Archiwum filmów
48 TYS. KM VW OGÓRKIEM PRZEZ AMERYKĘ PÓŁNOCNĄ - AGA I BARTEK WRZOSEK
50 TWARZY GREYA
7 KRASNOLUDKOW I KROLEWNA SNIEZKA - NOWE PRZYGODY
7 KRASNOLUDKÓW RATUJE ŚPIĄCĄ KRÓLEWNĘ
7 UCZUĆ
7 psychopatów
80 milionów
A ONI DALEJ GRZESZĄ, DOBRY BOŻE
A POTEM TAŃCZYLIŚMY
A nie boisz się tak sama? | Spotkanie z Sylwią Solecką
A-HA. THE MOVIE
ACH ŚPIJ KOCHANIE
ADIPURUSH
AF Wedum I-III
AFTER
AFTERSUN
AIDA
AINBO STRAŻNICZKA AMAZONII
AKADEMIA PANA KLEKSA
AKTORKA
ALCARRÀS
ALEX ALIGATOR (dubbing)
ALINE. GŁOS MIŁOŚCI
AMATOR
AMATORZY
AMAZING GRACE: ARETHA FRANKLIN
AMELIA - pokaz specjalny
AMERICAN HONEY
AMERYKA POŁUDNIOWA ŚLADAMI TATY
AMONIT
AMSTERDAM
AMY
ANATOMIA UPADKU
ANDRE RIEU - 70 LAT MŁODOŚCI
ANDRE RIEU - ZNOWU RAZEM
ANDRE RIEU – AMORE – MÓJ HOŁD DLA MIŁOŚCI
ANDREA BOCELLI - koncert jubileuszowy - retransmisja
ANDYJSKIE DROGI I BEZDROŻA – PERU 2022 KONNO - Jacek Jasiński
ANGRY BIRDS
ANIA
ANIOŁ
ANISHORT
ANISHORT NAJLEPSZE KRÓTKIE FILMY ANIMOWANE edycja specjalna 2025
ANNETTE
ANOMALISA
ANORA
ANTARKTYDA ROK NA LODZIE
ANTROPOCEN: EPOKA CZŁOWIEKA
APARTAMENT
APETYT NA WIĘCEJ. LA COCINA
APOLLO 11
ARAB BLUES
ARCYDZIEŁO CZYLI DEKALOG PRODUCENTA FILMOWEGO
ARIA DLA ATLETY
ARKTYKA
ARMAND
ASTERIKS I OBELIKS. TAJEMNICA MAGICZNEGO WYWARU
ASTERIX I OBELIX: OSIEDLE BOGÓW
ASTEROID CITY
ATAK PANIKI
ATAK PANIKI -
AUTA 3
AVE, CEZAR!
AZ DO PIEKLA
AZYL - DUBBING
AZYL - NAPISY
Ae dil hai mushkil - Serce nie sługa
Alpy
Amadeusz
Ambassada
Andre Rieu - Koncert Karnawałowy z Sydney
Andre Rieu: Muzyka z magicznego Maastricht
André Rieu w Dublinie. Dobry koncert na Nowy Rok
André Rieu „Śnieżne Boże Narodzenie”
André Rieu. Miłość mieszka pośród nas
André Rieu. Niech znów nastaną szczęśliwie dni!
André Rieu. Potęga miłości
André Rieu. Srebrno-złoty koncert gwiazdkowy
AninetFest: Najlepsze Krótkie Filmy Animowane
Anioł

Rok życia w busie, 48 tysięcy kilometrów dróg i bezdroży. Aga, Wrzos oraz Venera – ich dzielny, 48-letni Volkswagen Transporter – przemierzyli Kanadę, Stany Zjednoczone i Meksyk, zajrzeli też do Gwatemali i Belize. Kąpali się w Wielkich Jeziorach, płoszyli niedźwiedzie na Alasce, szukali złota w Jukonie. W Kalifornii zadzierali głowy, by dostrzec czubki sekwoi, w Utah kładli się na rudej ziemi, by gapić się w niebo usiane milionem gwiazd. W Meksyku zasłuchali się w trzepocie milionów motylich skrzydeł i szepcie prastarych kamieni w ruinach miast Majów. A przez cały czas starali się stłamsić w sobie wewnętrznego turystę i nauczyć się po prostu żyć drogą. Drogą, której – jak się przekonali – nie mierzy się w kilometrach, tylko w napotkanych na niej przyjaznych domach oraz otwartych sercach przypadkowo poznanych ludzi.
****
KIM JESTEŚMY?
Autorzy bloga callunatrip.pl i książki „Podróżyj”.
Połączyła ich szkolna miłość oraz pasja do klasycznych volkswagenów i przemierzania świata.
Aga to marketingowiec, ale jej prawdziwą pasją jest gotowanie. Dlatego tak wiele uwagi poświęca poznawaniu nowych smaków w podróży.
Bartek od wielu lat tworzy muzykę dlatego jego podróżnicze szlaki często kierują ich w ciekawe, muzyczne miejsca.
W drodze stawiają na minimalizm, dzięki któremu odkrywają świat „bardziej”, a esencją podróżowania są dla nich zapachy, emocje, chwile, a przede wszystkim ludzie.
Od ponad dziesięciu lat ich partnerem podróży jest Volkswagen Transporter „Ogórek” z 1972 od którego rozpoczynają planowanie kolejnych wypraw.

Studentka literatury Anastasia Steele (Dakota Johnson) poznaje przystojnego, tajemniczego milionera Christiana Greya (Jamie Dornan). Początkowe zauroczenie przemienia się w gorący perwersyjny romans, który na zawsze zmieni życie Anastasii. Najbardziej oczekiwana premiera roku.




Historia gangstera, którego ukochany piesek Shih Tzu zostaje porwany przez dwóch dziwnych przyjaciół pewnego scenarzysty, poszukującego inspiracji do swojego tekstu, zatytułowanego właśnie "Seven Psychopaths".
Dolny Śląsk, jesień 1981 roku. Po serii prowokacji SB, konfrontacja opozycji z komunistami wydaje się nieunikniona. Tuż przed ogłoszeniem stanu wojennego, młodzi działacze Solidarności postanawiają zagrać va banque i organizują brawurową akcję wyprowadzenia z wrocławskiego banku 80 milionów związkowych pieniędzy, zanim konto zostanie zablokowane. Funkcjonariusze Służby Bezpieczeństwa podążają za nimi krok w krok. Rozpoczyna się pasjonująca rozgrywka, w którą zostają zaangażowani duchowni i? cinkciarze. Każda ze stron ma asy w rękawie.

