'

Archiwum filmów

Archiwum filmów

Grafika reklamowa
KRUK
"Kruk" (The Crow)
Reż. Rupert Sanders
USA, Francja, Wielka Brytania, 2024, 111 minut

Bill Skarsgard jako mściciel przybywający z zaświatów i FKA twigs jako jego ukochana, w nowej ekranizacji kultowego komiksu. Reżyser wizjonerskich hitów fantasy przedstawia mroczny thriller o miłości, zemście i odkupieniu. Nowa wersja okrytego mroczną legendą kinowego przeboju, w którym swoją ostatnią rolę zagrał Brandon Lee. Zakochani Shelley i Eric próbują zacząć nowe życie z dala od przestępczego świata, który ich ukształtował. Jednak przeszłość nie pozwala przed sobą uciec. Gdy oboje padają ofiarami brutalnego morderstwa, Eric u progu zaświatów dostaje propozycję nie od odrzucenia. Aby ocalić duszę ukochanej przed piekłem, musi powrócić na ziemię, by wymierzyć karę odpowiedzialnym za jej śmierć. Tak zaczyna się jego krwawa odyseja przez świat żywych i umarłych.

Grafika reklamowa
KRZYSIU GDZIE JESTEŚ?
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie! Gdy mały Krzyś dorósł i znalazł się na życiowym zakręcie, jego wierni towarzysze dzieciństwa - Kubuś, Prosiaczek, Kłapouchy i Tygrysek – wyruszają ze Stuwiekowego Lasu do Londynu, by przypomnieć mu magię dzieciństwa.

Grafika reklamowa
KRÓL LEW dubbing
Simba jest młodym, prawowitym następcą tronu po swoim ojcu – królu Mufasie. Jednak nie wszyscy mieszkańcy królestwa cieszą się z jego narodzin. Następcą Mufasy był bowiem dotąd jego brat – Skaza, który nie zamierza tak łatwo oddać władzy. Knując spisek i posuwając się do zdrady, doprowadza do tragedii, w wyniku której to jemu przypada w udziale tron. Simba zostaje wygnany, ale pozostając wierny naukom swojego ojca, Mufasy, bierze sobie do serca swoje królewskie przeznaczenie. Z pomocą dwójki nowopoznanych przyjaciół zamierza odzyskać należne dziedzictwo. Wcześniej musi jednak odszukać swoją drogę ku dorosłości...

Grafika reklamowa
KRÓL LEW napisy
Simba jest młodym, prawowitym następcą tronu po swoim ojcu – królu Mufasie. Jednak nie wszyscy mieszkańcy królestwa cieszą się z jego narodzin. Następcą Mufasy był bowiem dotąd jego brat – Skaza, który nie zamierza tak łatwo oddać władzy. Knując spisek i posuwając się do zdrady, doprowadza do tragedii, w wyniku której to jemu przypada w udziale tron. Simba zostaje wygnany, ale pozostając wierny naukom swojego ojca, Mufasy, bierze sobie do serca swoje królewskie przeznaczenie. Z pomocą dwójki nowopoznanych przyjaciół zamierza odzyskać należne dziedzictwo. Wcześniej musi jednak odszukać swoją drogę ku dorosłości...

Grafika reklamowa
KRÓL ŻYCIA
Edward jest najeżony, zaimpregnowany na otaczający go świat. Wszystko go denerwuje. Jakby chodził ciągle w za ciasnych butach. Złośliwy dla żony, niecierpliwy dla córki, prawie nie ma czasu dla swego starego ojca.Któregoś dnia ulega groźnemu wypadkowi. W wyniku niespodziewanych zdarzeń porzuca swoje dotychczasowe życie, by na nowo odkryć żonę, córkę i otaczający go świat. Zaczyna być szczęśliwy i dostrzegać ludzi i rzeczy, które przecież ciągle go otaczały. Podobno szczęście jest zaraźliwe na odległość 800 metrów. Na to wygląda, bo główny bohater roztacza taką pozytywną aurę.Edward nigdzie nie wyjeżdża, nie ucieka w podróż dookoła świata, nie jedzie do Amazonii. Mieszka w tym samym mieszkaniu, chodzi tym samym chodnikiem, spotyka tych samych ludzi, ale wszystko jest inne. 

Grafika reklamowa
KRÓLESTWO SIEDMIU MÓRZ
"Królestwo Siedmiu Mórz" (Kaptein Sabeltann og Grevinnen av Gral)
Reż. Are Austnes, Yaprak Morali
Norwegia, 2025, 77 minut

Najlepsi przyjaciele Paluch i Raven służą na statku pod dowództwem Kapitana Szablozębego, Króla Siedmiu Mórz. Ta pełna przygód wyprawa zmienia się, kiedy zła hrabina Grel znienacka atakuje statek i porywa Palucha. Wszystko to jest częścią jej sprytnego planu pokonania kapitana i przejęcia władzy nad ojczyzną piratów. Popsuć szyki zamierzają jej młoda marynarka Raven, kapitan Szablozęby oraz ekscentryczny kucharz, którzy zrobią wszystko aby powstrzymać zło i uratować Palucha. Ta pełna zwrotów akcji wyprawa udowadnia, jak bardzo liczy się przyjaźń, odwaga oraz współpraca.

