje na głowie. Do orkiestry dołącza młoda i piękna wiolonczelistka, którą oczaruje jego muzyczny talent. Na domiar złego znikąd pojawia się 16-letnia Laura, przekonana, że jest jego córką. Biedny dusigrosz nagle po­czuje, że jest kochany przez dwie kobiety, które nie wiedzą, że jego serce jest już zajęte przez… lokatę bankową.

Grafika reklamowa
DUŃSKI KOLEKCJONER: OD DELACROIX DO GAUGUINA
"Duński kolekcjoner: od Delacriox do Gauguina"
Reż. David Bickerstaff
Wielka Brytania 2021

Dzieła Moneta, Renoira czy Degasa na początku nie wzbudzały zainteresowania ani widzów, ani kolekcjonerów, jednakże znalazł się jeden biznesmen, który przewidział późniejszą sławę tych płócien. Duńczyk Wilhelm Hansen rozpoczął kolekcjonowanie odrzucanych przez mainstream obrazów pod koniec XIX wieku. Z upływem czasu stworzył gigantyczną kolekcję, która jest tematem tego filmu. Zawiera realistyczne obrazy Corota, Delacroix i Courbeta, pejzaże Moneta, Pissarra, Cézanne’e i Sisleya, a także portrety Degasa, Maneta, Morisota i Gonzalèsa. Wilhelm Hansen ufundował Ordrupgaard, słynne dziś kopenhaskie muzeum sztuki. Tam też zajrzy kamera i pokaże widzom jak najwięcej z kolekcji Hansena.

Grafika reklamowa
DUŻE, ZŁE WILKI
Pewnym spokojnym miasteczkiem wstrząsa seria okrutnych morderstw. Podejrzenie pada na nieśmiałego nauczyciela, jednak ciężko znaleźć przeciw niemu wystarczające dowody. Jeden z policjantów decyduje się sam wymierzyć sprawiedliwość. Jego plan nie jest skomplikowany... oko za oko, głowa za głowę, śmierć za śmierć. Nieoczekiwanie powstrzymuje go ojciec jednej z ofiar. Ogarnięty żądzą zemsty, ma własny plan.

Grafika reklamowa
DWA DNI, JEDNA NOC
Sandra staje przed zadaniem z pozoru niemożliwym. Musi przekonać ludzi, z którymi pracuje, aby zrezygnowali ze swoich premii. Jeżeli jej się nie powiedzie – ona sama straci pracę. Wspierana przez męża, kobieta wyrusza na spotkania z kolegami i koleżankami z pracy. Ma tylko jeden weekend, by uratować posadę. Czeka ją spotkanie z pełną gamą ludzkich charakterów i reakcji na jej trudną prośbę.

Grafika reklamowa
DWIE KOBIETY
Claire, samotna matka przed pięćdziesiątką, wiedzie nudne, monotonne życie. Każdy kolejny dzień niczym nie różni się od poprzedniego. Wszystko zmienia się w momencie, gdy bohaterka odbiera telefon od Beatrice, siedemdziesięcioparoletniej kobiety, która kilka dekad temu była kochanką jej ojca. Szybko okazuje się, że Beatrice jest całkowitym przeciwieństwem Claire, ale obie panie łączy o wiele więcej, niż mogłyby przypuszczać...

Grafika reklamowa
DWÓCH PAPIEŻY
W 2012 roku kardynał Bergoglio, głęboko zawiedziony kierunkiem, w którym zmierza Kościół Katolicki prosi papieża Benedykta, aby pozwolił mu przejść na emeryturę. Zamiast tego nękany wątpliwościami i stojący w obliczu skandalu Benedykt wzywa swojego najsurowszego krytyka i przyszłego następcę do Watykanu, aby wyjawić mu tajemnicę, która wstrząśnie podstawami kościoła. Na tle toczącej się za murami Watykanu walki tradycji z postępem i poczucia winy z przebaczeniem, te dwie skrajnie różniące się postacie będą musiały stawić czoła przeszłości i znaleźć wspólny język. To wszystko, aby zapewnić przetrwanie kościoła i nie stracić zaufania milionów wyznawców.