Reżyseria: Philippe de Chauveron
Francja, 2022
„A oni dalej grzeszą, dobry Boże!” i za nic mają postanowienie poprawy. Najzabawniejsza francuska rodzina powraca, by znów rozbroić nas humorem w trzeciej części wielkiego hitu „Za jakie grzechy, dobry Boże?”. Tym razem do przebojowej ekipy z Christianem Clavierem na czele dołączają nowi teściowie, a to oznacza kolejne kłopoty dla bohaterów i jeszcze więcej świetnej zabawy dla widzów!
40 lat minęło jak jeden… grzech? Państwo Verneuil mają co świętować – taki staż małżeński to nie przelewki i, zdaniem ich córek, świetna okazja, by zorganizować huczną imprezę niespodziankę. Żeby było jeszcze weselej, na przyjęcie z różnych zakątków świata przyjeżdżają rodzice Rachida, Davida, Chao i Charles’a. Jeśli państwo Verneuil myśleli, że czterech nietuzinkowych zięciów to już za dużo, to się dopiero zdziwią... Miej ich wszystkich w opiece, dobry Boże!

W tym czasie do zespołu dołącza nowy tancerz, charyzmatyczny i utalentowany Irakli (Bachi Valishvili), który może stanąć Merabowi na drodze. Wspólne treningi sprawiają, że Irakli staje się nie tylko jego najgroźniejszym rywalem, ale też obiektem pożądania, które może na zawsze przekreślić jego karierę.

Od ponad 6 lat podróżuje i mieszka, na stałe, w swoim kamperze, oldschool’owym Volkswagenie T3. Podróżowała między innymi przez Portugalię, Danię, Norwegię, Niemcy, Francję, Hiszpanię, Czechy i oczywiście Polskę.
W 2020 roku zamieszkała na stałe w Portugalii, gdzie organizuje autorskie, kobiece wyprawy kamperowe pod banderą @ad.vantours. Swoją pasją do podróży i życia w drodze zaraża inne kobiety, inspirując i motywując nie tylko do spróbowania vanlife’u ale przede wszystkim do szukania własnej drogi i życia na własnych zasadach.

reż. Thomas Robsahm, Aslaug Holm
Norwegia, Niemcy 2021 / 108’
Są takie muzyczne hity, które nigdy się nie starzeją, a ich odtworzenie przy jakiejkolwiek okazji gwarantuje dobrą zabawę. Taki jest jeden z największych szlagierów lat 80. – Take on Me, w radiu grane regularnie już od ponad 35 lat. To dość niezwykłe, biorąc pod uwagę, że piosenka opiera się głównie na krótkiej chwytliwej sekwencji na klawiszach i charakterystycznym wokalu w refrenie. W dokumencie A-ha twórcy próbują dotrzeć do źródła fenomenu grupy, jednego z najbardziej znanych norweskich „zespołów eksportowych” wszech czasów, przypominają trudne początki i rozwój kariery młodych, nikomu nieznanych muzyków. To wspaniała historia o pasji, muzyce, stawianiu wszystkiego na jedną kartę, a także o trwaniu przy własnych wyborach mimo licznych przeciwności. Dokument duetu Robsahm i Holm jest wypełniony wspomnieniami członków zespołu, ich bliskich i współpracowników, a nade wszystko dźwiękami, choć jednocześnie sprawia wrażenie zupełnie niesentymentalnego. Propozycja idealna dla wielbicieli zespołu a-ha i brzmień z lat 80.
opis festiwalowy, Magdalena Maksimiuk


Reż. Om Raut
Indie, 2023
Adaptacja indyjskiej mitologii przedstawiająca triumf dobra nad złem. 7000 lat temu Ayodhya, król kraju Raghava, podróżuje na wyspę Lanka. Celem misji jest uwolnienie jego żony Janaki, która została uprowadzona przez Lankesha, króla Lanki. Jest to największy film nakręcony w Indiach w historii, oparty na popularnej indyjskiej mitologii Ramayan. Ta saga jest obowiązkowa dla wszystkich miłośników indyjskiego kina.

Powieść zachwyciła ponad 1,5 miliarda czytelników w ponad 40 krajach!
Porywająca opowieść o namiętności, która wywraca świat do góry nogami.
Pilna uczennica i oddana córka Tessa Young zaczyna pierwszy rok college’u z wielkimi ambicjami. Doskonale wie, co chce osiągnąć, jaką drogą ma podążać i kim powinna się stać. To uporządkowane życie rozpadnie się jak domek z kart w chwili, gdy Tessa spotka tajemniczego Hardina Scotta. W jego spojrzeniu kryje się mrok, jego ciało pokrywają tatuaże, a jego zachowanie pełne jest buntu. Hardin jest wszystkim, czego Tessa starała się unikać w dotychczasowym życiu, ale po jednym spotkaniu nad jeziorem stanie się wszystkim, czego Tessa będzie odtąd pragnąć. Chłopak otworzy przed grzeczną i do bólu przyzwoitą Tessą, świat uczuć, doznań i namiętności o jakie nigdy wcześniej, by siebie nie podejrzewała. Odtąd nic już nie będzie takie samo…szczególnie, że wkrótce na jaw wyjdzie tajemnica z przeszłości Hardina Scotta.

reż. Charlotte Wells
USA, Wielka Brytania 2022
Małe-wielkie arcydzieło, czuły jak „C'mon, C'mon”, chwytający za serce jak „The Florida Project” film produkcji nagrodzonego Oscarem Barry'ego Jenkinsa („Moonlight”). Czarny koń sezonu nagród, 7 nagród BIFA, w tym dla Najlepszego Filmu, 4 nominacje Gotham Awards, 5 nominacji Film Independent Spirit Awards, jedno z największych olśnień tegorocznych festiwali, od Cannes aż do Toronto. Paul Mescal („Normalni ludzie”, „Córka”) w zachwycającej roli godnej Oscara i w fenomenalnym duecie z debiutującą na wielkim ekranie Frankie Corio.
Młody ojciec Calum i jego córka Sophie wyjeżdżają razem do tureckiego kurortu. Podczas wspólnych wakacji stają się sobie bliżsi niż kiedykolwiek.