Grafika reklamowa
KRÓLESTWO ZWIERZĄT
"Królestwo zwierząt" (Le règne animal)
Reż. Thomas Cailley
Francja, 2023, 130 minut

To opowieść o relacji między 16-latkiem a jego ojcem w czasach, gdy w ludziach, niczym uśpiony gen, budzą się „zwierzęce instynkty”, zacierając granicę między byciem człowiekiem, a przynależnością do natury, mówi Thomas Cailley, reżyser filmu. W obliczu kryzysu ekologicznego, uważam, że niezbędne jest tworzenie nowych narracji, które zgłębiają nasze relacje z otaczającym nas środowiskiem naturalnym. Nie po to, by mówić o „nieuchronnym upadku” i powielać postapokaliptyczne opowieści, ale po to, aby oczami wyobraźni zobaczyć nową, zupełnie inną rzeczywistość, dodaje twórca filmu. W niedalekiej przyszłości przez ludzką populację przetacza się epidemia niewyjaśnionych mutacji genetycznych. Za ich sprawą niektórzy jej przedstawiciele zaczynają coraz bardziej upodabniać się swoim wyglądem i zachowaniem do zwierząt. Te obdarzone nadludzkimi umiejętnościami hybrydy uznawane są jednak za zagrożenie i izolowane w specjalnych ośrodkach. Jedną z osób dotkniętych taką mutacją jest Lena - żona François (Romain Duris). Na wieść o wypadku konwoju w dzikiej części lasu i ucieczce transportowanych w nim hybryd, mężczyzna wspólnie ze swoim 16-letnim synem Emilem wyrusza na desperackie poszukiwanie swojej partnerki. Będzie to wyzwanie zarówno dla ojcowskiej relacji François ze swoim dzieckiem jak również dla całej trójki jako rodziny. Czeka ich prawdziwe emocjonalne trzęsienie ziemi, które wystawi wszystkich na próbę.

Grafika reklamowa
KRÓLEWICZ OLCH
Wybitnie utalentowany chłopak jest oczkiem w głowie apodyktycznej matki. Ich więź jest nierozerwalna, są razem przeciwko całemu światu. To jednak tylko pozory... Podczas gdy on pragnie być zwykłym nastolatkiem, matka wymusza na nim udział w międzynarodowym konkursie naukowym. Gdy on marzy o kolegach i pierwszej dziewczynie, ona przeprowadza ich do innego miasta, by mógł studiować na uniwersytecie. Wszystko zmienia się, kiedy w ich życiu nagle pojawia się mężczyzna, a nastoletni geniusz przestaje być centrum wszechświata.

Grafika reklamowa
KRÓLICZEK: DIABELSKIE SPRAWKI
"Króliczek: Diabelskie Sprawki"
Reż. Joonas Makkonen
Finlandia, 2015

Szalony, komiksowy, absurdalny, perwersyjny, brutalny, a do tego niewybrednie zabawny – to tylko kilka słów wstępu, jakie należą się każdemu widzowi tego filmu. Piękne, zaśnieżone szczyty. Po granatowym niebie spacerują srebrzyste gwiazdy. W malowniczej górskiej chacie grupa młodych ludzi spędza beztroski weekend. Wszystko idzie zgodnie z planem do czasu, gdy… domek terroryzuje dziwna istota – przerośnięty – pół człowiek, pół królik, który z niepohamowaną siłą napada na ludzi. Weekend zmienia się w koszmar i krwawą walkę o przeżycie. Przerysowany, surrealistyczny treścią, jak i humorem film. Śmieszy i straszny jednocześnie. Jedno jest pewne - czegoś takiego w kinach jeszcze nie było!!!

Grafika reklamowa
KRÓLOWA HISZPANII
Gwiazda filmowa wraca po latach do Europy, by zagrać w wielkiej produkcji „Królowa Hiszpanii”. Znane nazwiska, najlepsi fachowcy, bajeczne plany zdjęciowe i setki statystów - na pierwszy rzut oka wszystko wygląda idealnie. Do momentu, gdy statyści zaczynają wymykać się spod kontroli, fachowcy romansować, reżyser zamiast krzyczeć „akcja!” zasypia, a mający zastąpić go członek ekipy filmowej, zostaje aresztowany. Reszta filmowców – zbieranina barwnych i przezabawnych osobowości – rusza mu na ratunek i obmyśla genialny plan ucieczki.

