'

Archiwum filmów

Archiwum filmów

Grafika reklamowa
MAMA MU WRACA DO DOMU
„Mama Mu wraca do domu”
Reżyseria: Christian Ryltenius
Szwecja 2021

„Mama Mu wraca do domu” czyli pełna uroku historia o przyjaźni i odnajdywaniu swojego miejsca na Ziemi.  
Czy zastanawialiście się kiedyś, ile przygód może pomieścić cały świat? A jedna farma? Gdzie tak naprawdę jest nasz dom? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w filmie „Mama Mu wraca do domu”, bo uwielbianą przez wszystkich krowę znajdziemy na wielkim ekranie! Film to ekranizacja niezwykle popularnej wśród czytelników i dobrze znanej naszym widzom szwedzkiej serii książek dla dzieci. „Mama Mu wraca do domu” to pełna optymizmu i uroku historia o przyjaźni oraz odnajdywaniu swojego miejsca na Ziemi.
Mama Mu to odlotowa krowa, która nigdy się nie nudzi. Zamiast siedzieć na łące, woli próbować nowych rzeczy! Kiedy pewnego dnia na farmę przybywa bocian-obieżyświat, uporządkowane życie zwierzaków wywraca się do góry nogami. Nasza tytułowa bohaterka, zainspirowana historiami o odległych zakątkach świata, postanawia opuścić zagrodę i wyruszyć w daleką podróż. Wokół jest przecież tyle do zobaczenia! Jej optymizmu nie podziela jednak Pan Wrona, który najchętniej nigdzie by się nie ruszał. Przyjaźń bohaterów zostaje wystawiona na próbę, a Mamę Mu czeka niezwykła przygoda, dzięki której znajdzie odpowiedź na ważne pytanie: Czym tak naprawdę jest dom i skąd mamy wiedzieć, gdzie jest?

Grafika reklamowa
MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN!

Grafika reklamowa
MAMY 2 MAMY
Dla Mado jej 47 lat, to nowa 20-tka! Imprezuje, szaleje, bawi się. Marzy o motorze i różowym kasku, by podbić ulice Paryża i serca pięknych mężczyzn. Jest absolutnym przeciwieństwem swojej córki - odpowiedzialnej, dojrzałej, a nawet trochę sztywnej - 30-sto letniej Avril. I może to wszystko nie byłoby aż takie dziwne, gdyby nie fakt, że obie mieszkają razem, córka wychowuje i pilnuje matkę, nie zawsze skutecznie. Gdyby tego było mało – obie zachodzą w ciąże, jedna bardziej, druga mniej planowaną. Burza hormonów, armagedon rodzinnych animozji. Jak przeżyć, urodzić i nie zwariować?

Grafika reklamowa
MAMY TALENT
Dwaj najlepsi przyjaciele, Grim i Axel, od zawsze marzą o udziale w największym skandynawskim festiwalu rockowym. Wspólnie grają w zespole - Los Bando, ale brakuje im basisty, a Axel, wokalista i gitarzysta, nie może zaśpiewać, bo jego głos jest fatalny, o czym Grim nie nie ma serca mu powiedzieć. Kiedy zostają zaproszeni do udziału w Festiwalu, muszą szybko znaleźć rozwiązanie. Przeprowadzają przesłuchanie, ale nie mają szczęścia ze znalezieniem odpowiedniego członka zespołu. Ich basistą zostaje więc dziewięcioletnia Thildie, która gra na wiolonczeli. Kierowcą, który ma dowieźć ich na festiwal ma być Martin - znany z talentu rajdowca, ale chłopcy nie wiedzą, że nie ma on prawa jazdy. Zespół wyrusza w szaloną podróż przez Norwegię. Ścigani przez rodziców i policję mają coraz mniej czasu aby zdążyć na festiwal i spełnić swe muzyczne marzenia.

Grafika reklamowa
MANCHESTER BY THE SEA
Samotność i monotonię mieszkającego w Bostonie dozorcy przerywa nieoczekiwany powrót w rodzinne strony. Mężczyzna musi zająć się osieroconym nastoletnim bratankiem. Historia Chandlerów, przeciętnej rodziny z klasy robotniczej, od pokoleń mieszkającej w wiosce rybackiej w Massachusetts. „Manchester by the Sea” to głęboko przejmująca, chwilami nieoczekiwanie zabawna eksploracja mocy rodzinnej miłości, wspólnoty, poświęcenia i nadziei. Po śmierci Joe’go (Kyle Chandler), starszego brata, Lee Chandler (Casey Affleck), zaszokowany wiadomością, że brat powierzył mu opiekę nad swoim synem Patrickiem (Lucas Hedges), wraca w rodzinne okolice. Lee rzuca wszystko i przenosi się do Manchester-by-the-Sea, zmuszony zmierzyć się z wydarzeniami przeszłości, które sprawiły, że rozstał się z żoną – Randi (Michelle Williams) i opuścił miasteczko, w którym wyrastał.
 

Grafika reklamowa
MANDARYNKI
Jesień w Abchazji jest piękna - zalesione wzgórza, morze, w sadach dojrzewają mandarynki. Ale jesień w 1992 roku jest inna. Abchazja walczy o odłączenie się od Gruzji. Trwa wojna. Ludzie uciekają. W jednej z wiosek zostają tylko dwaj mieszkańcy.

Grafika reklamowa
MANGLEHORN
Angelo Manglehorn nigdy nie pogodził się z utratą kobiety, która była miłością jego życia. Żyje samotnie, pogrążony we wspomnieniach, większą bliskość czując do swojego kota niż do ludzi, których spotyka na co dzień. Przed laty sprowadził się do małego miasteczka, gdzie niewielu mieszkańców zna tajemnice z jego przeszłości. Jedyne osoby, z którymi utrzymuje sporadyczne kontakty, to zajęty karierą syn  oraz zamieszany w podejrzane interesy dawny uczeń.Raz w tygodniu Manglehorn celebruje swój mały rytuał: odwiedza lokalny bank, w którym pracuje intrygująca go kobieta. Para samotników nawiązuje nić porozumienia, ale gdy dzielący ich dystans zacznie maleć, Manglehorn niespodziewanie znajdzie się na emocjonalnym rozdrożu. Będzie zmuszony dokonać wyboru między bezpiecznym życiem w cieniu przeszłości, a nieznanym, które może przynieść każdy nowy dzień.

Grafika reklamowa
MANHATTAN SHORT 2020

Grafika reklamowa
MANHATTAN SHORT 2021
MANHATTAN SHORT 2021
Największy festiwal filmowy na świecie powraca do Poznania!
Od 27 września do 7 października 100000 miłośników krótkiego metrażu w ponad 250 miastach na 6 kontynentach spotka się w kinach, muzeach i w barach w jednym celu... by obejrzeć i zagłosować na finałowe filmy 24. odsłony Manhattan Short Film Festival! To wyjątkowa platforma promocji filmu, która jednoczy widzów w Poznaniu, Sydney, Moskwie, Wiedniu, Cape Town, by wspólnie zagłosowali na ulubiony film, którzy poza nagrodą w festiwalu uzyskają nominację do shortlisty Oscarowej.
Jedyny pokaz w Poznaniu już 29.09.2021 o 20:00 w Kinie Rialto!
Uwaga: filmy pokażemy w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami.
Bilety: 18/20 zł
PROGRAM
DEATH BY HANDSHAKE, dir. Hudson Flynn, USA, 10’
A talented teenager copes with restrictions during the Covid-19 pandemic by filming a witty love letter to his New York City hometown.

GANEF, dir. Mark Rosenblatt, UK, 14’
A little girl, spooked by a dark tale from her mother’s wartime past, starts to believe her adored house cleaner is a sinister thief.

BAD OMEN, dir. Salar Pashtoonyar, Afghanistan, 16’
Kabul, Afghanistan. Pari, a widow and mother, struggles to purchase her prescription glasses in order to continue working as a tailor.

ROUGH, dir. Adam Patterson & Declan Lawn, Northern Ireland, 13’
Ex-paramilitaries enforce their own brand of street justice but when they condemn a dog to death, they bite off more than they chew.

ARCHIBALD’S SYNDROME, dir. Daniel Perez, France, 19’
Imitation may be the sincerest form of flattery but for Archibald it’s literally an affliction until he meets a free-spirited woman during a bank robbery.

THE KICKSLED CHOIR, dir. Torfinn Iversen, Norway, 18’
A boy wants to sing in the local choir but when his father gets into a fight with a refugee, his aspirations are in jeopardy.

CLOSED TO THE LIGHT, dir. Nicola Piovesan, Italy, 10’
In a moment captured in time, die-hard Italian fascists conduct reprisal executions of civilians in Lombardy during World War II.

OUT OF TIME, dir. Delphine Montaigne, France, 9’
Felix’s mother has been called in and an exasperated director is threatening to ban him from the premises. But Felix still has a few moves.

AURORA, dir. Jo Meuris, USA, 5’
The animated tale of a little girl who falls in love with a beautiful horse named Aurora and learns about love, friendship and growing up.

MONSIEUR CACHEMIRE, dir. Iouri Philippe Paillé, Canada, 16’
A bank loan officer extracts dark secrets from the past from an eccentric and mysterious customer in need of funds.
Łączny czas pokazu: 130’

Grafika reklamowa
MANHATTAN SHORT 2022
MANHATTAN SHORT 2022
Największy festiwal filmowy na świecie powraca do Poznania! Od 22 września do 2 października miłośnicy krótkiego metrażu w ponad 400 miastach na 6 kontynentach spotkają się w kinach, muzeach i w barach w jednym celu... by obejrzeć i zagłosować na finałowe filmy 25. odsłony Manhattan Short Film Festival! To wyjątkowa platforma promocji filmu, która jednoczy widzów na całym świecie, m.in. w Poznaniu, Sydney, Moskwie, Wiedniu czy Cape Town, by wspólnie zagłosowali na najlepszy film, którzy poza główną nagrodą na tym wyjątkowym, ogólnoświatowym festiwalu uzyska nominację do shortlisty Oscarowej.
Jedyny pokaz w Poznaniu już w środę 28.09 o 21:00, jak co roku w Kinie Rialto!
Uwaga: filmy pokażemy w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami.
Bilety: 25 zł