Ale ta wojna jest inna, bo widziana oczami kobiet: reżyserki i jej tytułowej bohaterki, tłumaczki, desperacko próbującej nazwać i powstrzymać wydarzenia, których grozy nikt nie chce przyjąć do wiadomości. Aida (warta wszystkich nagród, wybitna kreacja Jasny Đuričić) pracuje w bazie ONZ, wokół której gromadzą się tysiące cywilów. Szukając w tłumie męża i synów, wierzy, że uda jej się kogoś przekonać, komuś wytłumaczyć, wybłagać jeden podpis, wynegocjować życie. Ta wstrząsająca, chwytająca za gardło, do głębi poruszająca opowieść o samotności ofiary zbiera rewelacyjne recenzje i rozpala emocje widzów. Opowieść Žbanić ma tak ogromną siłę również dlatego, że okazuje się do szpiku kości współczesna. Jej scenariusz, w którym główną rolę odgrywa bezradność ofiar, cynizm sprawców, słabość instytucji i obojętność świata, powtarza się coraz częściej, coraz intensywniej wszyscy odczuwamy głód solidarności.
Warto dodać, że znaczący wkład w koprodukowaną przez kilka państw „Aidę” mają także polscy członkowie ekipy: muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz („Szarlatan”, „Obywatel Jones”), zmontował ją Jarosław Kamiński („Zimna wojna”, „Śniegu już nigdy nie będzie”), nad kostiumami pracowała Małgorzata Karpiuk („Ślepnąc od świateł”), a polską producentką „Aidy” jest Ewa Puszczyńska, która stoi m.in. za oscarowymi sukcesami „Idy” i „Zimnej wojny”.

Peru, USA 2020
reżyseria: Jose Zelada,
85 minut
Inspirowana legendami opowieść o dorastaniu, magii i pierwotnej sile natury. Wspaniała lekcja przyjaźni i ekologii dla wszystkich, którym zależy na szczęściu i dobru naszej planety. Czarująca animacja, która przenosi widzów w sam środek amazońskiej dżungli, gdzie królują mityczne stwory, a duchy przodków przybywają z zaświatów, by wyciągnąć ku nam pomocną dłoń.
Ainbo dorasta w małej wiosce ukrytej w prastarej części amazońskiej dżungli. Pewnego dnia ze zdumieniem odkrywa, że raj, w którym żyje, jest zagrożony, a jej plemię to bynajmniej nie jedyni ludzie na świecie. Wkrótce Ainbo będzie musiała bronić swego ludu przed chciwością, zniszczeniem i sługami podstępnego władcy ciemności. Kierowana przez ducha zmarłej mamy, mająca za towarzyszy oswojone zwierzęta – pancernika i tapira-obżartucha, Ainbo zrobi wszystko, żeby uratować swych ludzi i ocalić dziewiczą przyrodę Amazonii. Nieoceniona okaże się szczypta magii, pomoc oddanych przyjaciół oraz wsparcie przedwiecznego żółwia Motelo Mama.

Reż. Maciej Kawulski
Polska, 2023, 125 minut
„Akademia Pana Kleksa” to uwspółcześniona wersja klasycznej bajki Brzechwy, przemawiająca swoją treścią i formą do najmłodszych, ale i wchodząca w dialog ze starszymi widzami, którzy wciąż pamiętają kultową ekranizację z lat 80. Film przedstawia historię pozornie zwykłej dziewczynki – Ady Niezgódki – która trafia do tytułowej Akademii, żeby poznać świat bajek, wyobraźni i kreatywności. Przy pomocy wybitnego i szalonego pedagoga profesora Ambrożego Kleksa rozwija swoje niesamowite umiejętności, a także wpada na ślad, który pomoże jej rozwikłać największą rodzinną tajemnicę…

Reż. Carla Simón
Hiszpania, Włochy, 2022, 120 minut
Opowieść wypełniona nostalgiczną aurą końca lata i szerzej – małego końca świata, który znika w obliczu galopującej cywilizacji. W nagrodzonym Złotym Niedźwiedziem Alcarràs śledzimy blaski i cienie codziennego życia wielopokoleniowej rodziny z tytułowej wioski, która staje w obliczu utraty swojego gospodarstwa. Alcarràs pełne jest intensywnych smaków i zapachów, które przywodzą na myśl choćby Tamte dni, tamte noce Luki Guadagnina i ma w sobie znaną z Lata 1993 (pamiętnego debiutu Carli Simón) autobiograficzną szczerość, ciepło i dyskretne poczucie humoru. W obu filmach umieszczenie w centrum dziecięcych bohaterów pozwoliło także na nadanie waloru niezwykłości pozornie błahym i codziennym wydarzeniom. Kameralne Alcarràs wykracza jednak poza ramy intymnego portretu rodziny i kieruje nasz wzrok również na palące problemy współczesności. Spokój prowincjonalnego świata zostaje tu bezpowrotnie zaburzony przez agresywne wtargnięcie postępu technologicznego. W obliczu tych wydarzeń bohaterowie muszą dokonać wyboru, który zaważy na ich dalszym losie. Co zwycięży: pragmatyzm, czy idealizm?

Reż. Jenny Jokela
Szwecja, Finlandia, 2024, 61 minut, dubbing
Alex to super przyjazny, mały krokodyl, który razem ze swoimi przyjaciółmi spędza czas w dżungli. Tworzą zgraną ekipę dziwacznych, miłych i odważnych stworzeń, które są zawsze gotowe, aby ruszyć z pomocą. Ta wyjątkowo ciepła i urocza animacja jest pełna uniwersalnych wartości.