Grafika reklamowa
KRÓLOWA KIER
Anne jest szanowaną prawniczką, która pomaga nieletnim ofiarom molestowania seksualnego. Jej mąż, Peter  to ceniony lekarz. Wysoki ekonomiczny, zawodowy i towarzyski status pozwala im wieść komfortowe życie w eleganckiej posiadłości, w której wychowują córki bliźniaczki. Pewnego dnia w ich domu zjawia się Gustav – zbuntowany nastoletni syn Petera z pierwszego małżeństwa. Jego obecność obudzi w Anne uśpione pragnienia, podsycane przez spojrzenia, gesty, przypadkowy dotyk. Czy zakazana relacja, w której do zyskania jest chwila erotycznego spełnienia, a do stracenia – wszystko, jest warta ryzyka?

Grafika reklamowa
KRÓLOWA ŚNIEGU 2. POWRÓT LODOWEJ KRAINY
Po tym jak Królowa Śniegu została pokonana, troll imieniem Orm wrócił pracować do swojego miasta. Mając dość zwykłego życia, postanawia zdobyć rękę księżniczki. Jednak z każdym kolejnym jego kłamstwem Król Śniegu zyskuje na sile

Grafika reklamowa
KRĘCISZ MNIE
Jocelyn jest odnoszącym sukcesy biznesmenem i niepoprawnym podrywaczem. Kiedy na pogrzebie matki poznaje śliczną Julie, postanawia ją uwieść, udając niepełnosprawnego! Kobieta daje się nabrać, a sprawy idą w pożądanym przez Jocelyna kierunku. Przynajmniej do momentu, gdy Julie przedstawia mu swoją starszą siostrę, "podobnie jak on" poruszającą się na wózku inwalidzkim. Jocelyn, który z miejsca zakochuje się w Florence, jest zmuszony kontynuować swoją zwariowaną maskaradę.

Grafika reklamowa
KRĘGOSŁUP NOCY
"Kręgosłup nocy"
Reżyseria: Philip Gelatt, Morgan Galen King
USA 2021
By skrócić rządy tyrana władającego potężną magią, kapłanka Tzod udaje się na szczyt śnieżnej góry, gdzie znajduje umierającego wartownika strzegącego mocy pradawnego kwiatu. Spotkanie przeradza się w epicką opowieść o stuleciach walki z chciwymi, bezlitosnymi tyranami, którzy wykorzystywali moc ognia, by władać nad światem.
Kręgosłup nocy to epicka opowieść o walce między światem natury a wspierającą go, rozwijającą się cywilizacją – i wspaniałe fantasy, które zachwyci każdego miłośnika gatunku. Philip Gelatt i Morgan Galen King tworzą opowieść, która pod względem skali i rozmachu dorównuje i Tolkienowi, i Sapkowskiemu – mimo że jest całkowicie oryginalna. Głównym bohaterom głosów użyczają natomiast takie gwiazdy jak Richard E. Grant, Lucy Lawless, Patton Oswalt czy Joe Manganiello.
Co być może jeszcze ciekawsze, Kręgosłup nocy powstawał przez siedem lat i jest jedną z nielicznych współczesnych animacji zrealizowanych za pomocą techniki rotoskopowej. Jeśli więc z wypiekami na twarzy oglądaliście kultowy Heavy Metal albo słynne, obrazoburcze animacje Ralpha Bakshiego Kot Fritz, Władca pierścieni, Heavy Traffic, to prawdopodobnie z miejsca zakochacie się w Kręgosłup nocy.

Grafika reklamowa
KSIĄŻĘ
"Książę"
Reżyseria - Roger Michell
Wielka Brytania 2020
Oparta na niesłychanych, lecz prawdziwych wydarzeniach komedia o zwykłym człowieku, który, niczym Robin Hood, ośmieszył brytyjskie władze dokonując zuchwałej kradzieży pewnego arcydzieła w szczytnym celu.
Wielką Brytanią wstrząsa szokująca wiadomość o zuchwałym skoku na Galerię Narodową. Policja twierdzi, że za kradzieżą bezcennego portretu Księcia Wellingtona pędzla wielkiego Goyi, stoi prawdopodobnie potężna między¬narodowa szajka. Czytając te wiadomości skromny taksówkarz Kempton Bunton nie może powstrzymać śmiechu. Bezcenny Książę ukryty jest bowiem w jego własnej szafie w skromnym domu w Newcastle. Bunton lubi swoje proste życie, kocha żonę i synów, ale nie znosi wszelkiej niesprawiedliwości. Pod tym względem jest niepoprawnym idealistą, co nierzadko wpędza go w mniejsze lub większe kłopoty. Kradzież bezcennego obrazu to z pewnością jego największy życiowy wyskok, ale cel jak zawsze jest szlachetny. Kempton w anonimowych listach proponuje władzom zwrot dzieła, pod warunkiem wprowadzenia pewnych świadczeń na rzecz najbiedniejszych. Gdy policja wpadnie na jego trop, Robin Hood z Newcastle będzie musiał zmierzyć się z brytyjskim wymiarem sprawiedliwości oraz, co gorsze, z gniewem własnej żony.