PROGRAM
DON VS LIGHTNING / Big Red Button / Szkocja 2021 / fabuła / 12’
Don desires a quiet, rural life in the rural Scottish Highlands. Unfortunately, the Universe has more electrifying plans in store for him.
LOVE, DAD / Diana Cam Van Nguyen / Czechy, Słowacja 2021 / dokument / 13’
A woman rediscovers letters her father wrote to her from prison. She then decides to write to him, putting on paper what couldn't be said.
SAVE THE BEES / Charlie Schwan / USA 2021 / fabuła / 11’
A woman rediscovers letters her father wrote to her from prison. She then decides to write to him, putting on paper what couldn't be said.
THE TREATMENT / Alvaro Carmona / Hiszpania 2019 / fabuła / 9’
A clinic offers bald men a full-proof way to restore hair...as long as you're okay with one controversial but related side effect.
FREEFALL / Emmanuel Tenenbaum / Francja 2021 / fabuła / 19’
A London stockbroker with a bad track record makes the bet of his life when New York's World Trade Center is attacked on 9/11. Inspired by a true story.
FETISH / Rhian Williams / USA 2022 / fabuła / 13’
An Asian American woman's one night stand takes an unsexy turn when breakfast the morning after comes with a side of fetishism.
FREEDOM SWIMMER / Olivia Martin McGuire / Australia, Francja 2021 / dokument / 15’
A man's perilous swim from China to Hong Kong parallels his granddaughter's desire for freedom beyond a city once viewed as a refuge.
THE BLANKET / Teppo Airaksinen / Finlandia 2021 / fabuła / 15’
Winter, 1939 Finland. A 10-year-old girl is sent to fetch milk for her baby brother. There are hazards more dangerous than thin ice.
WARSHA / Dania Bdair / Francja, Liban 2022 / fabuła / 15’
A Beirut construction worker volunteers for the most dangerous job on the site. Away from everyone's eyes, a secret passion takes flight.
THE BIG GREEN / Laurenzo Massoni / Francja 2020 / fabuła / 18’
The owner of a logging camp suddenly finds herself stuck up a tree without a ladder and no signal on her mobile phone. The only way out is up.
Łączny czas pokazu: 140’

Grafika reklamowa
MANHATTAN SHORT FESTIVAL 2024
MANHATTAN SHORT nie jest festiwalem objazdowym, lecz globalną celebracją krótkiego metrażu, która odbywa się jednocześnie na całym świecie. To wyjątkowa okazja, aby obejrzeć znakomite filmy wyróżnione na międzynarodowych festiwalach i samodzielnie zdecydować, który z nich zasługuje na miano najlepszego.
W tegorocznej, 27. edycji festiwalu zobaczymy finałową dziesiątkę filmów z ośmiu krajów: Wielkiej Brytanii, Holandii, Ukrainy, Włoch, Francji, Australii, Chorwacji i Irlandii, a także dwóch kandydatów z USA. Widzowie z ponad 500 kin przez jeden tydzień będą mieli szansę oddać swoje głosy, które zadecydują o przyznaniu nagród dla Najlepszego Filmu i Najlepszego Aktora.
Kwalifikujący do Oscara, MANHATTAN SHORT od 1998 roku nieustannie rozszerza swoją obecność, obejmując coraz więcej miast na sześciu kontynentach. Filmy prezentowane są w kinach na całym świecie – od Sydney, przez Buenos Aires, Wiedeń i Poznań, aż po Nowy Jork i wiele innych miejsc.
Filmy w oryginalej wersji językowej z napisami angielskimi.
The Talent
Directed by: Thomas May Bailey
Principal Cast: Emma D'Arcy, Leo Suter, Rhianne Barreto, David Mills
Country: United Kingdom
Running Time: 15:00
Synopsis: On the set of a luxury car commercial, an overlooked assistant seizes his chance to get noticed by the star. A tense exploration of masculinity, becoming and desire.
Opis: Na planie reklamy luksusowego samochodu, niedoceniany asystent postanawia wykorzystać swoją szansę, by zwrócić na siebie uwagę gwiazdy. To napięte studium męskości, dojrzewania i pożądania.

I’m Not a Robot
Directed by: Victoria Warmerdam
Principal Cast: Ellen Parren, Henry van Loon, Thekla Reuten
Country: The Netherlands
Running Time: 22:00
Synopsis: A woman repeatedly fails a computer security test. Suddenly, her humanity is called into question.
Opis: Kobieta wielokrotnie oblewa test bezpieczeństwa komputerowego. Nagle jej człowieczeństwo jest poddane wątpliwości.

Mother
Directed by: Mariia Felenko
Principal Cast: Veronika Shostak, Inna Belikova
Country: Ukraine
Running Time: 8:00
Synopsis: At the beginning of the war in Ukraine, Katya decides to leave her hometown and take her mother. But mother is getting her nails done.
Opis: Wraz z wybuchem wojny w Ukrainie Katya postanawia opuścić swoje rodzinne miasto i zabrać ze sobą matkę. Jednak matka jest zajęta robieniem manicure.

Dovecote
Directed by: Marco Perego
Principal Cast: Zoe Saldana, Marcello Fonte, Gaia Scodellaro, and twenty real inmates as her co-stars from the Giudecca Prison in Venice
Country: Italy
Running Time: 17:30
Synopsis: A small boat navigates the canals of Venice, Italy only to stop at a women's prison where an inmate is poised to rediscover freedom.
Opis: Mała łódź płynie kanałami Wenecji, aż do więzienia dla kobiet, gdzie jedna z osadzonych ma szansę na nowo odkryć wolność.

Pathological
Directed by: Alison Rich
Principal Cast: Alison Rich, Meaghan Rath, Luke Cook, Heather Pasternack
Country: USA
Running Time: 17:00
Synopsis: A pathological liar wakes up one day to discover her lies have become true.

Opis: Pewnego dnia patologiczna kłamczyni budzi się i odkrywa, że jej kłamstwa stały się prawdą.

Alarms
Directed by: Nicolas Panay
Principal Cast: Thomas Coumans, Laurence Côte, Eminé Meyrem
Country: France
Running Time: 17:00
Synopsis: Pierre is diligently overseeing the completion of the tumultuous construction site under his responsibility, ensuring that progress doesn't come at the cost of safety.
Opis: Odpowiedzialny za plac budowy Pierre, skrupulatnie nadzoruje jej zakończenie, upewniając się, że postęp nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa.

Favourites
Directed by: Nick Russell
Principal Cast: Stephen Curry, Sibylla Budd, Tony Briggs, Maria Angelico, Chris Labbett, Imogen Labbett, Amanda Russell
Country: Australia
Running Time: 5:17
Synopsis: Two parents face an impossible choice when their family camping trip goes terribly wrong.
Opis: Dwójka rodziców staje przed niemożliwym wyborem, gdy ich rodzinny wyjazd kempingowy przybiera tragiczny obrót.

The Man Who Could Not Remain Silent
Directed by: Nebojša Slijepčević
Principal Cast: Goran Bogdan, Alexis Manenti, Dragan Mićanović, Silvio Mumelaš
Country: Croatia, Bulgaria, France, Slovenia
Running Time: 13:00
Synopsis: Bosnia, 1993. Paramilitary forces stop a train in an ethnic cleansing operation. Only one man out of 500 passengers dares to stand up to them. A true story and winner of the 2024 Palme D'Or at Cannes.
Opis: Bośnia, 1993 rok. Siły paramilitarne zatrzymują pociąg w ramach operacji czystek etnicznych. Spośród 500 pasażerów tylko jeden mężczyzna ośmiela się im przeciwstawić. Prawdziwa historia i zdobywca Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2024 roku.

Room Taken
Directed by: TJ O'Grady-Peyton
Principal Cast: Gabriel Adewusi, Brid Brennan
Country: Ireland
Running Time: 18:00
Synopsis: A homeless man moves in with a blind woman who doesn't know he's there. A strange bond develops.
Opis: Bezdomny mężczyzna wprowadza się do domu niewidomej kobiety, która nie zdaje sobie sprawy z jego obecności. Rozwija się między nimi dziwna więź.

Jane Austen’s Period Drama
Directed by: Julia Aks, Steve Pinder
Principal Cast: Julia Aks, Lachlan Ta'imua Hannemann, Samantha Smart, Nicole Alyse Nelson, Hugo Armstrong
Country: USA
Running Time: 13:00
Synopsis: England, 1813. In the middle of a long-awaited marriage proposal, Miss Estrogenia Talbot gets her period. Her suitor, Mr. Dickley, mistakes the blood for an injury, and it soon becomes clear that his expensive education has missed a spot.
Opis: Anglia, 1813 rok. W trakcie długo oczekiwanych oświadczyn panna Estrogenia Talbot dostaje miesiączki. Jej narzeczony, pan Dickley, myli krew z obrażeniem, a wkrótce staje się jasne, że jego kosztowne wykształcenie miało swoje braki.

Grafika reklamowa
MANHATTAN SHORT FILM FESTIVAL
2023, 140 minut
Odkryj swojego wewnętrznego krytyka filmowego, oddając głos na Najlepszy Film i Najlepszego Aktora na 26. Festiwalu Filmowym MANHATTAN SHORT, który odbędzie się od 28 września do 8 października 2023 roku. Dołączysz do miłośników kina z ponad 500 miejsc na całym świecie, którzy zbiorą się, by zobaczyć dziesięciu finalistów tegorocznej edycji. Każdy krótkometrażowy film włączony do programu MANHATTAN SHORT automatycznie kwalifikuje się do Oscara! Finałowa dziesiątka MANHATTAN SHORT pochodzi z siedmiu krajów: Australia, Afganistan, Finlandia, Iran, Szwajcaria, Wielka Brytania i Kanada, obok trzech filmów z USA, przez co program pokazuje przekrój najciekawszego kina krótkometrażowego w całej jego różnorodności.Filmy pokazane zostaną w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami.

Grafika reklamowa
MARATON TRZECH JOKERÓW: Batman, Batman: Początek, Legion samobójców
W pierwszy weekend września zapraszamy fanów komiksu, akcji, fantasy i specyficznej zabawy….Podczas jednej nocy spotkamy się z Jokerem w trzech odsłonach: – Batman – legendarny film Tima Burtona –  w rolę Jokera wciela się Jack Nicholson.– Mroczny Rycerz – film Christophera Nolana – z ponadczasowym Jokerem stworzonym przez Heatha Ledgera– Legion Samobójców – widowisko Davida Ayera, tuż po premierze z Jaredem Leto.

Grafika reklamowa
MARCELLO MIO
"Marcello Mio"
Reż. Christophe Honoré
Francja, Włochy, 2024, 120 minut

Chiara Mastroianni i Catherine Deneuve w komedii "Marcello Mio", w kinach od 27 września, w 100 rocznicę urodzin Marcello Mastroianniego. Chiara jest aktorką, córką Marcello Mastroianniego i Catherine Deneuve. Pewnego lata, gdy jej świat pogrąża się w chaosie, postanawia zacząć żyć jak jej ojciec. Ubiera się jak on, mówi jak on, oddycha jak on, tak przekonująco, że ludzie wokół zaczynają w to wierzyć i nazywają ją "Marcello". 28 września 2024 roku to wyjątkowa data związana z 100 rocznicą urodzin legendy kina - Marcello Mastroianniego, znanego z filmów Federico Felliniego, Michelangelo Antonioniego czy Luchino Viscontiego. Komedia "Marcello Mio" z lekkością, humorem i nostalgią wraca do życia i kariery Mastroianniego, miejsc związanych z aktorem i kultowych filmów z jego udziałem. Jest to także opowieść o poszukiwaniu tożsamości i kulisach życia aktorów poza planem filmowym. Widzimy wtedy ich problemy i prawdziwą twarz, skrywaną na co dzień przed widzami i mediami.