France, Kanada 2020
Film inspirowany życiem i karierą Céline Dion.
Céline Dion to niekwestionowana gwiazda światowej muzyki, która ma na swoim koncie ponad 250 milionów sprzedanych płyt, 5 nagród Grammy, 2 Oscary i nagrodę Diamond, która potwierdziła jej pozycję jako najlepiej sprzedającej się wokalistki wszech czasów. Już 10 listopada w polskich kinach zadebiutuje film „Aline. Głos miłości” inspirowany jej życiorysem, z dwukrotną laureatką Cezara Valérie Lemercier w roli głównej.
Quebec, lata 60. Sylvette i Anglomard witają na świecie swoje czternaste dziecko - Aline. W tej skromnej rodzinie, muzyka jest najważniejsza. Kiedy producent muzyczny Guy Claude odkrywa Aline i jej złoty głos, na myśl przychodzi mu tylko jeden pomysł - uczynić z niej najlepszą piosenkarkę na świecie. Dzięki wsparciu rodziny i doświadczeniu Guy’a Claude’a oraz rodzącej się między nimi miłości, Aline będzie podążać ku wyjątkowemu przeznaczeniu.
- "Przez wiele miesięcy, oglądałam, czytałam, słuchałam dniami i nocami informacji o Céline Dion i jej mężu, jak również o jej rodzinie. Chciałam pokazać siłę tej rodziny, solidne fundamenty, które zawsze pomagały jej twardo stąpać po ziemi. Starałam się jednak jej nie naśladować w filmie. Pierwszy raz w życiu nie mogłam się doczekać, kiedy zaczniemy zdjęcia, żebym mogła się wcielić w tę rolę" – mówi Valérie Lemercier, która odpowiada także za reżyserię i scenariusz.
Produkcja „Aline. Głos miłości” inspirowana życiem i karierą Céline Dion miała światową premierę podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes. Poza Valérie Lemercier w obsadzie znaleźli się m.in. Sylvain Marcel, Danielle Fichaud i Roc Lafortune. W filmie można usłyszeć największe przeboje Céline Dion w znakomitym wykonaniu Victorii Sio. Za dystrybucję w Polsce odpowiada Galapagos Films.
- "Poza talentem, fascynuje mnie w Céline Dion jej uczciwość - jak sama siebie określa, jest niczym otwarta księga. Swoich słuchaczy traktuje jak rodzinę. Mówi o sobie i swoim życiu, dzieli się ze słuchaczami zarówno radością jak i smutkiem. Kiedy zobaczyłam ją na koncercie w Bercy, na własne oczy przekonałam się, jaka energia ją otacza i jaki mili są jej fani. Czułam się zupełnie jak w domu" - dodaje Valérie Lemercier.



Film wyreżyserował Sidney Pollack (wówczas świeżo po Oskarze za „Czyż nie dobija się koni?”) oraz Alan Elliott. Ze względów braku możliwości synchronizacji obrazu z dźwiękiem film przeleżał na półce 46 lat. Dopiero nowoczesna edycja komputerowa pozwoliła ukończyć dzieło Pollacka. Chociaż na swoją premierę dokument czekał niemal pół wieku, nie stracił ani odrobiny świeżości i swojej siły.

Reż. Jean-Pierre Jeunet
Francja, Niemcy, 2001, 120 minut
Jedna z najbardziej popularnych postaci we Francji w roku 2001 to drobna, szczupła dziewczyna z krótko podciętymi włosami. Nazywa się Amelia Poulain. Gra ją w komedii Jean-Pierra Jeuneta "Amelia" czarująca Audrey Tautou, o której mówiono, po roli w tym właśnie filmie, że stanie się nowym symbolem Francji. Amelia jest nieśmiała. Pracuje w kawiarni i wynajmuje mieszkanie w dzielnicy Montmartre. Chcąc sprawić, by inni poczuli się bardziej szczęśliwi, wymyśla wiele misternych intryg, np. próbuje odnaleźć dorosłego właściciela pudełka z dziecięcymi zabawkami, które znajduje w swoim mieszkaniu, obmyśla genialny plan, by rozbawić ojca, kradnąc jego ulubionego krasnala ogrodowego… Przyjdzie jednak moment, kiedy Amelia będzie musiała zająć się własnym losem i własnym szczęściem. Znajdzie miłość w równie nieśmiałym jak ona młodym Nino (w tej roli Mathieu Kassovitz, reżyser "Nienawiści"). "Amelia" to niezwykła i przewrotna komedia romantyczna Jean-Pierre’a Jeuneta, twórcy "Delicatessen" i "Miasta zaginionych dzieci". W tym wyjątkowym filmie groteska, surrealizm, ironia przeplata się z magią i bajkowością. To hymn na cześć życia. Akcja filmu rozgrywa się na poprawionym cyfrowo Montmartre. Na ścieżce dźwiękowej rozbrzmiewa zaś muzyka w stylu retro. "Amelia", pokazywana poza konkursem na ostatnim festiwalu w Cannes, została uznana przez wielu krytyków za jego najciekawszy film. To, co miało stać się zaledwie kolejnym filmem, który wprawia widza w dobry nastrój, stało się wydarzeniem bez precedensu. Obraz Jeuneta od chwili swojej premiery bił rekordy popularności w rodzimej Francji i stał się sensacją sezonu: obejrzało go ponad 7 milionów widzów.


Kiedy skończyłam studia, postanowiłam odkryć nieco zapomnianą historię tego wyczynu. Zaczęłam od czytania listów i dzienników ojca oraz porządkowania starych klisz. W styczniu 2019 roku ruszyłam jego śladami – do dwóch kluczowych miejsc dla tej wyprawy. O tym będzie właśnie moja opowieść – o podróży do Argentyny i Kolumbii w poszukiwaniu świadków wyprawy Taty.”– Wiktoria K.

Roderick prosi Mary, aby zaopiekowała się Charlotte, u której zdiagnozowano melancholię. To dwie kobiety z zupełnie innych światów. Jednak pomimo innych osobowości Mary i Charlotte odkrywają, że każda z nich może zaoferować to, czego szuka druga.
Reżyserem filmu jest Francis Lee, znany z głośnego filmu „Piękny kraj”.



Reż. Justine Triet
Francja, 2023, 150 minut
„Anatomia upadku” to absolutne wydarzenie – jeden z najgłośniejszych filmów roku, zdobywca pięciu nominacji do Oscarów (w tym dla Najlepszego Filmu), dwóch Złotych Globów, nagrodzony Złotą Palmą w Cannes. To mistrzowski thriller, w którym poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „czy zabiła?” ogląda się jak pełną napięcia intrygę rodem z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera. To coś więcej niż śledztwo w sprawie morderstwa: to niepokojąca podróż w sam środek burzliwej relacji w pozornie szczęśliwym małżeństwie. W roli głównej fenomenalna Sandra Hüller, typowana jako jedna z głównych faworytek w oscarowym wyścigu.
Życie szczęśliwej rodziny we francuskich Alpach zostaje przerwane, gdy Samuel ginie w wyniku upadku. Skoczył sam, poślizgnął się czy może z balkonu wypchnęła go Sandra, żona i matka? Śledczym brakuje dowodów, w sprawie brakuje świadków. Na oczach opinii publicznej Sandra będzie musiała spowiadać się z najdrobniejszych i najintymniejszych szczegółów swojego małżeństwa, które mogą zaważyć o wyroku. Proces, który zajmuje wszystkich, toczy się również w głowach widzów, a pytanie, na które szukamy odpowiedzi, brzmi: 'Czy to zrobiła?'.