Grafika reklamowa
KSIĘGARNIA W PARYŻU
Reżyseria: Sergio Castellitto
Ta poetycka i wzruszająca opowieść powstała na podstawie oryginalnego scenariusza, nieżyjącego mistrza kina Ettore Scoli. Na ekran postanowił ją przenieść Sergio Castellitto, który wciela się też tu w główną rolę. Partneruje mu znakomita francuska aktorka Bérénice Bejo nominowana m.in. do Oscara za drugoplanową rolę w filmie „Artysta”.
Życie Vincenzo kręci się wokół miłości do książek oraz dotkniętej niepełnosprawnością córki Albertyny. Mężczyzna jest zgorzkniały, melancholijny i uważa, że już nic dobrego w życiu go nie spotka. Pewnego dnia do jego księgarni wpada Yolande. To żywiołowa, ekscentryczna, zabawna i piękna kobieta. Oczarowany jej życiową energią Vincenzo znów zaczyna odczuwać emocje, o których istnieniu już dawno zapomniał, odkrywając na nowo uroki życia.

Grafika reklamowa
KSIĘŻNICZKA I SMOK
W przeddzień swoich siódmych urodzin, Księżniczka Basia, która najbardziej na świecie uwielbiała czytać, sięgnęła po nową książkę, która okazała się być zaczarowana. Kiedy dziewczynka ją otworzyła, spomiędzy kartek wyfrunęła chmara wielokolorowych motyli! Gdy Basia chciała złapać jednego z nich, w magiczny sposób przeniosła się do baśniowej krainy. Zachwycona urodą nowego miejsca, postanowiła zostać choć na chwilę. Wędrując po nieznanej ale pięknej okolicy, odważnaa dziewczynka spotkała sympatycznego Smoka zwanego Smokusiem – ze względu na jego przemiły charakter. Smokuś i Basia z miejsca się polubili i spędzili razem cały dzień na wspaniałej zabawie. Gdy dziewczynka poczuła zmęczenie, Smokuś odprowadził ją do domu. "To były moje najlepsze urodziny" pomyślała Księżniczka i zasnęła w swoim łóżku niezmiernie szczęśliwa. Tak rozpoczynają się przygody Księżniczki Basi, która w dniu swoich siódmych urodzin, po raz pierwszy opuściła królewski pałac i wkroczyła do baśniowego świata. Od tego dnia wracała w nowopoznane miejsce każdego wieczoru.

Grafika reklamowa
KSIĘŻNICZKA MONONOKE
"Księżniczka Mononoke" (Mononoke-hime)
Reż. Hayao Miyazaki
Japonia, 1997, 133 minuty

Zapierająca dech w piersiach „Księżniczka Mononoke" Hayao Miyazakiego przenosi widzów do świata leśnych stworzeń, demonów i magii. Wojownik o imieniu Ashitaka broni swej wioski przed złym potworem. Choć zwycięża, radość jego jest krótka. Potwór podczas walki rzucił na niego klątwę, z której oczyścić go może tylko legendarny bóg zwierząt. Ashitaka rusza na jego poszukiwania. Wkrótce staje w środku konfliktu pomiędzy cywilizacją i mitycznymi siłami natury, które zagrożone przez człowieka wypowiedziały mu wojnę. Po stronie dzikiej natury stoi wychowana przez białą wilczycę księżniczka Mononoke. Walczy ona z władczynią potężnej osady, której działalność zagraża egzystencji zwierząt w dzikich lasach. Ashitaka musi opowiedzieć się za jedną ze stron. Porywająca wizualnie „Księżniczka Mononoke" to mistrzowska opowieść o starciu cywilizacji z siłami przyrody, będąca jednym z czołowych osiągnieć współczesnej animacji.

Grafika reklamowa
KSZTAŁT WODY
reżyseria: Guillermo del Toro
scenariusz: Guillermo del Toro, Vanessa Taylor
 
Baśń dla dorosłych, której akcja rozgrywa się u szczytu zimnej wojny, w Stanach Zjednoczonych około roku 1962. Elisa (nominowana do Oscara Sally Hawkins) wiedzie monotonną, samotną egzystencję, a całą noc pracuje w pilnie strzeżonym, sekretnym laboratorium rządowym. Jej życie zmienia się na zawsze, gdy wraz z koleżanką z pracy, Zeldą (nagrodzona Oscarem Octavia Spencer), odkrywa, że w laboratorium przeprowadzany jest otoczony ścisłą tajemnicą eksperyment, który zaważyć może na przyszłych losach świata.