bilety na wydarzenie
DYKTATOR
Film "Dyktator" przedstawia historię absolutnego władcy Hynkela (Charles Chaplin) i żydowskiego fryzjera (w tej roli również Charles Chaplin). Podobieństwo między tymi dwoma bohaterami jest przypadkowe - taką informacje przekazuje nam na początku swego dzieła reżyser. Oczywiście to doskonały żart na początek wspaniałej komedii. "Dyktator" to alegoria rządów Hitlera. W filmie przedstawione jest codzienne życie nękanych przez szturmowców Żydów w gettcie. Hynkel pragnie zdobyć piekną krainę Austerlich, ale musi uknuć plan przeciwko Napaloniemu. Pomaga mu w tym jego "prawa ręka" minister Gębacz. Dyktator wpada we własne sidła, a uciekający z obozu koncentracyjnego fryzjer zostaje wzięty za Hynkela. Na wiecu wygłasza pokojowe przemówienie, które według krytyków jest najsłabszym momentem filmu. Mimo, że "Dyktator" jest komedią to niesie ze sobą głębsze przesłanie. Sprzeciwia się nie tylko dyktaturze, ale także rozwojowi cywilizacyjnemu, zakłamaniu, chciwości...

Grafika reklamowa
DYWIZJON 303. HISTORIA PRAWDZIWA
Film „Dywizjon 303” to prawdziwa historia polskich asów przestworzy, inspirowana bestsellerem Arkadego Fiedlera o tym samym tytule. Polscy lotnicy, początkowo niedoceniani i wyśmiewani, stają się legendą. W ramach Królewskich Sił Powietrznych Wielkiej Brytanii (RAF-u) tworzą elitarną jednostkę - Dywizjon 303, który nie ma sobie równych. W czasach, gdy każdy dzień mógł być ostatnim, nie wahali się wykonywać ewolucji powietrznych na granicy szaleństwa. Nikt nie latał tak jak oni. Ich ponadprzeciętne umiejętności i niezwykły patriotyzm mogą być przykładem dla kolejnych pokoleń Polaków, czym jest prawdziwe bohaterstwo. Film opowiada nie tylko o spektakularnych akcjach, w których brali udział podczas Bitwy o Anglię, ale pokazuje również ich życie prywatne. Kogo kochali, kogo stracili i za kim tęsknili.

bilety na wydarzenie
DYŻUR KASOWY OD 15:00 do 18:45

Grafika reklamowa
DZIADEK DO ORZECHÓW I CZTERY KRÓLESTWA
W filmie „Dziadek do orzechów i cztery królestwa” występuje Mackenzie Foy, która wcieliła się w postać ciekawej i pomysłowej Klary. Jej rodzinę czekają pierwsze Święta bez matki, a Klara niezamierzenie wyrusza w podróż w poszukiwaniu klucza, który może przywrócić harmonię niestabilnemu światu.
Podążając za tajemniczą złotą nicią Klara wkracza do równoległego świata, który jest podzielony na cztery królestwa.

Grafika reklamowa
DZIADKU, WIEJEMY!
"Dziadku, wiejemy!"
Reż. Olga Chajdas
Polska, 2025, 97 minut

Pewnego dnia dziadek Jeremi wywołuje w domu spokojnej starości taki zamęt, że grozi mu przeniesienie do szpitala psychiatrycznego. Marta, jego córka, zgadza się zabrać go do siebie, choć to dla niej trudne, bo Jeremi jest nieprzewidywalny i ma bujną wyobraźnię. Sytuację komplikuje Jagoda, córka Marty, która uwielbia dziadka i podziela jego szalone pomysły. Gdy Jeremi odmawia zamieszkania z rodziną, Jagoda postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Dziewczynka i dziadek wyruszają w pełną przygód podróż do legendarnego statku Światło Morza. W pogoń za nimi rusza szajka złoczyńców dowodzona przez bogacza Waldemara oraz przerażona mama Jagody. No i smok – rusza za nimi także smok. – To film dla dzieciaków, które cały czas lubią słuchać opowieści dziadków, dla dziadków, którzy lubią inspirować i dla rodziców, którzy udają, że nic ich nie rusza – mówi reżyserka filmu, Olga Chajdas.