Poznamy historię Andre, czasu dzieciństwa i śpiewu w kościelnym chórze, jego małżeństwa z Marjorie i powstania The Johann Strauss Orchestra i jej ogromnych sukcesów

Tęsknimy za Wami! – mówi Maestro, ale zaraz dodaje: – Nie martwcie się jednak. Przygotowałem dla Was specjalny koncert, do obejrzenia tylko w kinach, byśmy znów mogli się spotkać!
Rzeczywiście: Znowu razem! to nowy kinowy koncert, w którym holenderski król walca zawarł ulubione fragmenty ze swoich wcześniejszych show. Wiele z tych magicznych utworów nie było dotąd pokazywanych w kinach.
Habanera z Carmen, walc Nad pięknym modrym Dunajem, pieśń Manhã de Carnaval czy Samotny pasterz na fletnię Pana to tylko niektóre hity – wybrane z międzynarodowych koncertów w São Paulo, Bukareszcie, Sydney, Meksyku, Istambule i Nowym Jorku – składające się na obszerny program nowego kinowego show.
W koncercie będziemy podziwiać też takie gwiazdy, jak: Mirusia Louwerse, Carmen Monarcha, Carla Maffioletti, Kimmy Skota, Lou Bega i duet Los Del Río.
W trakcie koncertu Pierre Rieu porozmawia ze swoim tatą o tym, jak przeżyli ostatni rok i jakie mają plany. Będzie to na pewno poruszająca rozmowa. Zostaniecie też zaproszeni za kulisy oraz na specjalne przyjęcie w Maastricht.


Andrea Bocelli przyszedł na świat w toskańskiej gminie Lajatico. Mieści się w niej malowniczy amfiteatr Teatro del Silenzio. I tam właśnie artysta zorganizował swój jubileuszowy koncert, który trwał aż trzy dni. Wzięli w nim udział wyjątkowi goście specjalni: Jon Batiste, Matteo Bocelli, Virginia Bocelli, Amos Bocelli, José Carreras, Sofia Carson, Russell Crowe, Lauren Daigle, Johnny Depp, Plácido Domingo, Elisa Tiziano Ferro, David Foster, Aida Garifullina, Giorgia, Kim Kardashian, Khloé Kardashian, Lang Lang, Brian May, Katharine Mcphee, Christian Nodal, Laura Pausini, Eros Ramazzotti, Ed Sheeran, Nadine Sierra, Will Smith, Shania Twain, Sofía Vergara i Zucchero.
Podczas tego przygotowanego z rozmachem show usłyszymy oczywiście słynną arię „Nessun dorma” z opery „Turandot” Pucciniego, niekwestionowany przebój „Con te partirò” i wiele innych chwytających za serce utworów.
Wersję kinową koncertu wyreżyserował Sam Wrench („Taylor Swift: The Eras Tour”, „Billie Eilish: Live at The O2”), laureat nagrody Emmy i nominowany do nagrody Grammy.

W 2022 roku diametralnie zmieniłem kierunek podróży – odwróciłem się o 180 stopni i poleciałem na ZACHÓD. Do tej pory byłem przekonany, że moim domem jest WSCHÓD.
Ale myliłem się – ZACHÓD też jest ok. Nawet bardzo OK…
Długo broniłem się przed wyjazdem do Ameryki Południowej. Bałem się, najnormalniej w świecie odczuwałem strach, ale nie taki, który odczuwa się przed zwykłą podróżą – że mnie zabiją, zgwałcą, pobiją, porwą, obrabują lub wciągną do jakiejś sekty i będę chodził przez resztę życia po mieszkaniach pytając „czy zaprosiłeś już do swego serca Jezusa…” itd. Ja bałem się, że pojadę do Ameryki Południowej i zakocham się w niej tak mocno jak w Kaukazie, w Persji, w Azji Centralnej, że już nie będę chciał jeździć na inne wyjazdy, tylko będę kombinował jak uciułać kasę na bilety za Ocean i wracać tam. I nie pomyliłem się…
Jacek Jasiński, nieszablonowe wyprawy konne – Polska, Europa, Świat …
o autorze:
Jacek Jasiński – rocznik ’73, z wykształcenia architekt i archeolog, z zamiłowania koniarz i podróżnik. Od lat, czasem samotnie a czasem z żoną i dzieciakami, włóczy się bocznymi drogami wielu krajów Europy i Azji, szczególnie po krajach leżących w zasięgu kultury Jedwabnego Szlaku. Hoduje konie rasy kabardyńskiej, którym poświęca każdą wolną chwilę między zagranicznymi podróżami, odkrywając na ich grzbietach uroki Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych pięknych rejonów Polski.
Więcej znajdziecie na www.nomadiclife.eu i na profilu FB.


W filmie usłyszymy jej zaraźliwy śmiech, sama opowie czym był dla niej sukces, piękno i sens życia. Rodzina wspomni o tym, jaka była poza kamerami i jaką była mamą.


(MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KRÓTKICH FILMÓW ANIMOWANYCH)
Najlepsze krótkie filmy animowane z całego świata. Filmy nagradzane na międzynarodowych festiwalach. Mieszanka różnych technik animacji, gatunków i rozrywki. Łącznie 20 najlepszych animacji z 11 krajów.
Anishort to międzynarodowy festiwal krótkich animowanych filmów, w którym bierze udział tylko 20 filmów o najwyższej jakości z całego świata. Do tegorocznego 5. festiwalu zgłosiło się ponad 1800 filmów z ponad 100 krajów. Średnio czterominutowe filmy bez dialogu są tematycznie i gatunkowo bardzo zróżnicowane, dzięki czemu przedstawiają widzom różne techniki animacji.
Po projekcji filmu będzie można głosować na najlepszy film.




Reż. Sean Baker
USA, 2024, 139 minut
„Anora” w reżyserii Seana Bakera („Red Rocket”) to komedia nagrodzona Złotą Palmą podczas tegorocznego festiwalu filmowego w Cannes. „Anora” to wyjątkowy obraz, który podbił serca widzów i dziennikarzy w Cannes. Anora, a właściowe Ani (znakomita Mikey Madison) to tancerka klubu dla dorosłych na Brooklynie, która zmienia się w nowoczesnego Kopciuszka, gdy na swojej drodze spotyka Ivana (elektryzująca rola Marka Eidelsteina), syna rosyjskiego oligarchy. Młodzi postanawiają wziąć ślub. Komplikacje pojawiają się, gdy rodzice chłopaka dowiadują się o związku i próbują unieważnić małżeństwo.