Grafika reklamowa
KULEJ. DWIE STRONY MEDALU
"Kulej. Dwie strony medalu"
Reż. Xawery Żuławski
Polska, 2024, 139 minut

Dziesięć lat po premierze „Bogów”, siedem po „Sztuce kochania. Historii Michaliny Wisłockiej” producenci Watchout Studio domykają trylogię filmowych biografii produkcją „Kulej. Dwie strony medalu”. „Kulej. Dwie strony medalu” koncentruje się na okresie między 1964 a 1968 r., kiedy Jerzy Kulej zdobył złoto na igrzyskach olimpijskich w Tokio, by następnie powtórzyć ten wyczyn w Meksyku. To wielowymiarowa historia sportowca, jego triumfów na ringu, kolorytu epoki, ale także opowieść o burzliwych losach małżeństwa Kulejów, w którym wielka miłość była wystawiona na próbę radzenia sobie z wielkim sukcesem. FILM REALIZOWANY W POLSCE ZE WSPARCIEM FINANSOWYM NA PODSTAWIE USTAWY O FINANSOWYM WSPIERANIU PRODUKCJI AUDIOWIZUALNEJ, PRZYZNANYM PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO.

Grafika reklamowa
KUMPLE Z DŻUNGLI
Oto zgrana paczka superbohaterów z dżungli! Pasiasty kung-fu pingwin - Maurice, jego pasiasty syn, kung-fu… złota rybka - Junior, genialny wyrak - Gilbert, waleczny goryl - Miguel oraz czarująca nietoperka - Batricia. Na drodze wesołej bandy staje piroman koala - Igor, który wiele lat temu miał plan zniszczenia dżungli. Wtedy zagładę powstrzymała tygrysica - mama Maurice’a. Teraz szalony koala ma szansę się zemścić. Kumple z dżungli – na ratunek!

Grafika reklamowa
KURIER
Kurier to sensacyjna historia szpiegowska, inspirowana sekretną misją słynnego kuriera z Warszawy. Niezwykłe zdarzenia z życia Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

Grafika reklamowa
KUROZAJĄC I ZAGADKA CHOMIKA CIEMNOŚCI
Poznajcie jedynego w swoim rodzaju, pół kurczaka, pół zająca, bohatera, który skradnie Wam serca: oto Kurozając! Jako niemowlę znaleziony w dzikiej dżungli i przygarnięty przez słynnego zajęczego podróżnika Króla Piotra, dorastał marząc o wielkich przygodach. Teraz jako młodzieniec gotów jest podjąć każde wyzwanie, żeby udowodnić światu, że nawet ktoś tak nietypowy może zostać bohaterem. Początki nie są łatwe, bo prawdę mówiąc Kurozając jest jeszcze ciut nieopierzony i potyka się o własne nogi, ale nadrabia ambicją i entuzjazmem. Wkrótce jednak przygoda sama go znajduje. Oto największy wróg Króla Piotra ucieka z zamkowego lochu i rusza na poszukiwania magicznego Chomika Ciemności, w którym drzemie wielka moc. Kurozając wie, że kto pierwszy znajdzie Chomika, ten przejmie władzę w królestwie. Dlatego wraz ze swym wiernym acz ciut powolnym kompanem – żółwiem Abe’m oraz bezczelną, ale uroczą mistrzynią sztuk walki – skunksicą Meg, Kurozając wyrusza w niesłychanie ryzykowną podróż.

Grafika reklamowa
KURUP
Kurup is an upcoming Indian Malayalam-language biographical crime thriller film written by K. S. Aravind, Jithin K. Jose and Daniell Sayooj Nair based on the fugitive Sukumara Kurup and directed by Srinath Rajendran; starring Dulquer Salmaan in the title role along with Indrajith Sukumaran, Sunny Wayne, Shine Tom Chacko, Sobhita Dhulipala and Maya Menon in supporting roles. The film score and songs are composed by Sushin Shyam.
(wikipedia)
Organiser: United Films Europa

Grafika reklamowa
KWIAT OŚMIU GÓR
"Kwiat ośmiu gór" (Fiore mio)
Reż. Paolo Cognetti
Włochy, Belgia, 2024, 80 minut