Grafika reklamowa
MARIA CALLAS
Nieznana historia Marii Callas – najsłynniejszej diwy operowej wszech czasów, fascynującej kobiety pełnej sprzeczności, spełnionej na scenie, ale szukającej wielkiego uczucia i uwięzionej w burzliwym trójkącie miłosnym. Wrażliwa i bezwzględna, ambitna i pełna kompleksów, wykorzystująca innych i wykorzystywana. Niewierna żona, porzucona kochanka. Uwięziona w burzliwym trójkącie miłosnym, kochająca jednego z najbogatszych mężczyzn na świecie, Aristotelisa Onasisa, z którym łączyło ją wielkie, namiętne uczucie, ale który wybierał między nią a piękną wdową po amerykańskim prezydencie, Jackie Kennedy. Tajemnice, skandale i plotki, który wpłynęły na życie wielkiej artystki. Jaka była tak naprawdę Maria Callas, o której do dziś krążą legendy? Fascynująca, pełna emocji historia, która powstała z niepublikowanych dotąd materiałów, prywatnych filmów, kręconych dyskretnie ujęć i z najszczerszych, intymnych wyznań.

Grafika reklamowa
MARIA CALLAS
"Maria Callas" (Maria)
Reż. Pablo Larraín
Niemcy, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Włochy, Chile 2024, 123 minuty

Oprócz wybitnej roli Angeliny Jolie, na wielkim ekranie swój talent pokażą także: nominowany do Oscara i nagrodzony Złotym Globem Kodi Smit-McPhee („Psie pazury”) oraz wcielający się w rolę słynnego Arystotelesa Onasisa – Haluk Bilginer, laureat nagrody Emmy. Za scenariusz odpowiada Steven Knight, który tworzył dialogi do seriali „Peaky Blinders” i „Taboo”, a także do filmów „Spencer” i „Locke”. Producenci „Marii Callas” mają w swoim portfolio pracę przy takich produkcjach jak nominowany do Oscara „Toni Erdmann”, „Challengers” Luki Guadagnino i „To była ręka Boga” Paolo Sorrentino. Podczas swoich ostatnich dni, mieszkająca w Paryżu lat 70-tych XX wieku Maria Callas wyobraża sobie i przeżywa na nowo burzliwą, piękną i tragiczną historię swojego życia. To wspomnienia największej śpiewaczki operowej świata, które pełne są miłosnych uniesień, brawurowych występów, obecności na najbardziej ekskluzywnych salonach i poznawania najwybitniejszych osobistości tamtych czasów. Znajdzie się tu miejsce na historię miłosną z Arystotelesem Onassisem – jednym z najbogatszych ludzi tamtego okresu czy spotkanie z Johnem F. Kennedym. To historia kobiety niezwykle pewnej siebie, ale równocześnie niewyobrażalnie wrażliwej.

Grafika reklamowa
MARIA CALLAS W OPERZE PARYSKIEJ, ROK 1958
"Maria Callas w Operze Paryskiej, rok 1958"
Reż. Tom Volf
Francja, 2023, 90 minut

Odrestaurowany z oryginalnych taśm historyczny występ primadonny wszech czasów. Dzięki swemu zupełnie unikatowemu głosowi, mogącemu sprostać najtrudniejszym i najprzeróżniejszym rolom, ale i rewolucji, której dokonała w skostniałym dotąd operowym aktorstwie, Maria Callas zyskała miano primadonny wszech czasów. Jednak nie tylko na zawsze zmieniła świat opery. Stała się pierwszą operową celebrytką, ikoną stylu. Media opisywały jej artystyczne sukcesy (i porażki) na równi w z prowokowanymi przez nią skandalami. Z okazji setnej rocznicy urodzin tej niezwykłej artystki (ur. 2 grudnia 1923) pokażemy odrestaurowany z oryginalnych taśm i koloryzowany jej historyczny występ w Operze Paryskiej w 1958 roku. W pierwszej części usłyszymy arie z Normy Belliniego, Trubadura Verdiego i Cyrulika sewilskiego Rossiniego, w drugiej zaś zobaczymy pełen drugi akt Toski Pucciniego, w dekoracjach i kostiumach. Warto wspomnieć, że barona Scarpię zaśpiewał wtedy Tito Gobbi, baryton kojarzony przede wszystkim z tą rolą. Postać śpiewaczki Florii Toski jest na górze długiej listy ról, które z powodzeniem wykonywała Callas. Mimo kontrowersji, które wzbudzała, śpiewaczka ta zawsze na pierwszym miejscu stawiała uszanowanie kompozytorów i ciężką pracę nad rolą. Czeka nas niezapomniany seans, podczas którego przeniesiemy się w czasie, by zobaczyć „na żywo” legendarną Marię. Zasiądziemy na widowni eklektycznego Pałacu Garniera obok Jeana Cocteau, Charliego Chaplina, Brigitte Bardot i innych wielkich ówczesnego świata, którzy nie mogli przepuścić okazji podziwiania boskiej Callas.

Grafika reklamowa
MARIA MAGDALENA
„Maria Magdalena” to głęboko ludzkie spojrzenie na jedną z najbardziej tajemniczych i zarazem najbardziej niezrozumianych kobiet wszech czasów. Biblijna biografia opowiada historię Marii, młodej kobiety, szukającej nowej drogi życia. Skrępowana hierarchią i obyczajowością swych czasów, Maria przeciwstawia się swej tradycjonalnej rodzinie i dołącza do nowego społecznego ruchu kierowanego przez Jezusa z Nazaretu. Wkrótce odnajdzie tam dla siebie miejsce, znajdując się w sercu podróży wiodącej do Jeruzalem.

Grafika reklamowa
MARIA SKŁODOWSKA-CURIE
"Maria Skłodowska-Curie" to nie tylko wierna faktom opowieść o niesamowitym życiu naukowca, odkrywczyni dwóch pierwiastków – polonu i radu, ale przede wszystkim portret niezwykłej kobiety, która dzięki swojej inteligencji i wiedzy oraz nieprzeciętnym umiejętnościom zdołała przekonać do siebie świat nauki, od zawsze zdominowany przez mężczyzn. Jako pierwsza kobieta w Europie uzyskała tytuł doktora. W 1906 roku przyznano jej profesurę i równocześnie objęła własną katedrę na paryskiej Sorbonie, co we Francji było wydarzeniem bez precedensu. Była też pierwszą uczoną, która zdobyła Nobla. W dziejach tej nagrody nadal jest jedynym podwójnym laureatem, wyróżnionym w dwóch różnych dziedzinach naukowych. Film w reżyserii Marie Noëlle to jednak przede wszystkim portret Skłodowskiej-Curie, jakiej nie znaliśmy – czułej matki, kochającej żony, kobiety charyzmatycznej, zdecydowanej, choć pełnej dylematów i sprzeczności.

Grafika reklamowa
MARIA, KRÓLOWA SZKOTÓW
Barwna opowieść o burzliwym życiu charyzmatycznej Marii Stuart. W wieku 16 lat została królową Francji, dwa lata później owdowiała. Sprzeciwiając się tradycji, odmówiła ponownego zamążpójścia. Wróciła do Szkocji, gdzie odzyskała należny jej tron. Ale Szkocja i Anglia była wówczas pod władaniem królowej Elżbiety I. Obie królowe obserwowały swe poczynania z lękiem i fascynacją. Rywalki w miłości i władzy, silne kobiety w męskim świecie, toczyły podstępną grę, w której stawką była władza. I niezależność. Żadna z nich nie godziła się na rolę marionetki. Maria utrzymywała, że tron Anglii należy się jej, uznając suwerenność Elżbiety. Zdrada, rebelia i spiski na obu tronach zmieniły bieg historii.

Grafika reklamowa
MARIANNE I LEONARD: SŁOWA MIŁOŚCI
Piękna i dramatyczna historia miłosna Leonarda Cohena i jego norweskiej muzy Marianne Ihlen. Ich miłość zaczęła się na początku lat 60. na idyllicznej greckiej wyspie Hydra, która była wówczas mekką zagranicznych artystów, pisarzy i muzyków. Tutaj młody Cohen zmagał się z marzeniami o zostaniu pisarzem, a Marianne próbowała dojść do siebie po nieudanym małżeństwie. Film opowiada o tym, jak ewoluowała ich miłość, kiedy Leonard stał się już odnoszącym sukcesy muzykiem, o tym jaką niezwykłą siłą inspirowania innych emanowała Marianne. To dzięki niej powstały nieśmiertelne piosenki "So Long, Marianne" czy "Bird on a Wire". To dzięki niej Nick Broomfield, reżyser tego dokumentu zaczął kręcić filmy. Wykorzystując archiwalne nagrania i wywiady, Nick Broomfield opowiada o pięknej i romantycznej miłości. Aż do ostatniego, niezwykle przejmującego rozdziału. Marianne i Leonard zmarli w 2016 roku w odstępie trzech miesięcy.

Grafika reklamowa
MARINA ABRAMOVIC: ARTYSTKA OBECNA
Głównym wątkiem dokumentu jest przeprowadzany przez artystkę performance. Przez trzy miesiące Marina ma siedzieć bez ruchu na krześle i przyglądać się siadającym naprzeciw niej.

Grafika reklamowa
MARONA - PSIA OPOWIEŚĆ
Piękna, wielorasowa suczka Marona trafia w ręce coraz to nowych właścicieli. Świat ludzi bywa jednak skomplikowany, czasem aż za bardzo dla małego psa, który nie chce niczego oprócz kochającego ją człowieka. Każdy z napotkanych przez kundelkę ludzi nadaje jej nowe imię: akrobata Manole nazywa ją Aną, robotnik Istvan - Sarą, dziewczynka Solange - Maroną. Niestety żaden z domów nie jest na tyle odpowiedzialny, by suczka mogła zagościć w nim na stałe. A gdyby ludzie byli tak samo zależni od zwierząt, jak one od nich?