bilety na wydarzenie
DZIECI Z BULLERBYN
Bullerbyn to maleńka wioska w Szwecji składająca się tylko z trzech zagród. Mieszka tam sześcioro dzieci, które dzięki swojej pomysłowości nigdy się nie nudzą.
Lisa, Britta, Anna, Olle, Lasse i Bosse to wesołe dzieciaki, które mieszkają w Bullerbyn, maleńkiej szwedzkiej wiosce. Chętnie pomagają rodzicom w codziennych obowiązkach domowych, a wolnym czasie dzięki wyobraźni przeżywają niesamowite przygody, wymyślając fantastyczne zabawy. Film jest ekranizacją powieści A. Lindgren o tym samym tytule.

Grafika reklamowa
DZIEDZICTWO. HEREDITARY
Śmierć Ellen, seniorki rodziny Grahamów, nie mogła być dla nikogo zaskoczeniem. Natomiast to co nastąpiło po niej, dla wszystkich było szokiem. Rodzina Annie, córki Ellen, wkrótce po pogrzebie zaczyna doświadczać niepokojących zjawisk. Początkowo tłumaczy je sobie żałobą i przemęczeniem, ale wkrótce zdarzenia przybierają tak tragiczny i potworny obrót, że jasnym staje się, iż na rodzinie Grahamów ciąży mroczne dziedzictwo. Co takiego wydarzyło się w życiu Ellen, że teraz zapłacić musi za to jej rodzina? Odkrycie tej prawdy nikomu nie przyniesie spokoju…

Grafika reklamowa
DZIELNA BANDA I TAJEMNICA ZAGINIONEGO WUJKA
"Dzielna banda i tajemnica zaginionego wujka" (Buffalo Kids)
Reż. Juan Jesús García Galocha, Pedro Solís García
Hiszpania, 2024, 82 minuty

Nieustraszone rodzeństwo Tom i Mary przypływa do Nowego Jorku na spotkanie z wujkiem Niallem, który jednak nie zjawia się w porcie. Ukrywając się w transkontynentalnym pociągu, bez grosza przy duszy, dzieci wyruszają w niesamowitą podróż przez Dziki Zachód, by odnaleźć wujka. Wraz z nowo poznanym chłopcem i przygarniętym pieskiem muszą uratować nowych przyjaciół z rąk gangu poszukiwaczy złota. Przyłączając się do wyprawy z pomysłowym Tomem i jego rezolutną siostrą Mary, przekonajcie się, że każdy może zostać bohaterem! Kasia i Jacek Sienkiewicz z zespołu Kwiat Jabłoni jako Mary i Tom oraz Cezary Pazura jako wujek zabiorą was w pełną zabawnych i szalonych przeżyć podróż przez Dziki Zachód.

Grafika reklamowa
DZIELNY KOGUT MANIEK
Sympatyczny nieletni kogut Mario zawsze marzył, by zostać mistrzem. W dowolnej dziedzinie. Niestety los rzucił go ku agroturystyce. Krótko mówiąc Mario jest małym wiejskim kogutem o wielkich marzeniach i nic nie wskazuje na to, by coś miało się w tej sprawie zmienić. Aż do dnia, gdy podstępny rolnik (dla przyjaciół farmer) doprowadza gospodarstwo na skraj ruiny. Mario wraz z ekipą przyjaciół z kurnika oraz kopą dzielnych jaj musi stanąć w obronie rodzinnego domu.