Debiut filmowy Paolo Cognettiego, który po sukcesie ekranizacji swojej książki „Osiem gór”, dokumentuje ludzi, którzy żyją z dala od zgiełku dolin, dookoła rozległej góry Monte Rosa. Debiut filmowy Paolo Cognettiego, który po sukcesie ekranizacji swojej książki „Osiem gór”, dokumentuje ludzi, którzy żyją z dala od zgiełku dolin, dookoła rozległej góry Monte Rosa, między Piemontem, doliną Aosty i Szwajcarią. Wszystko zaczęło się od suszy, która nawiedziła miejscowość Estoul, położoną na wysokości 1700 m, n.p.m, w której kiedyś mieszkał. To nie jest film o tym, jak ocalić góry, ale o tym, jak góry mogą ocalić nas. Reżyser wędruje po nich wraz ze swoim wiernym psem Lakim. W schroniskach rozmawia z ludźmi, którzy wybrali życie na wysokościach. Melancholia nadchodzącej jesieni i samotność wśród nieprzejednanych skał tworzą klimat tych miejsc. Marta Squinobal prowadzi jedyne w całych Alpach wegańskie schronisko. Pracuje z Szerpą Sete Tamangiem i przyjmuje tych, którzy chcą tu – na wysokości 3585 m n.p.m – spojrzeć na nowo w głąb siebie. O zmianach, które nadchodzą, nawet tu nikt nie mówi wprost. „Gdy natura będzie miała nas dość, po prostu nas wyrzuci i nie obejrzy się za siebie” – tłumaczy instruktorka medytacji. Piękno Alp niezmącone jest tu turystyką masową, historia, którą przedstawia Cognetti, otwiera się przed nami w ciszy.

Grafika reklamowa
KWIAT WIŚNI I CZERWONA FASOLA
Sentaro  prowadzi małą piekarnię, w której serwuje dorayaki - japoński deser składający się z naleśników przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli ("an"). Sentaro szuka kogoś do pomocy w kuchni, jednak gdy zgłasza się starsza pani, Tokue (Kirin Kiki), niechętnie przyjmuje ją do pracy. Tokue szybko udowadnia, że jej ręce potrafią czynić cuda, gdy chodzi o przygotowywanie "an". Dzięki jej sekretnej recepturze, mały biznes wkrótce rozkwita... Z czasem, Sentaro i Tokue otwierają przed sobą swoje serca i odsłaniają stare rany.

Grafika reklamowa
Kalwaria - Festiwal Transatlantyk
Niewielkie miasteczko i silnie hermetyczna społeczność skupiona wokół księdza Lavelle'a (Domhall Gleeson). Ten nie dzieli się ze swymi owieczkami mądrościami, zaczerpniętymi z Pisma Świętego, ale własnym doświadczeniem w słuchaniu ludzi. Pewnego razu do jego konfesjonału przychodzi wierny, który przyznaje, że w dzieciństwie był wielokrotnie gwałcony przez jednego z księży. W ramach odwetu chce teraz zabrać Kościołowi kogoś dobrego - na przykład Lavelle'a. Obaj panowie umawiają się na spotkanie u brzegu morza. Lavelle ma teraz tydzień na to, by znaleźć najlepszy sposób na przekonanie potencjalnego mordercy, by ten oszczędził jemu (i przy okazji poniekąd sobie) życie.To nie thriller, lecz głęboki, mocno poruszający dramat psychologiczny. Widz kibicuje poczciwemu księdzu, towarzysząc mu w siedmiu nerwowych dniach oczekiwania na spotkanie. I przy okazji poznaje mieszkańców miasteczka - ktoś z nich jest bowiem podejrzanym (nie widzimy twarzy spowiadającego się mężczyzny). Mający swoją światową premierę na festiwalu Sundance "Calvary" doczekał się szeregu znakomitych recenzji. Na opiniotwórczym portalu rottentomatoes.com film zyskał aż 89% ocen pozytywnych! "Wspaniały film która dotyka wielkości" - pisał o "Calvary" brytyjski Guardian.

Grafika reklamowa
Kamerdyner
Historią czarnoskórego kamerdynera Eugene'a Allena, który miał okazję pracować w Białym Domu przez ponad 30 lat. Pracę rozpoczął w roku 1952, kiedy prezydentem był Harry Truman a zakończył ją w 1986 za kadencji Ronalda Regana. Kamerdyner pracował w sumie dla ośmiu prezydentów

Grafika reklamowa
Kamerdyner
Historia czarnoskórego kamerdynera Eugene'a Allena, który miał okazję pracować w Białym Domu przez ponad 30 lat. W tym czasie jest naocznym świadkiem wydarzeń, które na zawsze zmienią oblicze współczesnego świata.

Grafika reklamowa
Kanadyjskie sukienki

Grafika reklamowa
Karol. Człowiek, który został papieżem
Dwuodcinkowy film ukazuje życie Karola Wojtyły od czasów jego młodości do chwili wyboru na papieża. Pierwsza część filmu jest poświęcona dorastaniu Wojtyły i jego przeżyciom z II wojny światowej, druga część opowiada o latach powojennych.