Weszliśmy w epokę, w której ludzka działalność kształtuje naszą planetę bardziej niż jakakolwiek do tej pory naturalna siła. Antropocen od lat 50. ubiegłego wieku stał się faktem i wyparł epokę halocenu. Stosowanie pojęcia z trzonem „człowiek” w nazwie jest symboliczne i ma istotną wartość informacyjną - uświadamia zagrożenia i inspiruje do przemyśleń i dalszych badań. Czy jesteśmy w stanie uśmiercić naturę? Czy antropocen to koniec gatunku ludzkiego? A może początek nowego, niekoniecznie wcale ludzkiego?


Reż. Alonso Ruizpalacios
USA, 2024, 139 minut
Kipiąca emocjami, zrealizowana z niezwykłą błyskotliwością opowieść o burzliwych losach pracowników wielkiej nowojorskiej restauracji. Miłość, przyjaźń, rywalizacja, zdrada, kradzież i wielkie marzenia. Te składniki, odmierzone w idealnych proporcjach, składają się na wyśmienite filmowe danie. Zjawiskowa ROONEY MARA w najnowszym filmie reżysera nagrodzonego na FESTIWALU W BERLINIE. Kuchnia wielkiej nowojorskiej restauracji jest jak mikrokosmos, w którym krzyżują się drogi grupy marzycieli z różnych stron świata. Ich aspiracje i pragnienia boleśnie konfrontują się z rzeczywistością zarządzanej żelazną ręką restauracji. Młoda lecz doświadczona kelnerka Julia i utalentowany kucharz Pedro muszą ukrywać swoją relację. Młodziutka Estela dopiero wchodzi w ten świat. Pracujący tu od lat Max za wszelką cenę chce udowodnić swój talent. Nonzo marzy, by sprowadzić do Nowego Jorku rodzinę. Na wszystkich z góry spogląda właściciel Rashid, dla którego liczy się tylko sprawnie funkcjonujący biznes. Gdy pewnego dnia rano, szef zmiany odkrywa kradzież, wszyscy stają się podejrzani.

Niezależna, niezamężna, żyjąca na własnych zasadach Selma jest solą w oku konserwatywnej rodziny i miejscowej władzy. W ulubionych dżinsach i z papierosem w ustach szybkim krokiem przemierza ulice, korytarze i pokoje, odkrywając po drodze nie tylko absurdy lokalnego prawa, ale i własną tożsamość. Charyzma, urok i ekranowy magnetyzm odtwórczyni głównej roli, Golshifteh Farahani (gwiazda „Patersona” Jima Jarmuscha oraz „Co wiesz o Elly” Asghara Farhadiego), sprawiają, że od początku kibicujemy szalonym planom psychoanalityczki. Kibicujemy też jej kolejnym pacjentom, którzy - wychowani w opresyjnej kulturze - wreszcie przyznają sobie prawo do depresji, lęku i bycia tym, kim naprawdę są.
Słoneczna, pełna światła i soczystych kolorów komedia Manele Labidi opowiada o uniwersalnym konflikcie tradycji z nowoczesnością oraz zbiorowości i jednostki. Pokazana w „Arab Blues” Tunezja dochodzi do siebie po arabskiej wiośnie i jak nigdy wcześniej, potrzebuje zbiorowej terapii. A film w ciepłym, lekkim i dowcipnym tonie podkreśla, że nie ma politycznych rewolucji bez codziennej obyczajowej rewolty: przeciwko rodzicom, szkole, politykom, zasadom tak sztywnym, że nie pozwalają oddychać. I przypomina, że humor zawsze był najlepszą z terapii.


Reż. Filip Bajon
Polska, 1979, 99 minut
Zapaśnik wspina się po szczeblach kariery: z jarmarku, przez cyrk, na ring atletów, a nawet salę operową. Napędza go chęć zemsty na braciach, którzy upokorzyli go na początku drogi. Zdobywszy wszystko, nie czuje satysfakcji. Góralewicz (K. Majchrzak), młody chłopak z Galicji trafia do cyrku jako początkujący zapaśnik. Charyzmatyczny szef cyrku (W. Pszoniak) organizuje zastawy pod walki atletów. Tam Góralewicz poznaje przyszłych przyjaciół: Bolka (R.Wilhelmi), który zjada koty i Cyklopa (B. Bilewski), pół ślepego z wysiłku. Tam też doświadcza upokorzenia ze strony braci Abs. Od tej chwili będzie ich ścigał z zemsty po całej Europie. W wyniku porachunków między właścicielami cyrków przyjaciele muszą uciekać. Bolcio ginie w walce z bykiem, Cyklop umiera. W Charlottenburgu Góralewicz występuje w sali operowej obok słynnego tenora. Potem trafia do Casino de Paris, gdzie jego niegdyś pierwszy szef jest obecnie kelnerem. Zapaśnik żeni się z dekadentką, wytworną Cecylią (P. Raksa). Nie pali się już do walki, sam ulega dekadencji, ale staje naprzeciw jednego z braci Abs. Zdobywszy wszystko, nie czuje satysfakcji. Spektakularny debiut Filipa Bajona zachwycał nieposkromioną wyobraźnią, plastycznością wizji i odmiennością od tego, co proponowało polskie kino w okresie moralnego niepokoju. Film przywoływał estetykę malarstwa i grafiki przełomu wieków, a awanturnicza historia z mnóstwem fascynujących bohaterów budziła skojarzenia z filmami Frederica Felliniego i Kena Russella. Reżyser zdobył Nagrodę za debiut na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku, a Jerzy Zieliński Nagrodę za zdjęcia (1979). W Koszalinie film zdobył Nagrodę za film fabularny i Nagrodę Dziennikarzy. Krzysztof Majchrzaka uhonorowano Nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego (1980). Na Międzynarodowym Festiwali Filmów Autorskich w San Remo reżyser otrzymał Nagrodę za debiut (1980).