Grafika reklamowa
MARS EXPRESS. ŚWIAT, KTÓRY NADEJDZIE
„Mars Express. Świat, który nadejdzie” to niezwykle dynamiczny cyberpunkowy kryminał pełen zaskakujących pomysłów wizualnych, którego akcja pulsuje w rytm muzyki elektronicznej. Przedstawiona historia rozgrywa się w przyszłości na skolonizowanym Marsie. Ten fantastycznonaukowy animowany obraz w autorski sposób rozwija tradycje dystopijnych arcydzieł, takich jak „Blade Runner”, czy „Ghost in the Shell”.
W niedalekiej przyszłości prywatna detektywka Aline Ruby i pomagający jej android Carlos Rivera zostają wynajęci przez wpływowego biznesmena, aby wytropić niebezpiecznego hakera. Oboje trafiają na Marsa, gdzie wpadają na trop mrocznej zagadki, korupcji i zaginionej dziewczyny, która być może skrywa tajemnicę dotyczącą przyszłości AI.
Ten łączący animację 2D i 3D, futurystyczny, pełen spektakularnych scen akcji thriller neo-noir ukazuje nam w zaskakujący sposób technologiczne wyzwania, przed którymi stoi dzisiejszy świat. Stawia też pytania dotyczące niebezpieczeństw i dylematów związanych ze współistnieniem ludzi u boku maszyn. Co czuje sztuczna inteligencja? Czy na nowej planecie ludzkość ma szansę na świeży start? Czy ludzie zechcą wpuścić do swojego świata androidy? I czy one będą chciały w nim zostać?

Grafika reklamowa
MARY'S LAND
Agent M.J. otrzymuje nową misję: odnaleźć kobietę, która wywiera wpływ na kolejne osoby i przez to dokonuje wielkich zmian w świecie. Czy możliwe jest oszustwo na skalę globalną? Czy jesteśmy elementami układanki, którą M.J. rozwiązuje?

Grafika reklamowa
MARZEC 68

Grafika reklamowa
MASCARPONE
"Mascarpone"
Reżyseria: Alessandro Guida, Matteo Pilati
Włochy 2021
Antonio rozstaje się z mężem i nagle musi znaleźć nowy dom, pracę, a przede wszystkim – cel w życiu. Wynajmuje sobie pokój i zatrudnia się w piekarni. Zaczyna stawiać czoła rzeczywistości z pomocą przyjaciół, pasji do słodyczy i... aplikacji do randkowania.
„Mascarpone” to komedia romantyczna w ciepłym włoskim stylu, z niezwykłym powiewem świeżości. W centrum znajdują się trzydziestolatkowie żyjący w Rzymie, którzy wspierają się nawzajem i dzięki temu mogą spełnić marzenia o karierze i odnalezieniu prawdziwej miłości … do siebie.

Grafika reklamowa
MASZ CI LOS!
Rodzina przyjeżdża na pogrzeb ukochanego dziadka. Podczas stypy okazuje się, że w loterii padły właśnie numery, którymi grał przez całe życie, a zwycięski kupon… został pochowany wraz z nim.

Grafika reklamowa
MATERIALIŚCI
"Materialiści" (Materialists)
Reż. Celine Song
USA, Finlandia, 2025, 109 minut

Lucy jest przebojową swatką z Nowego Yorku. Dzięki jej pracy udało się związać wiele szczęśliwych par. Lucy ma bardzo duże oczekiwania w stosunku do mężczyzn. Pewnego dnia poznaje idealnego mężczyznę, który spełnia wszystkie jej wymagania (Pedro Pascal, serial "The Last of Us", Gladiator II"), ale jednocześnie zaczyna kwestionować, co tak naprawdę stanowi idealne dopasowanie, gdy jej były chłopak (Chris Evans, seria „Avengers”; „Kapitan Ameryka”) ponownie ją zauroczy. „Materialiści” to najnowszy obraz Celine Song (reżyseria i scenariusz). Jej film „Poprzednie życie” otrzymał dwie nominacje do Oscara: w tym za najlepszy film i najlepszy scenariusz.

Grafika reklamowa
MATKA JOANNA OD ANIOŁÓW
 Akcja utworu literackiego i filmu toczy się w XVIII wieku na Smoleńszczyźnie, w położonym na odludziu klasztorze. Miejscowe zakonnice, wraz z ich przeoryszą Joanną opętał diabeł. Z pomocą zgromadzeniu przybywa młody egzorcysta - ksiądz Suryn. Jego zabiegi, modlitwa i umartwienia okazują się jednak bezowocne. Co więcej, kapłanowi zaczyna się udzielać atmosfera dziwnego niepokoju, panująca w klasztorze. Ksiądz postanawia uleczyć ukochaną kobietę nawet za cenę grzechu śmiertelnego...

Grafika reklamowa
MATKA SIEDZI Z TYŁU
"Matka siedzi z tyłu" (Á ferð með mömmu)
Reż. Hilmar Oddsson
Islandia, Estonia, 2022, 112 minut

„Matka siedzi z tyłu” to czarna komedia o spóźnionym dojrzewaniu i towarzyszeniu bliskiej osobie w ostatniej podróży. To film drogi jakiego jeszcze nie było! Jón jest mężczyzną w średnim wieku, który mieszka z matką na islandzkiej prowincji. Przez lata kobieta zdominowała tę relację, całkowicie podporządkowując sobie syna. Kiedy matka niespodziewanie umiera, Jón jest zdeterminowany, by wypełnić jej ostatnią wolę, związaną z miejscem pochówku. Bohater starannie czesze i ubiera zwłoki kobiety, sadza je na tylnym siedzeniu samochodu, w którym znalazło się też miejsce dla ukochanego psa Breżniewa, i wyrusza w długą drogę na drugi koniec kraju. Podróż stanie się dla niego nie tylko formą pożegnania z matką, ale też okazją do przemyślenia ich wzajemnej relacji i wszelkich ograniczeń, jakim przez lata musiał stawiać czoła. To też szansa na nowy start, bo w trakcie drogi do Jóna dociera, że najwyższy czas, by zacząć żyć na własny rachunek. Pomysł na ten film doświadczony islandzki reżyser Hilmar Oddsson nosił w sobie przez trzydzieści lat. Opowieść o spóźnionym dojrzewaniu i towarzyszeniu zmarłemu w ostatniej podróży została tu przefiltrowana przez pełną czarnego humoru skandynawską wrażliwość. W efekcie powstał film będący idealnym połączeniem czarnej komedii i kina drogi.

Grafika reklamowa
MATKI RÓWNOLEGŁE
"Matki równoległe"
reż. Pedro Almodovar
Hiszpania 2021
Najnowszyfilm Pedra Almodóvara, z nagrodzoną za swoją rolę na festiwalu w Wenecji Penélope Cruz, to wyznanie wiary w siłę w kobiet, ich solidarność i odwagę. Czułe, a przy tym żywiołowe; ciepłe, ale niepozbawione dramatycznych zwrotów akcji; pełne nadziei, która przychodzi po bolesnych stratach – „Matki równoległe” portretują życie w jego wszystkich odcieniach. Film został z entuzjazmem przyjęty przez krytykę, która nie szczędzi mu komplementów. Najlepszy Almodóvar od „Wszystko o mojej matce” (Variety), Penélope Cruz w swojej najlepszej roli (Time), Pulsująca emocjami historia (The Wrap), Wielki pean na cześć kobiet (Little White Lies) – piszą zachwyceni recenzenci. Bohaterki filmu, Janis (Cruz) i Ana (Milena Smit), spotykają się na oddziale położniczym. Ta pierwsza jest dojrzałą kobietą, ta druga ledwie przestała być nastolatką. Obie są singielkami, obie czeka samodzielne macierzyństwo. Janis wie, że sobie poradzi, Ana jest pełna obaw. Wydaje się, że ich ścieżki ledwie się przetną, tymczasem więź, która je połączy, okaże się mocna jak pępowina. Jak to u Almodóvara bywa: zbieg okoliczności może stać się przeznaczeniem, a rodzina z wyboru tą, która zaoferuje bezwarunkową akceptację i miłość.

Grafika reklamowa
MATRIX ZMARTWYCHWSTANIA
"Matrix Zmartwychwstania"
reżyseria Lana Wachowski
USA, 2021
"Matrix Zmartwychwstania" to kolejna, czwarta już odsłona przełomowej serii filmów, które zrewolucjonizowały gatunek SF. W rolach głównych zobaczymy ponownie aktorów z poprzednich części - Keanu Reevesa i Carrie-Anne Moss - w rolach słynnych postaci Neo i Trinity.

Grafika reklamowa
MATTEO
Matteo da Agnone - zakonnik i wielki egzorcysta. Zabójca, który ma zostać świętym. Człowiek o niezwykłej sile i pokorze, dzięki którym wypędzał demony. Za jego życia odnotowano kilkaset takich przypadków. Zmarł 31.10.1616 r. lecz wciąż egzorcyzmuje, a przy jego grobie nawet teraz - 400 lat później - dochodzi do cudownych uzdrowień i uwolnień od dręczeń demonicznych.

Grafika reklamowa
MATTHIAS I MAXIME
Maxime  właśnie wybiera się na dwa lata do Australii. Chce pozostawić za sobą nie tyle Kanadę, co pracę w barze, uczuciowe niespełnienie i nieustanne kłótnie z matką, którą musi się zajmować. Kilka ostatnich tygodni przed wyjazdem spędza z paczką starych przyjaciół: piją piwo, palą papierosy, grają w kalambury, obrażają się i godzą. Dla nieśmiałego Maxime'a, po którego twarzy, niczym łza, spływa czerwone znamię, kumple stanowią namiastkę kochającej i akceptującej rodziny. Jednym z najbliższych przyjaciół chłopaka jest Matthias, początkujący prawnik zmierzający wprost do kariery i ślubu. Sprecyzowane plany obu chłopaków pokrzyżuje jednak pewna impreza, podczas której zagrają w studenckim filmie, w scenie pocałunku. Spotkają się w niej, ubrane w almodovarowskie błękit i czerwień, tłumione latami uczucia i nieoczekiwanie odkryte pożądanie. Czy bohaterowie odważą się z nimi skonfrontować?

Grafika reklamowa
MAUDIE
"Maudie" to wzruszająca opowieść oparta na życiu malarki Maud Lewis, dziś uważanej za jedną z najważniejszych kanadyjskich artystek. Niesamowita historia o romansie pomiędzy samotnikiem, a kruchą, ale pełną energii kobietą, która pragnie niezależności, by móc z wielką pasją malować swoje wyjątkowe obrazy.

Grafika reklamowa
MAVKA I STRAŻNICY LASU (wersja z polskim dubbingiem)
"Mavka i Strażnicy lasu"
Reż. Oleg Malamuzh, Oleksandra Ruban
Ukraina, 2022

Mavka i strażnicy lasu to ukraińska animacja familijna. Film oparty jest na sztuce poetyckiej Leśna piosenka, czerpie inspirację z ukraińskiej i słowiańskiej mitologii ludowej. To zrealizowana na najwyższym światowym poziomie, olśniewająca oprawą plastyczną animacja oparta na motywach starosłowiańskich mitów i podań. Magiczna opowieść o tym, że prawdziwe szczęście osiągnąć można tylko żyjąc w zgodzie z siłami natury. Gdzieś w dalekich ostępach magicznego lasu kryje się źródło życia, którego strzeże urocza wróżka Mavka. Nigdy dotąd żaden człowiek nie zakłócił panującego tu odwiecznego porządku, a zamieszkujące okolicę zwierzęta i mityczne stworzenia nie wiedzą, co to strach. Pojawienie się tu utalentowanego muzykanta Łukasza będzie więc nie lada wydarzeniem. Tym bardziej, że wkrótce Mavka i Łukasz staną się nierozłączni, a rodzące się między nimi uczucie rozkwitnie jak czarodziejski kwiat. Niestety sielankę wkrótce zburzy próżna i chciwa księżniczka, która dowiedziawszy się o magicznej mocy źródła życia, postanowi wykraść je, by na zawsze zachować młodość. Jej słudzy wkroczą do lasu, gotowi niszczyć wszystko co stanie im na drodze do wypełnienia rozkazu. Czy Mavka i Łukasz znajdą w sobie siłę, by obronić las i jego mieszkańców? Czy miłość łącząca wróżkę i człowieka ma szansę przetrwać?