Grafika reklamowa
Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!
„Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!”
Kategoria wiekowa: bez ograniczeń
Reżyseria nadzorująca: Marta Stróżycka
Kraj i rok produkcji: Polska, 2023
Czas trwania: 45 min

Wersja językowa: dubbing

Seria o przygodach Kici Koci to bestsellerowa seria książek wydawnictwa Media Rodzina. Wydawca pieczołowicie dba o to, aby na polskim rynku wydawniczym nie zabrało wartościowych i zabawnych pozycji dla młodych oraz najmłodszych czytelników oraz ich opiekunów. Z kolei polskie studio animacji EGoFILM, które zrealizowało adaptację Kici Koci, koncentruje się na nowatorskich projektach, produkcjach filmowych dla najmłodszych widzów. To właśnie dzięki temu polskiemu producentowi ulubionych bohaterów możemy oglądać w kinach.

Historie przedstawiane w „Kicia Kocia mówi: Dzień dobry!” odzwierciedlają dziecięcą codzienność oraz ukazują pełen ciepła i radości świat. Nie zabraknie wielu wyzwań, którym postaci stawiają czoło! Codzienne czynności, takie jak: mycie się, gotowanie, jazda pociągiem, radzenie sobie z chorobą czy zawieranie przyjaźni pomagają najmłodszym oswajać się z nowymi, czasami niełatwymi emocjami.

Odcinki Kici Koci, które zobaczymy w trakcie seansów:

Kicia Kocia mówi: Dzień dobry! – reż. Anna Błaszczyk

Kicia Kocia zostaje policjantką – reż. Marta Stróżycka

Kicia Kocia i witaminowe przyjęcie – reż. Marta Stróżycka

Kicia Kocia poznaje strażaka – reż. Marta Stróżycka

Kicia Kocia w kosmosie – reż. Marta Stróżycka

Kicia Kocia nie chcę się tak bawić – reż. Jacek Rokosz

Kicia Kocia zakłada zespół muzyczny – reż Marta Stróżycka

Grafika reklamowa
Kino z Gratem: MAD MAX
"Mad Max"
reż. George Miller
Australia 1979
95 minut

Max, policjant drogówki, naraża się gangowi motocyklowemu. Gdy bandyci zaczynają prześladować jego rodzinę, wypowiada im walkę na śmierć i życie.

Grafika reklamowa
Kino z Gratem: MISTRZ KIEROWNICY UCIEKA
Dwóch kierowców przemyca ładunek alkoholu między stanami, mając na to ograniczony czas. Gdy jeden z nich zabiera ze sobą zbiegłą sprzed ołtarza pannę młodą, jej niedoszły teść, który jest szeryfem, rusza za nimi w pościg.

Grafika reklamowa
Kino z Gratem: POWRÓT DO PRZYSZLOŚCI
"Powrót do przyszłości"
reż. Robert Zemeckis
USA, 1985
118 minut

W 1985 roku dr Emmett Brown buduje wehikuł czasu. Jego przyjaciel Marty McFly przenosi się w lata 50. i niechcący przeszkadza w poznaniu się swoim rodzicom.

Grafika reklamowa
Kino z Gratem: ZNIKAJĄCY PUNKT
"Znikający punkt"
reż. Richard C. Sarafian
USA 1971
97 minut

Pracownik firmy przewozowej zakłada się, że dostarczy samochód z Kolorado do Kalifornii w mniej niż piętnaście godzin.

Grafika reklamowa
Kiribati tonie

Grafika reklamowa
Klub Włóczykijów

Grafika reklamowa
Kobieta w klatce
W tajemniczych okolicznościach, z pokładu promu, znika piękna parlamentarzystka - Merete Lynggaard. Zakrojone na szeroką skalę śledztwo nie przynosi rezultatów. Pięć lat później duński parlament podejmuje decyzję o utworzeniu Departamentu Q.

Grafika reklamowa
Kochankowie z księżyca
Akcja filmu rozgrywa się w latach 60. ubiegłego wieku. Dwójka młodych, zakochanych w sobie ludzi postanawia uciec z miasta. Osiedlają się w jednym z małych odległych miasteczek, myśląc że udało im się uciec na dobre, rozpoczyna się jednak pościg a życie w miasteczku staje na głowie. 

Grafika reklamowa
Koneser
Virgil Oldman (Geoffrey Rush) jest samotnym człowiekiem kultury, którego niechęć do nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi – zwłaszcza kobietami – pasuje do jego głębokiej obsesji na punkcie zajęcia, którym się trudni. Virgil jest bowiem profesjonalnym handlarzem antykami, który nigdy nie pozostawał w bliższej relacjiz drugą osobą. Wyjątku nie stanowi nawet Robert (Jim Sturgess), jego bliski przyjaciel – młody, energiczny i niezwykle utalentowany restaurator urządzeń mechanicznych pochodzących z minionych epok.