Reż. Halfdan Ullmann Tøndel
Norwegia, 2024, 116 minut
Dwie matki, dwaj synowie, jeden szkolny incydent - tak w skrócie można opisać „Armanda” - nagrodzony Złotą Kamerą w Cannes debiut norweskiego reżysera Halfdana Ullmanna Tøndela. Armand znowu sprawia kłopoty w szkole. Jego ekscentryczna matka (Renate Reinsve) zostaje wezwana na spotkanie z nauczycielką. Ku jej zdziwieniu, w szkole czekają na nią również rodzice innego chłopca. Nikt z obecnych nie wie, co tak naprawdę się wydarzyło. Ten (być może) drobny incydent między chłopcami jest niczym szpila, która przebija balon napięcia pomiędzy ich matkami. Dochodzi do eskalacji konfliktu, gdzie prawda miesza się z kłamstwem, a bohaterki rozpoczynają psychologiczną walkę o uwagę i zaufanie. Reżyser zamyka akcję w szkolnych salach i kilku godzinach, by stopniowo podnosić emocjonalną temperaturę, a jednocześnie stale zmienia tonację filmu: od dramatycznej, do komediowej. Genialna rola Renate Reinsve, która niedawno zachwycała w „Najgorszym człowieku na świecie”, pozostaje z nami jeszcze długo po wyjściu z kina.



Reż. Wes Anderson
USA, 2023
Wes Anderson to nie tylko filmowiec. To artysta, który maluje historie w żywych wizualizacjach i wciągających narracjach, dzięki którym widz teleportuje się do świata przedstawionego na ekranie. ASTEROID CITY to kolejny oczekiwany taki projekt. To jedenasty tytuł Andersona, który napisał, wyreżyserował i wyprodukował film na podstawie opowieści autorstwa Romana Coppoli, z którym reżyser pracuje od lat. Osadzona w 1955 roku fabuła ASTEROID CITY śledzi losy uczniów i rodziców, którzy udają się do fikcyjnego pustynnego miasteczka na coroczną konwencję Junior Stargazer/Space Cadet. Zjazd zostaje spektakularnie zakłócony przez wydarzenia zmieniające cały świat. Określany jako komedia romantyczna w klimacie sci-fi ASTEROID CITY to kolejne kinowe doświadczenie od Wesa Andersona, który ponownie zgromadził imponującą obsadę. ASTEROID CITY jest idealnym filmem do obejrzenia w tym sezonie i zanurzenia się w kolorowej wyobraźni Wesa Andersona.







Alizeh to niezależna dziewczyna, wciąż przeżywająca rozpad poprzedniego związku. Ayaan to grzeczny chłopak, który nie ma zbyt wiele doświadczenia w związkach ani w rozstaniach, za to marzący o karierze muzycznej. Spotykają się pewnego wieczoru w Nowym Jorku i z miejsca rodzi się między nimi uczucie – pełne radości, złości i miłości do Bollywoodu – które zmieni ich życie na zawsze.
W tej podróży przez życie rozmaite doświadczenia, a także spotykani ludzie, kształtują ich podejście do życia, pasji, miłości, pokrewieństwa dusz. Jak zakończy się historia miłości, która zarówno łączyła, jak i dzieliła bohaterów? Odpowiedź poznacie już wkrótce!


Historia o domniemanym sobowtórze Adolfa Hitlera, który faktycznie rozpętał koszmar ostatniej wojny światowej. W taką teorię wierzy właśnie Przemek, młody pisarz.



Wszyscy doskonale pamiętamy wspaniały letni koncert z Maastricht „Niech znów nastaną szczęśliwe dni!”. Już podczas niego André Rieu zapowiadał nam kinową podróż do Dublina. Dziś mówi jeszcze to: „Nowy Rok i karnawał to specjalny czas. Wraz z rodziną i przyjaciółmi z nadzieją patrzymy na nadchodzący rok. Mam nadzieję, że nasz dubliński koncert tylko utrzyma Was, kochani widzowie kinowi, w optymistycznym nastroju. Zacznijmy rok 2023 pięknym walczykiem lub dwoma! Moja wspaniała Orkiestra Johanna Straussa i ja nie możemy się już doczekać, żeby »zobaczyć« się z Wami w kinach”.
André Rieu i powołana przez niego do życia Orkiestra Johanna Straussa występują na całym świecie od ponad 35 lat. Ich koncerty, przepełnione piękną muzyką, to niezwykłe i barwne widowiska. Rocznie ogląda je na żywo ponad pół miliona melomanów. Dodatkowe kilkaset tysięcy cieszy się nimi za pośrednictwem kinowych retransmisji.
Zacznijmy więc wspólnie 2023 rok z André i jego orkiestrą przy dźwiękach walczyków, marszy, słynnych operowych i operetkowych arii oraz największych przebojów muzyki popularnej. Do zobaczenia przed wielkim ekranem!

Prod. André Rieu Productions & Piece of Magic Entertainment Holandia, 2023, ok. 150 minuty
Mamy dla Ciebie zupełnie nowy świąteczny koncert maestra André Rieu i jego Orkiestry Johanna Straussa! Zrób sobie i swoim bliskim niezapomniany prezent i kup bilety do kina na absolutnie oszałamiające „Śnieżne Boże Narodzenie z André Rieu”! Co roku maestro organizuje w swoim rodzinnym Maastricht specjalne gwiazdkowe koncerty. Przybywają na nie dziesiątki tysięcy fanów z całego świata, a dzięki retransmisji do kin mogą je dodatkowo obejrzeć kolejne setki tysięcy widzów. André Rieu zamienia lokalną salę koncertową w magiczną śnieżną krainę, by zaserwować wszystkim wielbicielom wspaniałej muzyki skrzący się blaskiem gwiazd zestaw kolęd i innych świątecznych przebojów. Co w tym roku zaoferuje nam nasz ukochany holenderski król walca? Tym razem André zwraca się do swoich widzów kinowych tymi słowami: „Witajcie, Kochani! Przed nami najpiękniejszy czas w roku. Nie mogę się doczekać, by zaprosić Was do mojego Zimowego Pałacu w Maastricht, abyśmy wspólnie mogli świętować ten magiczny czas. Przyłączcie się do naszej zabawy, pełnej radosnej muzyki, romantycznych walców i niespodziewanych prezentów. Niech ten świąteczny czas będzie dla nas wszystkich wielką radością. Do zobaczenia w kinie!”.