Grafika reklamowa
MAVKA I STRAŻNICY LASU (Мавка. Лісова пісня) - seans w wersji ukraińskiej, bez polskiego dubbingu: сеанс з українським дубляжем
"Mavka i Strażnicy lasu" (Мавка. Лісова пісня)
Reż. Oleg Malamuzh, Oleksandra Ruban
Ukraina, 2022
МАВКА ЛIСОВА ПIСНЯ (2023) - сеанс з українським дубляжем в кінотеатрі Rialto!
Десь у далеких нетрях чарівного лісу ховається джерело життя, яке охороняє чарівна Мавка. Жодна людина не турбувала тутешній вічний порядок, а тварини та міфічні істоти, що мешкають у цій місцевості, не мали нагоди зазнати страху. Тому поява талановитого музиканта Луки в лісі стає справжньою подією. Мавка і Лука незабаром стають нерозлучними, а почуття між ними розквітають, як чарівна квітка. На жаль, ідилію раптово руйнує пихата і жадібна царівна, яка, дізнавшись про магічну силу джерела життя, вирішує викрасти його, щоб назавжди зберегти свою молодість.
Квитки можна придбати у касі кінотеатру або онлайн.

Mavka i strażnicy lasu (ukraiński: Мавка. Лісова пісня) to ukraińska animacja familijna. Film oparty jest na sztuce poetyckiej Leśna piosenka, czerpie inspirację z ukraińskiej i słowiańskiej mitologii ludowej. To zrealizowana na najwyższym światowym poziomie, olśniewająca oprawą plastyczną animacja oparta na motywach starosłowiańskich mitów i podań. Magiczna opowieść o tym, że prawdziwe szczęście osiągnąć można tylko żyjąc w zgodzie z siłami natury. Gdzieś w dalekich ostępach magicznego lasu kryje się źródło życia, którego strzeże urocza wróżka Mavka. Nigdy dotąd żaden człowiek nie zakłócił panującego tu odwiecznego porządku, a zamieszkujące okolicę zwierzęta i mityczne stworzenia nie wiedzą, co to strach. Pojawienie się tu utalentowanego muzykanta Łukasza będzie więc nie lada wydarzeniem. Tym bardziej, że wkrótce Mavka i Łukasz staną się nierozłączni, a rodzące się między nimi uczucie rozkwitnie jak czarodziejski kwiat. Niestety sielankę wkrótce zburzy próżna i chciwa księżniczka, która dowiedziawszy się o magicznej mocy źródła życia, postanowi wykraść je, by na zawsze zachować młodość. Jej słudzy wkroczą do lasu, gotowi niszczyć wszystko co stanie im na drodze do wypełnienia rozkazu. Czy Mavka i Łukasz znajdą w sobie siłę, by obronić las i jego mieszkańców? Czy miłość łącząca wróżkę i człowieka ma szansę przetrwać?

Grafika reklamowa
MAYDAY
Dwie żony to nie zdrada? Janek  prowadzi podwójne życie – jest mężem Basi, z którą mieszka w Warszawie oraz… Marysi, z którą dzieli piękny dom na obrzeżach stolicy. Żadna z kobiet nie wie nic o istnieniu tej drugiej. Dzięki umiejętnemu lawirowaniu między dwiema żonami wszystko jakoś się układa… do czasu, kiedy pewnego dnia na głowę Janka spadną dodatkowe, pozamałżeńskie kłopoty. Ryzyko, że któraś z jego ukochanych dowie się o podwójnym związku wzrasta dramatycznie, a bohaterowi nie starcza już wymówek, aby ukryć prawdę. Na szczęście z pomocą przychodzi mu znajomy Staszek. Lawina zdarzeń, pomyłek i zwrotów akcji przerosną ich wielokrotnie… a to dopiero początek. Każde wymyślone na poczekaniu męskie kłamstewko będzie miało kolosalne skutki!

Grafika reklamowa
MAŁA AKADEMIA BBC EARTH - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZWIERZĄT - MALI GIGANCI

Grafika reklamowa
MAŁA MAMA
"Mała mama"
Reżyseria: Céline Sciamma
Francja 2021
Czy potrafilibyśmy zaprzyjaźnić się ze swoim rodzicem, gdyby nasze wspólne drogi przecięły się w czasie, kiedy oboje byliśmy dziećmi?
Taka sytuacja przytrafia się ośmioletniej Nelly, która spotyka rówieśniczkę łudząco podobną do swojej matki. To niecodzienne wydarzenie staje się punktem wyjścia do opowieści o przyjaźni, potrafiącej przekroczyć pokoleniowe bariery i zarazem błyskotliwego studium potęgi dziecięcej wyobraźni. Céline Sciamma, autorka nagrodzonego w Cannes Portretu kobiety w ogniu, w swoim najnowszym filmie porusza motyw przepracowywania żałoby (bohaterów poznajemy w momencie odejścia nestorki rodziny), jednak na pierwszy plan wydobywa niezwykłą czułość rodzinnych relacji i celebruje ciekawość świata, którą zaraża nas młodziutka Nelly.
Mała mama to historia z ducha baśniowa, pełna dyskretnego ciepła, i zarazem list miłosny do tego momentu w naszym życiu, kiedy rzeczywistość poznawaliśmy przede wszystkim sercem. Choć wydarzenia rozgrywają się we Francji, wiele i wielu z nas odnajdzie tu odbicie swoich wspomnień z czasów dzieciństwa: ulubione zabawy, gry, zapachy i smaki.

Grafika reklamowa
MAŁA SYRENKA
"Mała Syrenka"
Reż. Rob Marshall
USA 2023

„Mała syrenka” w reżyserii Roba Marshalla to nowa, aktorska wersja nagrodzonej Oscarem animacji Disneya. Ariel jest piękną i żywiołową syrenką, która pragnie przygód. Ta najmłodsza i najbardziej buntownicza spośród córek króla Trytona chce dowiedzieć się więcej o świecie poza morskimi głębinami. W czasie wizyty na lądzie zakochuje się w przystojnym księciu Eryku. Ariel, podążając za głosem serca, wbrew zakazom chce doświadczyć życia wśród ludzi. Zawiera pakt ze złą morską wiedźmą Ursulą, która ma jej w tym pomóc. Nie zdaje sobie sprawy, że naraża na niebezpieczeństwo nie tylko swoje życie, ale i losy całego królestwa. W filmie występują: piosenkarka i aktorka Halle Bailey („Grown-ish”) jako Ariel; Jonah Hauer-King („O psie, który wrócił do domu”) jako Prince Eric; zdobywca nagrody Tony Award, Daveed Diggs („Hamilton”, „Snowpiercer”) jako głos Sebastiana; Awkwafina („Raya i ostatni smok”) jako głos Scuttle; Jacob Tremblay („Luca”, „Pokój”) jako głos Flądry; Noma Dumezweni („Mary Poppins powraca”) jako królowa Selina; Art Malik („Homeland”) jako sir Grimsby; a także nagrodzony Oscarem Javier Bardem („To nie jest kraj dla starych ludzi”, „Being the Ricardos”) w roli Króla Trytona; oraz dwukrotnie nominowana do Oscara Melissa McCarthy („Czy mi kiedyś wybaczysz?”, „Druhny”) jako Ursula.

Grafika reklamowa
MAŁA WIELKA STOPA
Adam jest zwyczajnym, trochę nieśmiałym nastolatkiem. Pewnego dnia wyrusza na wyprawę w poszukiwaniu dawno zaginionego taty. Nie spodziewa się, że już wkrótce odkryje pewien włochaty rodzinny sekret. Otóż jego tata jest potomkiem legendarnego Yeti i od lat mieszka w puszczy. Oczywiście Adam też ma w sobie geny tej niezwykłej istoty, a to niesie ze sobą pewne niezwykłe konsekwencje. Chłopak podobnie jak jego tata posiada szczególne super moce. Wkrótce będzie musiał ich użyć, by obronić siebie i ojca przed tropicielami, którzy na zlecenie pewnej firmy futrzarskiej od lat szukają Yeti. Szykuje się wieeeelka przygoda!

Grafika reklamowa
MAŁE KOBIETKI
Spojrzenie Gerwig na ukochaną przez publiczność historię czterech sióstr March, zdeterminowanych, by żyć po swojemu, jest zarówno ponadczasowe, jak i silnie osadzone w rzeczywistości.

Grafika reklamowa
MAŁE MIŁOŚCI
"Małe miłości " (Los pequeños amores)
Reż. Celia Rico Clavellino
Francja, Hiszpania, 2024, 95 minut

„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami. Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki. Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.

Grafika reklamowa
MAŁE MIŁOŚCI | pokaz przedpremierowy | Dzień Matki
"Małe miłości"
reż. Celia Rico Clavellino
Hiszpania 2024
95 minut

Hiszpańskie lato, mama po wypadku, córka na urlopie i dwa silne charaktery pod jednym dachem. Co może pójść nie tak?
"Małe miłości" to kino, które pachnie wakacjami, brzoskwiniami, wspomnieniami i... frustracją. 42-letnia Teresa (świetna María Vázquez) miała zupełnie inne plany na lato, ale życie, jak to ono, pisze własny scenariusz. Jej mama (Adriana Ozores – nagrodzona w Maladze!) zaliczyła drobną kraksę i przez kilka tygodni wymaga opieki. Teresa wraca więc do domu rodzinnego, gdzie zamiast relaksu – czeka ją psychologiczny escape room z matką.
Sprzeczki o drobiazgi, pretensje z przeszłości, wzajemne niezrozumienie… Ale też drobne gesty, wspólne śniadania, słońce, spacery i momenty, które – choć niewielkie – potrafią coś uleczyć.
Film Celii Rico Clavellino mówi o tym, że największe emocje rodzą się z najmniejszych gestów. Że czasem trzeba wszystko rozkręcić do fundamentów – jak starą szafkę – żeby zobaczyć, co naprawdę nas łączy. Z humorem, czułością i kobiecą wrażliwością Małe miłości opowiadają o bliskości, która nie zawsze jest łatwa, ale często najcenniejsza.
A w tle: wakacyjne piosenki, subtelny taniec emocji i letnie światło, które rozpuszcza najtwardsze lody.