Grafika reklamowa
DZIEN MATKI
Każda rodzina obchodzi Dzień Matki na swój sposób. Jedni w podniosłej i uroczystej atmosferze, inni na luzie i ze śmiechem, ale wszyscy przede wszystkim z miłością. Garry Marshall przedstawia cztery rodziny, których losy splotą się w tym wyjątkowym dniu. Sandy – mąż zostawił ją dla młodszej, a ona robi co może, by udowodnić sobie, że jest lepszą matką dla swoich dzieci niż nowa, fajna macocha. Miranda – całkowicie poświęciła się karierze i choć została gwiazdą, czegoś jej jednak brakuje. Wkrótce niespodziewany gość wywróci jej życie do góry nogami. Jesse – jej stosunki z matką są dalekie od ideału. Niezapowiedziana wizyta rodziców grozi więc eksplozją. Ale przecież każdą bombę można rozbroić. Bradley – czyli pan mama, uczy się roli samotnego rodzica dwóch córek. Sprawa nie jest prosta, bo to co dla matek jest oczywiste, dla tatusiów często pozostaje czarną magią.

Grafika reklamowa
DZIENNIK PANNY SŁUŻĄCEJ
Początek XX wieku. Célestine, śliczna młoda służąca oczekuje od życia więcej, niż los może jej zaoferować. Świadoma swojej seksualności dziewczyna zauważa, że jest obiektem fascynacji kolejnych panów domu. Odruchowo broni się przed tym, ale szybko uczy się czerpać przyjemność z coraz bardziej odważnych erotycznych przygód. 

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA PIĘTASZEK
"His Girl Friday | Dziewczyna Piętaszek"
reż. Howard Hawks
USA 1940

"His Girl Friday" w reżyserii Howarda Hawksa to jednocześnie dramat, kryminał, komedia romantyczna i jedna z najbardziej lubianych komedii w historii. Redaktor gazety w Nowym Jorku zrobi wszystko, by powstrzymać swoją gwiazdorską reporterkę, a zarazem byłą żonę, przed odejściem z jego gazety. Wykorzystuje podstępem zdobyte informacje zawarte w książce, by ta nie wyszła ponownie za mąż.

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA WARTA GRZECHU
Arnold- żonaty reżyser przybywa do Nowego Jorku, by rozpocząć próby do swej najnowszej komedii. Zanim jednak przystąpi do pracy, postanawia skorzystać z uroków wielkiego miasta. Upojna noc w towarzystwie uroczej dziewczyny do towarzystwa o imieniu Izzy, nastroi go tak romantycznie, że zaproponuje jej pewien układ. W zamian za porzucenie niegodnego procederu, Izzy otrzyma okrągłą sumkę, by móc zrealizować swe życiowe marzenia. Ta wielkoduszna propozycja rozpęta w życiu Arnolda prawdziwe tornado. Okazuje się, że Izzy całe życie marzyła, by zostać aktorką. Nic dziwnego więc, że zjawia się na castingu do sztuki reżyserowanej przez… Arnolda. Nie byłoby w tym jeszcze nic strasznego, gdyby nie fakt, że jedną z głównych ról w przedstawieniu gra jego żona.
 

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA WE MGLE
Ekranizacja bestsellerowej powieści Donato Carrisi, autora "Zaklinacza". W odizolowanym od świata górskim miasteczku zaginęła szesnastoletnia dziewczyna. Rodzice są zrozpaczeni, a mieszkańcy – zszokowani. Nie potrafią przyjąć do wiadomości, że porywaczem może być ktoś z nich. Porywaczem... lub zabójcą. Przybyły na miejsce agent specjalny Vogel  nie ma wątpliwości, że tropi mordercę. I że jest to ktoś z miejscowych. Nie interesują go badania kryminalistyczne, odciski palców i ślady DNA. Vogel wykorzystuje media. Bo ludzie nie potrzebują sprawiedliwości – potrzebują spektaklu. A on zapewni im widowiskowe polowanie na potwora. 