André Rieu. Miłość mieszka pośród nas (André Rieu: Love Is All Around)
Spędź wieczór pod gwiazdami z naszym ukochanym królem walca!
Bijący rekordy sprzedaży i popularności holenderski skrzypek André Rieu to jeden z najbardziej uwielbianych artystów świata. Retransmisje letnich koncertów plenerowych wprost z jego rodzinnego Maastricht do kin na całym świecie to już tradycja. Co roku, w lipcu, to zabytkowe miasteczko odwiedza około 100.000 widzów, by obejrzeć na żywo serię koncertów swojego ukochanego króla walca. Jeden z takich wieczorów jest nagrywany za pomocą kilkunastu kamer i najczulszych mikrofonów, by później pokazać go w kinach.
Najnowszy show nosi tytuł „Miłość mieszka pośród nas” i jest 11. koncertem plenerowym z Maastricht, którym mogą się cieszyć widzowie kinowi całego świata. Tytuł tego wieczoru nawiązuje do znanego przeboju „Love Is All Around”. Słyszeliśmy go choćby w filmie „Cztery wesela i pogrzeb”, w wykonaniu Wet Wet Wet.
Sam André tak wyjaśnia wybór takiego właśnie tytułu: „Miłość jest muzyką naszych serc. Nie zna granic. To najwspanialsza forma ekspresji emocji i najpiękniejsza melodia, jaką możemy zagrać w życiu. Życzę Wam wszystkim dużo miłości i pięknej muzyki. Mam też nadzieję, że tegoroczny koncert z Maastricht przyniesie Wam wiele radości i czułości podczas oglądania go w kinie”. Czyż nie jest to najlepsza rekomendacja, by właśnie tak spędzić w kinie cudowny czas ze swoimi bliskimi?
Na ten szalony i pełen humoru koncert złożą się, jak zwykle, przeboje operetkowo-musicalowe, walce, polki i marsze Johanna Straussa, a także znane standardy rozrywkowe. Jak zawsze, wystąpi założona ponad 30 lat temu przez André jego Orkiestra Johanna Straussa, chór gospel, soliści oraz wyjątkowi goście. Kto wie, kogo maestro zaprosił tym razem? Przekonajmy się o tym wspólnie przed wielkim ekranem!
Czas trwania: około 3 godzin (w tym jedna przerwa)
Napisy: polskie
Prowadzenie: Charlotte Hawkins (Classic FM, „Good Morning Britain”)

André Rieu. Niech znów nastaną szczęśliwie dni!
Najpopularniejszy na świecie kinowy show powraca!
Nasze czekanie wreszcie dobiegło końca. Po długich dwóch latach André Rieu i jego magiczna Orkiestra Johanna Straussa powracają na piękny rynek Vrijthof w Maastricht, rodzinnym mieście maestra, by znów wystąpić na żywo przed stęsknioną publicznością. Nowy letni koncert będzie nosił znamienny tytuł „Niech znów nastaną szczęśliwe dni!” i – jak to działo się wcześniej – zostanie retransmitowany do kin na całym świecie.
Na kolejny show holenderskiego króla walca złożą się nie tylko największe przeboje muzyki klasycznej, ale też evergreeny muzyki popularnej. Oczywiście nie zabraknie błyskotliwych i romantycznych walców. Jak zawsze wystąpią niesamowici goście.
Serdecznie zapraszamy Was i Waszych bliskich na pełną muzyki, tańca i humoru zabawę do kina. Poczujcie z nami atmosferę nowego letniego koncertu z Maastricht!
Czas trwania: około 180 minut (w tym jedna przerwa)
Napisy: polskie
Prowadzenie koncertu: Charlotte Hawkins

Co roku latem na rynku urokliwego Maastricht pełen pasji skrzypek i dyrygent André Rieu przygotowuje wielki koncert dla ponad stu tysięcy melomanów przybyłych na tę okazję z wielu krajów. Retransmisję tego niesamowitego show ogląda jesienią rokrocznie milionowa widownia zgromadzona w kinach całego świata.
Magiczną „Potęgę miłości” – bo taki tytuł nosi nowy koncert maestra – przepełnią przepiękne walce, wzruszające ballady oraz melodie znane z najbardziej romantycznych filmów wszech czasów. Ich pełne pasji wykonania przez André Rieu, Orkiestrę Johanna Straussa oraz zaproszonych gwiazd przyniosą Wam mnóstwo radości i czułości.
Najnowszy show holenderskiego króla walca to wydarzenie skierowane do wszystkich. Otulmy się więc pięknem muzyki André Rieu i za sprawą najbardziej romantycznych melodii rozpowszechniajmy miłość po całym świecie. Dziś jest to potrzebne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej!

Nowy bożonarodzeniowy show króla walca! Spraw, aby czas Bożego Narodzenia stał się jeszcze bardziej wyjątkowy i spędź go z bliskimi na „Srebrno-złotym koncercie gwiazdkowym” André Rieu i jego Orkiestry Johanna Straussa. Dzięki temu wydarzeniu na blisko trzy godziny przeniesiecie się do skąpanego w świątecznej atmosferze Zimowego Pałacu w Maastricht i przeżyjecie najpiękniejsze muzyczno-gwiazdkowe chwile ze swoim ulubionym maestrem. W koncercie pojawi się również uwielbiana przez publiczność Emma Kok, nastolatka o anielskim głosie.
Tytuł swego nowego bożonarodzeniowego koncertu André Rieu zaczerpnął ze słynnego walca „Gold und Silber” [„Złoto i srebro”] Ferenca Lehára, kompozytora, który podarował nam najsłynniejsze operetki świata, choćby „Wesołą wdówkę” czy „Krainę Uśmiechu”. Olśniewający walc Lehára do dziś usłyszeć można na wielu wystawnych balach na całym świecie. Nic więc dziwnego, że ta zjawiskowa kompozycja stała się inspiracją dla tegorocznego spektakularnego koncertu gwiazdkowego maestra André Rieu.
„Srebrno-złoty koncert gwiazdkowy” André Rieu to jednak nie tylko eleganckie walce. Efektowną zimową scenerię Zimowego Pałacu w Maastricht ogrzewać będą również najpiękniejsze kolędy z całego świata oraz świąteczne hity w wyjątkowych aranżacjach. Weź więc do kina swoich bliskich, rodzinę, sąsiadów, znajomych i świętujcie wspólne chwile razem z maestrem André Rieu!

Po projekcji filmów odbędzie się głosowanie, które wyłoni najlepszy film. AninetFest: Najlepsze Krótkie Filmy Animowane(MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL KRÓTKICH FILMÓW ANIMOWANYCH)animowane / krótkometrażowe / różne gatunki / 201895 min / powyżej 15 lat / bez dialogu = english friendly