Grafika reklamowa
MAŁE SZCZĘŚCIA
Kochająca życie 40-kilkuletnia Lea (Bérénice Bejo) pracuje w centrum handlowym i jest szczęśliwą żoną Marca (Vincent Cassel), konserwatysty i w pewnym stopniu niewierzącego w siebie sprzedawcy. Lea od dawna uważana jest za marzycielkę przez swoją najlepszą przyjaciółkę Karine (w tej roli niezrównana Florence Foresti), która jest zadowolona ze swojej kierowniczej posady w reklamie i życia z Francisem (François Damiens) oraz dwójką ich dzieci.
 
Coś jednak zburzy spokój tej czwórki. Pewnego wieczoru, podczas kolacji, Lea niespodziewanie ogłasza, że spróbuje swoich sił jako pisarka. Jednak jej mąż nie jest do końca przekonany do tego pomysłu. Nagły przypływ kreatywności u Lei powoduje, że także jej przyjaciółka Karine zdecyduje się także spróbować swoich sił w pisarstwie, a jej mąż odkryje na nowo swoje kreatywne oblicze. Kiedy jedno z wiodących wydawnictw zainteresuje się książką Lei, wydaje się, że czekają ją same sukcesy. Tylko czy jej przyjaciele i mąż będą w stanie to udźwignąć?

Grafika reklamowa
MAŁY KSIĄŻĘ
Mała Dziewczynka zaprzyjaźnia się z ekscentrycznym staruszkiem z sąsiedztwa, który przedstawia się jako Lotnik. Nowy znajomy opowiada jej o niezwykłym świecie, gdzie wszystko jest możliwe. Świecie, do którego dawno temu zaprosił go przyjaciel – Mały Książę. Tak zaczyna się magiczna i pełna przygód podróż Dziewczynki do krainy jej własnej wyobraźni i do bajkowego uniwersum Małego Księcia.

Grafika reklamowa
MAŁŻEŃSKIE PORACHUNKI
Ib i Edward mają już dość swoich żon oraz dotychczasowego życia i chętnie zakosztowaliby na nowo swobody. Przy kieliszku snują misterny plan, a potem wynajmują płatnego zabójcę, który ma im pomóc odzyskać wolność. Dużo oszczędniej jest zatrudnić mordercę na zlecenie, niż rozwieść się po kilkunastu latach małżeństwa! Przyjaciele nie doceniają jednak swoich żon i nieoczekiwanie to oni muszą zacząć obawiać się o swoje życie.

Grafika reklamowa
MECHANICZNA POMARAŃCZA
Ekranizacja powieści Anthony'ego Burgessa. Alex (Malcolm McDowell), łobuz i nihilista, żyje w świecie, który pod każdym względem jest napiętnowany dekadencją i duchową śmiercią.
16.03.2023 proponujemy rówwnież "2001: Odyseja kosmiczna" o godz. 21:15. Na oba filmy można kupić karnet.

Grafika reklamowa
MECZ ŻYCIA

Grafika reklamowa
MEGALOPOLIS
"Megalopolis"
Reż. Francis Ford Coppola
USA, 2024, 138 minut

W szalonym opus magnum Coppoli przeglądają się nasz świat i nasze czasy. Punktem wyjścia dla wybitnego twórcy światowego kina jest pytanie: na ile nasza cywilizacja różni się od wszystkich, które ją poprzedziły i bezpowrotnie już przeminęły? Co by było, gdyby cywilizacja antycznego Rzymu – z jego ideami, podejściem do seksualności i przedchrześcijańskim systemem wartości – nigdy nie dobiegła końca, a trwała do dziś? Na ile taki świat, operujący jednocześnie wysoce rozwiniętą technologią, różniłby się od naszego?Konieczność reform w mieście Nowy Rzym jest źródłem konfliktu na szczytach władzy. Genialny architekt Cezar Catalina (Adam Driver) pragnie dla miasta utopijnej, idealistycznej przyszłości. Jego przeciwnik, burmistrz Franklin Cicero (Giancarlo Esposito), jest zwolennikiem kapitalistycznego status quo, które hołduje interesom najbogatszych. Rozdarta między nimi Julia Cicero (Nathalie Emmanuel), córka burmistrza, będzie musiała wybrać między swoją fascynacją Cezarem, a lojalnością wobec ojca. Konflikt zmusi wszystkich do odpowiedzi na odwieczne pytanie: jak powinna wyglądać przyszłość naszego społeczeństwa i całej cywilizacji. „Megalopolis" to erudycyjny, pełen zaskakujących rozwiązań formalnych i narracyjnych hołd dla niewyczerpanych możliwości kina i absolutnej wolności twórczej – i aby w pełni docenić tę superprodukcję najlepiej obejrzeć ją na jak największym ekranie.

Grafika reklamowa
MEMORIA
"Memoria"
reż. Apichatpong Weerasethakul

Nagrodzony w Cannes, najnowszy film mistrza azjatyckiego kina Apichatponga Weerasethakula.
Huk. Metaliczny, głośny, przeszywający – jakby wydobywał się z wnętrza planety. Taki dźwięk prześladuje Jessicę (fenomenalna Tilda Swinton) – atakuje ją podczas bezsennych nocy, zaskakuje w najmniej spodziewanych momentach jej podróży po Kolumbii. Ten dźwięk ją przeraża, ale również fascynuje. Czy postradała zmysły? Memoria to transcendentalna, hipnotyzująca podróż – opowieść o pamięci indywidualnej i zbiorowej, o tajemnym, niewidzialnym pomoście między teraźniejszością i przeszłością, o współczesnym świecie, który wydaje się wyhodowany, sztuczny i który łatwo można zainfekować. To film-sen, film-odyseja, unikalne doświadczenie zmysłowe, dźwiękowe i duchowe. To film, który pozostaje w widzu na zawsze.

Grafika reklamowa
MEN
"Men"
Reżyseria - Alex Garland
Wielka Brytania 2022
Nominowana do Oscara Jessie Buckley („Córka”, „Czarnobyl”) oraz Rory Kinnear („Nie czas umierać”, „Czarne lustro”) w najnowszym filmie nominowanego do Oscara Alexa Garlanda („Ex Machina”, Anihilacja”). Intrygująca, gęsta i pełna mrocznych tajemnic opowieść o młodej kobiecie, która próbuje uwolnić się od dręczących ją wspomnień.
Po tajemniczej śmierci męża Harper wyjeżdża i zaszywa się w odludnej posiadłości, gdzie próbuje uporać się z dręczącą ją przeszłością. Jednak ktoś lub coś z okolicznych lasów nie pozwala jej zaznać spokoju. Seria niepokojących wydarzeń budzi w młodej kobiecie lęki i mroczne wspomnienia z nieznaną dotąd siłą, a pobyt w pozornie sielskiej posiadłości zamienia się w jej najgorszy koszmar.

Grafika reklamowa
MENU
Menu jest thrillerem z elementami komedii, wyreżyserowanym przez Marka Myloda (Sukcesja, Gra o tron). Jego akcja toczy się na odizolowanej wyspie. Na nią to przybywa młoda para, by zjeść coś smacznego w znajdującej się tam ekskluzywnej restauracji. Są oni jednymi z kilku gości. Na miejscu są raczeni kolejnymi wykwintnymi daniami przygotowywanymi przez zespół pod kierownictwem szefa Slowika. Przyjemne popołudnie i wieczór zaburza jednak seria niepokojących zdarzeń.

Grafika reklamowa
MIASTO 44
Opowieść o młodych, pełnych życia i namiętności warszawiakach. Głównych bohaterów filmu poznajemy na krótko przed wybuchem powstania. Konspiracja to dla nich nie tylko patriotyczny obowiązek, ale i młodzieńcza przygoda.

Grafika reklamowa
MIASTO ZAGINIONYCH DZIECI
Pośrodku morza, na platformie położonej na starym polu minowym mieszka pewien nieszczęśnik, który niezwykle szybko się starzeje. Jego problem polega na tym, że nie potrafi śnić. Zasypia, ale nie towarzyszą temu marzenia senne. Zdesperowany, zaczyna porywać dzieci z pobliskiego portu, aby ukraść im sny, przenikając do ich świadomości. Czy znajdą się śmiałkowie gotowi uwolnić małych więźniów ?

Grafika reklamowa
MIAŁO CIE NIE BYĆ
"Miało Cię nie być"
Reż. Jakub Michalczuk
Polska, 2023, 90 minut

„Miało Cię nie być” to pierwsza wspólna filmowa podróż Soni Szyc i Borysa Szyca oraz drugi, po „Teściach”, pełnometrażowy projekt Kuby Michalczuka. Film realizowany był od końca maja do lipca 2022 roku na Śląsku oraz w Warszawie. W rolach głównych występują debiutująca na dużym ekranie Sonia Szyc i Borys Szyc. Ponadto zobaczymy takie nazwiska jak: Anita Jańcia, Maciej Bisiorek, Tomek Czechowski, Anna Moskal, Anna Mrozowska, Magdalena Cielecka, Iza Kuna, czy Jan Peszek. Siedemnastoletnia Mańka (Sonia Szyc) nieoczekiwanie wkracza do świata ojca (Borys Szyc), z którym od dawna nie utrzymuje kontaktów. Nie zamierza zabawić w nim długo, ale ten standardowo krzyżuje jej plany. Nie tylko odkrywa, że dziewczyna jest w ciąży, ale też, wbrew woli córki, postanawia jej pomóc. Co jednak czterdziestoletni mężczyzna może wiedzieć o problemach dorastającej nastolatki? Niewiele. Dlatego też wpada na pomysł, aby poszukać wsparcia i rady u byłych partnerek. Spotkania z barwną grupą „eks”, wśród których znajdą się zarówno wojująca feministka, jak i tancerka z nocnego klubu, staną się dla ojca i córki szansą na nowy początek. Finał ich wspólnych perypetii zaskoczy każdego. Zmysłowe zdjęcia Macieja Rytra oraz przepełnione autentycznością kreacje aktorskie Soni Szyc i Borysa Szyca sprawiają, że film Kuby Michalczuka jest niezwykle sugestywnym, wypełnionym humorem obrazem opowiadającym o tym, że nigdy nie jest za późno, by coś zmienić, a to co drażni nas w bliskich często jest ważną opowieścią o nas samych. Scenariusz do filmu napisała Kasia Sarnowska („Wszystkie Nasze Strachy”, „Chemia”). Autorem zdjęć jest Maciej Ryter. Za scenografię odpowiada Jakub Zwolak. Pionem kostiumów kierowała Pola Gomółka, a charakteryzacją Alicja Kutkowska. Producentami obrazu są Kuba Kosma i Kasia Sarnowska ze studia Serce. Koproducentami filmu są CANAL+ oraz Grupa Kino Polska. Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Grafika reklamowa
MICHAŁ ANIOŁ. MIŁOŚĆ I ŚMIERĆ
"Michał Anioł. Miłość i śmierć" (Michelangelo: Love and Death)
Reż. David Bickerstaff
Wielka Brytania, 2017, 91 minut

Nakręcony przy okazji znakomitej wystawy w National Gallery w Londynie film prezentuje opowiedzianą na nowo, pełną mało znanych faktów biografię Michała Anioła Buonarrotiego, który wraz z Leonardem da Vinci, jest uważany za jednego z największych artystów epoki renesansu – a może i wszechczasów. Z tej perspektywy Michał Anioł jawi się jako artysta nowoczesny, geniusz totalny, który z równą maestrią przejawiał się w dziedzinie malarstwa (rysunki i freski), rzeźby i architektury. Jego arcydzieła należą do najważniejszych obiektów światowego dziedzictwa: powszechnie uwielbiany posąg Dawida we Florencji, freski na sklepieniu i ścianie ołtarzowej w Kaplica Sykstyńskiej w Rzymie, oraz tzw. „Madonna Manchester”, czyli „Maria z Nazaretu”, znajdująca się obecnie w National Gallery. Film Phila Grabsky’ego trafi z pewnością do serc tych, na których wyobraźnię działa gigantyczna twórczość Michała Anioła i jego namiętna natura oraz burzliwe dzieje życia i twórczości.