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ
"Dziewczyna z igłą" (Pigen med nålen)
Reż. Magnus von Horn
Dania, Polska, Szwecja, 2024, 123 minuty

11 nagród na festiwalu w Gdyni, kandydatura do Oscara®, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę. Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła. „Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ - pokaz przedpremierowy
"Dziewczyna z igłą" (Pigen med nålen)
Reż. Magnus von Horn
Dania, Polska, Szwecja, 2024, 123 minuty

11 nagród na festiwalu w Gdyni, kandydatura do Oscara®, Złota Żaba na festiwalu EnergaCamerimage, dwie Europejskie Nagrody Filmowe – to tylko najważniejsze laury dla najgłośniejszej polskiej koprodukcji tego roku. „Dziewczyna z igłą” Magnusa von Horna to mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zagląda w najciemniejsze zakamarki ludzkiej duszy. To mroczna baśń dla dorosłych, w której spotykają się szlachetny potwór bez twarzy, tchórzliwy książę na białym koniu i czarownica, karmiąca dzieci mlekiem i słodyczami. Tyle że ta historia wydarzyła się naprawdę. Kopenhaga, tuż po I wojnie światowej. Karoline (Victoria Carmen Sonne), młoda pracownica fabryki, zachodzi w ciążę i z dnia na dzień ląduje na bruku. Gdy na swej drodze spotka Dagmar (nagrodzona w Gdyni Trine Dyrholm), charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, która zaoferuje jej schronienie i pracę w charakterze mamki, trafi w sam środek zagadkowych wydarzeń. Czy relacja między kobietami, początkowo oparta na zaufaniu, wytrzyma konfrontację z mrocznymi sekretami? Jak wiele można wybaczyć komuś, kto w najtrudniejszym momencie wyciągnął do ciebie pomocną dłoń? Karoline – a wraz z nią widzowie – zmuszona będzie do znalezienia odpowiedzi na pytanie o granice dobra i zła. „Dziewczyna z igłą” to, jak pisze Variety, „film hipnotyzujący, brutalnie piękny i boleśnie aktualny”. Zdjęcia Michała Dymka, które zachwyciły jury pod przewodnictwem Cate Blanchett i dały mu zwycięstwo tegorocznego festiwalu EnergaCamerimage, hipnotyzują mrocznym pięknem i wciągają widza w pełną napięcia grę. Montaż Agnieszki Glińskiej oraz nagrodzone w Gdyni scenografia Jagny Dobesz i kostiumy Małgorzaty Fudali tworzą wizualny spektakl o uniwersalnym wymiarze. Jak pisze Cineuropa: „Dziewczyna z igłą” to „film, który przywraca wiarę w siłę kina jako narzędzia opowiadania historii, która nas zmienia”.

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU
Ekranizacja największego bestsellera ostatnich lat. Nr 1 sprzedaży książek w Polsce od wielu miesięcy. Lider listy bestsellerów NEW YORK TIMES’A. Thriller, który zdetronizował „Zaginioną dziewczynę”.  
Czasem niewinne marzenia zmieniają się w przerażającą rzeczywistość.
Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wkrótce wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły.  

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNA Z PORTRETU
To niezwykła historia miłosna zainspirowana życiem artystów Einara i Gerdy Wegener, których małżeństwo i praca zostają poddane próbie, kiedy Einar decyduje się na operację zmiany płci i zostaje jedną z pierwszych na świecie transgenderowych kobiet, Lili Elbe.

Grafika reklamowa
DZIEWCZYNY
Bohaterką jest Eve, która boryka się z problemami emocjonalnymi, ulgę sprawia jej pisanie tekstów. Pewnego dnia poznaje Jamesa oraz Cassie, postanawiają wspólnie założyć zespół muzyczny.

Grafika reklamowa
DZIEŃ KINA POLSKIEGO: IDA
Bohaterką jest Anna, sierota od dawna wychowywana w klasztorze. Zanim dziewczyna przyjmie śluby i zostanie zakonnicą spotyka Wandę, która mówi Annie, że jest Żydówką. Obie kobiety rozpoczynają podróż nie tylko by odkryć tragiczną historię rodziny...