Grafika reklamowa
MICHAŁ ANIOŁ: MIŁOŚĆ I ŚMIERĆ

Grafika reklamowa
MICKEY 17
"Mickey 17"
Reż. Joon-ho Bong
USA, Wielka Brytania, 2025, 139 minut

Nagrodzony Oscarem autor scenariusza i reżyser filmu Parasite, Bong Joon Ho, przedstawia swój następny przełomowy film pod tytułem Mickey 17. Niezapowiadający się na bohatera Mickey Barnes (Robert Pattinson) nieoczekiwanie podejmuje się wyjątkowej pracy. Jego pracodawca żąda bowiem ostatecznego poświęcenia. Mickey musi umrzeć, żeby zarobić. W Mickey 17, którego scenarzystą i reżyserem jest Bong Joon Ho, występują Robert Pattinson (Batman, Tenet), Naomi Ackie (Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie), Steven Yeun (Nie!) oraz nominowani do Nagrody Akademii Toni Collette (Dziedzictwo) i Mark Ruffalo (Biedne istoty). Producentami filmu są Dede Gardner i Jeremy Kleiner (laureaci Oscara za Moonlight i Zniewolony. 12 Years a Slave) oraz Bong Joon Ho i Dooho Choi (Okja, Snowpiercer: Arka przyszłości). Film powstał na podstawie powieści Edwarda Ashtona p. Mickey 7. Producentami wykonawczymi są Brad Pitt, Jesse Ehrman, Peter Dodd i Marianne Jenkins. Za zdjęcia odpowiada Darius Khondji (nominowany do Oscara za Bardo, fałszywa kronika garści prawd, Okja). Scenografką jest Fiona Crombie (nominowana do Oscara za Faworytę i Cruellę). Montaż jest dziełem Yanga Jinmo (nominowanego do Oscara za Parasite, Okja). Za specjalne efekty wizualne odpowiada Dan Glass (Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore’a, Szybcy i wściekli: Hobbs i Shaw). Projektantką kostiumów jest Catherine George (Okja, Snowpiercer: Arka przyszłości).

Grafika reklamowa
MIDSOMMAR. W BIAŁY DZIEŃ
Dani  i Christian  to młodzi Amerykanie, którym nie układa się w związku i rozważają rozstanie. Niespodziewana rodzinna tragedia zbliża ich jednak do siebie, a pogrążona w żałobie Dani postanawia dołączyć do Christiana i jego przyjaciół, aby wziąć udział w wakacyjnej wyprawie na północ Skandynawii. Tam, w odciętej od świata wiosce, raz na 90 lat obchodzone jest prastare święto związane z letnim przesileniem. Jednak to, co z początku wygląda na beztroską wycieczkę do krainy niezachodzącego słońca, z czasem przybiera nieoczekiwany, przerażający obrót. Lokalni mieszkańcy zapraszają amerykańskich gości do udziału w niepokojących rytuałach. W sielskiej scenerii rozpoczyna się dziewięciodniowy festiwal coraz dziwniejszych obrzędów, których rezultat zadecyduje o życiu i śmierci biorących w nich udział

Grafika reklamowa
MIKOŁAJ W KAŻDYM Z NAS
Chyba nikt na świecie nie kocha bardziej świąt od stolarza Andersena. Każdego roku poświęca się aby zapewnić swojej rodzinie idealne Boże Narodzenie. Jak wszyscy wiedzą – najważniejszym dla dzieci elementem Bożego Narodzenia jest wizyta Mikołaja. Dochodzi jednak do nieszczęśliwego wypadku i Andersen niszczy prezenty, które chciał podarować swoim pociechom. Z opresji ratuje go... prawdziwy Święty Mikołaj. Andersen będzie musiał mu jednak pomóc i to w dość nietypowy sposób.

Grafika reklamowa
MIKOŁAJ W KAŻDYM Z NAS 2
Historia o małej wiosce jakich wiele. Lecz tutaj dzieje się coś dziwnego - ludzie zaczynają zapominać... Coraz bardziej i bardziej. W tym roku zapomnieli o tym, że zbliżają się Święta. Tylko Eliza jeszcze pamięta i tylko ona może przywrócić mieszkańcom pamięć o tym pięknym, świątecznym czasie każdego roku.

Grafika reklamowa
MILCZENIE JULIE
"Milczenie Julie" (Julie zwijgt)
Reż. Leonardo Van Dijl
Belgia, Szwecja, 2024, 97 minut

Belgijski kandydat do Oscara, nagrodzony w Cannes i nominowany do Europejskich Nagród Filmowych elektryzujący debiut Leonarda van Dijla. Julie to świetnie zapowiadająca się młoda tenisistka, która swoim talentem przewyższa o głowę koleżanki z akademii. Nagle w kierunku jej trenera padają oskarżenia o nadużycia wobec zawodniczek. Dziewczyna coś wie, ale postanawia milczeć… Milczenie Julie to poruszające i precyzyjne studium dominacji, odsłaniające kulisy wewnętrznej walki głównej bohaterki o siebie i swoją przyszłość. Van Dijl pokazuje świat Julie bez emocjonalnego szantażu, z szacunkiem i cierpliwością, chociaż gdzieś w środku buzuje napięcie. Nie ma tu jednak rakiet roztrzaskanych o kort – jest za to cicha walka o przetrwanie.

Grafika reklamowa
MILES DAVIS
Wizjoner, innowator i twórca, który na nowo zdefiniował i tchnąl życie w słowo fajny: podróż przez życie i karierę muzyka i ikony kultury – Miles’a Davisa.

Cytując fragment autobiografii Miles’a Davisa, film rzuca nowe światło na nasze postrzeganie tego legendarnego muzyka. Na nowo odkryte materiały archiwalne, wywiady z komentarzem historyków, oraz przyjaciół takich jak Quincy Jones, pokazują nam człowieka ambitnego i oddanego swojej pasji. Pomino zniewag jakie miały miejsce w Stanach w czasie segregacji rasowej, nic nie było w stanie powstrzymać Davisa przed realizacją jego marzenia: stworzenia nowej formy muzycznej ekspresji. Davis pracował niczym fizyk z asystentami, aby zaimplementować eksperymenty muzyczne i rozszerzyć tony i lirykę jazzu – efekty czego są słyszalne do dziś.

Film dotyka wielu płaszczyzn życia artysty: jego miłości, relacji osobistych, uzależnień, dzięki czemu wyłania się jasny obraz Davisa jako człowieka. Był on nieustraszony, nie bał się niczego, a jego niepewność temperowana była nieprzeciętnym intelektem. Epicka biografia pokazana nam przez reżysera Stanleya Nelsona zbiera w jedną całość różne elementy życia artysty po to, aby dać widzowi pełny obraz do zrozumienia tego wspaniałego, amerykańskiego muzyka.

Grafika reklamowa
MILES DAVIS I JA
Miles Davis i ja” to poruszająca, szczera, pozbawiona glamouru i blichtru opowieść o Milesie Davisie, największej gwieździe jazzu i nieszczęśliwym człowieku.

Grafika reklamowa
MINARI
W pogoni za amerykańskim snem Jakob Yi (Steven Yeun) przeprowadza swoją rodzinę z Kalifornii do sielskiego Arkansas. Jego marzeniem jest stworzyć własną farmę, której plony mogłyby zaopatrywać okolicznych koreańskich sklepikarzy. Pozostali członkowie rodziny nie są zadowoleni z przenosin, zwłaszcza, gdy okazuje się, że ich nowy dom ma…kółka i jest tak wątły, że może sobie nie poradzić z nawiedzającymi okolicę tornadami.
Jakby tego było mało, do rodziny dołącza nieco szelmowska babcia z Korei. Choć nie pachnie tak jak powinna, a jej metody wychowawcze są dość dziwaczne, na przekór wszystkiemu, nawiązuje nić porozumienia z 6-letnim niesfornym Davidem, a pozostałych członków rodziny uczy, jak tworzyć nową więź z Ameryką, pielęgnując równocześnie własną tradycję.

Zaskakująca i zawadiacka, a jednocześnie pełna czułości, uniwersalna opowieść o delikatnej sztuce zapuszczania nowych korzeni, która wymaga czasu, cierpliwości i pokory, trafnie nawiązująca do wytrzymałego koreańskiego zioła minari, które wyrośnie wszędzie, gdzie się je posadzi.
Bezapelacyjny zwycięzca MFF Sundance 2019 (Nagroda Publiczności i Nagroda Główna Jury). Film jest faworytem w tegorocznym oscarowym wyścigu, zbierając entuzjastyczne recenzje na całym świecie zarówno wśród krytyków, jak i wśród widzów.

Grafika reklamowa
MINGHUN
"Minghun"
Reż. Jan P. Matuszyński
Polska, 2024, 90 minut

Po stracie córki Jurek (Marcin Dorociński) wraz ze swoim teściem Benem (Daxing Zhang) decyduje się wyprawić chiński rytuał minghun, czyli zaślubiny po śmierci. „Minghun” to opowieść o nadziei, miłości i poszukiwaniu sensu życia oraz tego, co nastaje po nim. Opowiada o najważniejszych emocjach i egzystencjalnych granicach ludzkiego doświadczenia. Bohaterowie ruszają w metaforyczną i pełną emocjonalnych zawirowań podróż w głąb samych siebie, której celem jest znalezienie dla zmarłej idealnego partnera na wieczność. Zderzenie dwóch, jakże odmiennych kultur, ma pomóc uświadomić zarówno filmowym postaciom, jak i widzowi, że bez względu na pochodzenie, wszyscy przynależymy do jednej człowieczej rodziny, gdzie podstawowe emocje są wspólne.

Grafika reklamowa
MINIONKI 2D
Minionki popadły w głęboką depresję żyjąc gdzieś na Antarktydzie. Z ratunkiem przybywa Kevin, którego plan zakłada wyprawę w świat, w celu poszukiwania nowego złego szefa. Kevin wraz ze Stuartem i Bobem trafiają w ten sposób do Nowego Jorku i Scarlet Overkill – pierwszej na świecie kobiety super-złoczyńcy.

Grafika reklamowa
MINIONKI: WEJŚCIE GRU
"Minionki: Wejśćie Gru"
reż. Kyle Balda
USA 2022
W kolejnej części jednej z najpopularniejszych animowanych serii poznamy historię o tym, jak złoczyńca nr 1 na świecie poznał Minionki, a potem stworzył najbardziej nikczemną ekipę. Na długo przed tym, jak został panem zła, Gru jest zaledwie 12-letnim chłopcem mieszkającym na przedmieściach i pracującym w swojej piwnicy nad planem przejęcia władzy nad światem.
Długo jednak nie odnosi żadnego znaczącego sukcesu. Kiedy spotyka Minionki, w tym Kevina, Stuarta, Boba oraz Otto, łączy z nimi swoje siły. Razem budują pierwszą kryjówkę, projektują niezwykłą broń i w końcu wykonują pierwsze misje. Kiedy niesławna supergrupa złoczyńców - Vicious 6, usuwa swojego przywódcę — legendarnego wojownika sztuk walki Wilda Knucklesa — Gru, chce zostać ich członkiem. Jest w końcu najbardziej oddanym fanem grupy. Vicious 6 nie jest pod wrażeniem drobnego, niedoszłego złoczyńcy, ale Gru okazuje się od nich sprytniejszy. Oszukuje grupę złoczyńców stając się ich śmiertelnym wrogiem.
Film łączy to, za co świat pokochał produkcje Illumiation – niezwykły, cięty humor, odniesienia do pop kultury, emocje, znakomitą muzykę oraz nieokiełznaną akcję.

Grafika reklamowa
MIRACULOUS: BIEDRONKA I CZARNY KOT. FILM
"Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Film"
Reż. Jeremy Zag
USA, Francja, Japonia, Korea Południowa, 2023

Kiedy tajemniczy złoczyńca zaczyna grozić Paryżowi czarną magią, do walki z nim staje Marinette, nieśmiała nastolatka przemieniona w superbohaterkę – Biedronkę. Ucząc się nowych mocy i próbując pogodzić niebezpieczną misję z obowiązkami w domu i szkole, dziewczyna łączy siły z charyzmatycznym obrońcą sprawiedliwości – Czarnym Kotem. Marinette nie wie jednak, że pod maską bohatera ukrywa się Adrien, jej kolega z klasy, w którym od dawna jest zakochana. Kiedy sekrety Biedronki i Czarnego Kota połączą się, a serca zaczną bić jednym rytmem, niezwykły duet zjednoczy się, by pokonać Władcę Ciem i ocalić miasto. Tak rozpocznie się przygoda, która zabierze młodych bohaterów w niezwykłą podróż od podziemnych katakumb Paryża po sięgający nieba szczyt Wieży Eiffla i pokaże, że największą siłą i bronią może być prawdziwa miłość. Wyczekiwana od lat ekranizacja hitowego cyklu to zjawiskowa animacja, która łączy w jedno najlepsze cechy oryginału oraz niespodzianki, wprowadzające Biedronkę w zupełnie nowy wymiar. Miliony fanów serialu otrzymają to, co kochają najbardziej. Będzie fantastyczna przygoda, niezapomniani bohaterowie, imponująca sceneria, akcja i humor, a w tle tego wszystkiego poruszająca opowieść o dojrzewaniu, pewności siebie, szkolnych kłopotach, przyjaźni, odwadze i niezwyciężonej sile miłości. Dodatkową ozdobą filmu kinowego są porywające piosenki, które sprawiają, że ich dzieło ogląda się niczym ekscytujące połączenie „Spider-mana” z magią „Krainy Lodu”. Jedno jest pewne – nadchodzi wielki przebój dla oddanych miłośników serii oraz wszystkich tych, którzy dopiero co odkrywają niezwykły świat dzielnej bohaterki.

Grafika reklamowa
MIRAI

Grafika reklamowa
MISIEK I CHIŃSKI SKARB
Po licznych przygodach w Nowym Jorku, ulubiony Misiek całego świata myślał, że może nareszcie odsapnąć. Nic bardziej mylnego – nowa przygoda czai się tuż za rogiem! I to dosłownie, bowiem w lodowych górach rozbija się tajemniczy samolot. Okazuje się, że na jego pokładzie znajduje się naukowiec, który wyruszył w podróż by odnaleźć, wcześniej niż jego niecny konkurent – Dexter, pewien magiczny przedmiot. To starożytna figurka, która jest kluczem do owianego legendą skarbca pełnego złota i drogocennych przedmiotów. Niestety Dexterowi udaje się ukraść statuetkę. Ze zrabowanym skarbem udaje się na Daleki Wschód, aby w dżungli odnaleźć pradawną komnatę, którą można otworzyć tylko raz na sto lat. Na prośbę naukowca, odważny Misiek rusza śladami złoczyńcy. Z pomocą przychodzą mu niezawodne lemingi, które na samą myśl o przygodzie szaleją ze szczęścia. To będzie pościg pełen niezwykłych wyzwań: powietrzne akrobacje na wysokości przyprawiającej o zawroty głowy, slalom motorówką na wartkiej rzece i niezwykle niebezpieczny bieg między wymyślnymi pułapkami w samym środku dżungli. Polarnemu Miśkowi zrobi się naprawdę gorąco!

Grafika reklamowa
MISIEK W NOWYM JORKU
Źle się dzieje na biegunie! Chciwy przedsiębiorca planuje wybudować tam sieć centrów handlowych i osiedli mieszkaniowych. Już teraz na północy pojawiają się tłumy turystów, śmiecąc i zakłócając spokój zwierzakom. Poczciwy niedźwiedź polarny, zwany przez wszystkich Miśkiem, dostaje arcytrudne zadanie. Ma wyruszyć do Nowego Jorku – siedziby biznesmena – i zniechęcić ludzi do zasiedlania Arktyki. W niebezpiecznej misji towarzyszy mu trójka kompletnie nieobliczalnych lemingów. Spotkanie zwierzaków z północy z mieszkańcami wielkiego miasta zaowocuje serią nieporozumień, które rozbawią wszystkich do białości!

Grafika reklamowa
MISJA YETI
Nawet mała stopa Yeti jest większa od ludzkiej. O wiele, wiele większa. Co zrobić, kiedy nadepnie się wielkiemu futrzakowi na odcisk? Młody, niezwykle dociekliwy naukowiec Simon oraz szukająca przygód detektyw Nelly wyruszą w podróż w najwyższe góry świata, żeby się o tym przekonać. Celem ich misji będzie odnalezienie legendarnego stwora. Drogę ma im wskazać zaszyfrowany pamiętnik pewnego zaginionego odkrywcy i kłapiący ciągle dziobem, wesoły ptak Jazzman. Czy Simon i Nelly rozszyfrowują pamiętnik? Czy uda im się spotkać włochate stwory z wielkimi stopami? I wreszcie, czy straszny Yeti jest naprawdę taki straszny?

Grafika reklamowa
MISJA YETI
Nawet mała stopa Yeti jest większa od ludzkiej. O wiele, wiele większa. Co zrobić, kiedy nadepnie się wielkiemu futrzakowi na odcisk? Młody, niezwykle dociekliwy naukowiec Simon oraz szukająca przygód detektyw Nelly wyruszą w podróż w najwyższe góry świata, żeby się o tym przekonać. Celem ich misji będzie odnalezienie legendarnego stwora. Drogę ma im wskazać zaszyfrowany pamiętnik pewnego zaginionego odkrywcy i kłapiący ciągle dziobem, wesoły ptak Jazzman. Czy Simon i Nelly rozszyfrowują pamiętnik? Czy uda im się spotkać włochate stwory z wielkimi stopami? I wreszcie, czy straszny Yeti jest naprawdę taki straszny?

Grafika reklamowa
MISTRZOWIE
"Mistrzowie" to film dokumentalny o gigantach ringu: Mike'u Tysonie, Evanderze Holyfieldzie i Bernardzie Hopkinsie.

Grafika reklamowa
MISZMASZ, CZYLI KOGEL MOGEL 3
Główna bohaterka Kasia nadal mieszka we wsi Brzózki i walczy z niechcianym zalotnikiem Staszkiem Kolasą. Do Polski wraca niespodziewanie jej syn Marcin  i od razu wpada w kłopoty. Chłopak ma pomysł na niecodzienny biznes… W tym czasie w Warszawie w rodzinie Wolańskich wybucha kryzys. Wolańska – celebrytka i słynna sekstrenerka – wydaje kontrowersyjną książkę. Jej bliscy – mąż  i córka Agnieszka – buntują się i uciekają z domu. Postanawiają najpierw odwiedzić Piotrusia, który dziś wiedzie wygodne życie u boku żony Marleny. Następnie ruszają w nieznane, a finał tej wycieczki znów przejdzie do legendy!

Grafika reklamowa
MIĘDZY DWOMA ŚWIATAMI
"Między dwoma światami"
Reżyseria: Emmanuel Carrère
Francja 2021
Ceniona pisarka Marianne Winkler (Juliette Binoche) swoją najnowszą książkę planuje poświęcić sytuacji społecznej na północy Francji, która jest następstwem globalnego kryzysu ekonomicznego. Chcąc poznać problem od podszewki, kobieta udaje się do portowego Caen, gdzie incognito zatrudnia się jako sprzątaczka.
Im bardziej zagłębia się w świat ciężkiej, słabo płatnej pracy, tym więcej dowiaduje się o życiu ludzi, którzy imając się różnych tymczasowych zajęć, desperacko próbują związać koniec z końcem. Niepewność zatrudnienia, brak ubezpieczenia i lęk przed tym, co przyniesie jutro, to tylko niektóre z problemów, jakim musi stawić czoła spora grupa francuskich obywateli, o których system najwyraźniej zapomniał. Marianne będzie musiała się także zmierzyć z pytaniem o etykę własnej pracy, zwłaszcza że jedna z kobiet, z którą nawiązuje bliższe relacje, zaczyna coś podejrzewać.
Film staje się wciągającym studium społecznych nierówności i przejmującą opowieścią o ludziach zepchniętych na margines. Historią robiącą tym większe wrażenie, że w większość ról, obok Binoche, wcielili się naturszczycy.