Grafika reklamowa
Koziołek 2012 - Poznański Przegląd Amatorskich Kabaretów


Grafika reklamowa
Kryptonim: Shadow Dancer
Colette jest aktywistką IRA. Mac pracuje dla brytyjskiego wywiadu, jego zadaniem jest werbowanie szpiegów wewnątrz struktur terrorystycznych. Kiedy ona zostaje aresztowana w czasie nieudanej próby zamachu w londyńskim metrze, on daje jej wybór: będzie współpracować i wróci do domu albo nigdy nie zobaczy swojego syna. Collete decydując się na współpracę z brytyjskim wywiadem, nie wie jednak, że członkowie IRA od jakiegoś czasu w swoich szeregach szukają szpiega. Zaczyna się wzajemna inwigilacja. Od tej pory będzie bać się własnego cienia. 

Grafika reklamowa
Królewna Śnieżka
Komedia jak z bajki z baśniową obsadą - Julia Roberts jako Zła Królowa oraz Lily Collins – córka muzyka Phila Collinsa - w roli ślicznej królewny Śnieżki! Dawno, dawno temu w zaczarowanym królestwie żyła sobie piękna królewna. Na imię miała Śnieżka. Jej skóra była czysta jak śnieg, a włosy czarne jak noc. Pewnego dnia władzę nad krainą przejęła podstępem zła królowa (Julia Roberts). Zazdrosna o urodę i wdzięk dziewczyny rozkazała wygnać ją z królestwa. Teraz jej celem będzie wyjść bogato za mąż i pozbyć się problemów finansowych. Idealnym kandydatem będzie bardzo przystojny i niezwykle majętny książę. Niestety sprawy się nieco skomplikują, kiedy Śnieżka powróci, aby walczyć o swoje racje na czele bandy siedmiu krasnali-rabusiów. Zła królowa popadnie w nie lada tarapaty. Dzielna Śnieżka zamierza jej odebrać nie tylko władzę, ale także kandydata na męża, bo przystojny książę już dawno wpadł jej w oko. Lustereczko powiedz przecie, kto jest najpiękniejszy na świecie…

Grafika reklamowa
Królowa Śniegu
Królowa Śniegu pogrążyła wszystko w lodzie. Dziewczynka imieniem Gerda, wraz z przyjaznymi zwierzakami wyrusza by uratować brata Kaia oraz świat.

Grafika reklamowa
Królowie lata

Joe, Patrick i Biaggio skończyli już 15 lat i mają dość słuchania rodziców. Tego lata chcą spróbować wszystkiego, wziąć życie w swoje ręce i stać się mężczyznami. We trzech uciekają do lasu, budują dom i żyją jak królowie. Przynajmniej taki był plan… Wszystko komplikuje się, kiedy w leśnym domu pojawia się piękna Kelly, wspólny obiekt westchnień Joe i Patricka.


Grafika reklamowa
Książę nie z tej bajki

Laura wciąż wierzy, że któregoś dnia spotka swojego „księcia z bajki”. Ma już jednak 24 lata i w jej życiu nic się nie zmienia. Wtedy na jednej z imprez spotyka tajemniczego Sandro.


Grafika reklamowa
Kultowe środy - WPŁYW KSIĘŻYCA
Włoska dzielnica Nowego Jorku. Cosmo jest hydraulikiem, Rose prowadzi dom, w którym mieszkają jeszcze: ich 37-letnia, przedwcześnie owdowiała córka Loretta oraz dziadek. Pewnego dnia młoda wdowa wybiera się z sąsiadem Johnnym na kolację, w trakcie której mężczyzna nieśmiało prosi ją o rękę. Zostaje przyjęty. Ślub ma odbyć się za miesiąc, wcześniej jednak przyszły pan młody pilnie wyjeżdża do chorej matki na Sycylię, uprzednio prosząc narzeczoną, by zawiadomiła o wszystkim jego brata, Ronniego. Spotkanie z przyszłym szwagrem mocno skomplikuje jej małżeńskie plany.

Grafika reklamowa
Kultowe środy z Kieślowskim: TRZY KOLORY: BIAŁY
"Trzy kolory: Biały" (Trois couleurs Blanc)
Reż. Krzysztof Kieślowski
Francja, Polska, Szwajcaria, 1994, 91 minut

Karol, polski fryzjer ożeniony z piękną Francuzką Dominique, prowadzi w Paryżu salon fryzjerski. Jednak stres wywołany pobytem w obcym kraju, nieznajomością języka i ludzi sprawia, że Karol staje się impotentem. Nie mogąc się doczekać przez 6 miesięcy skonsumowania ich związku Dominique rozwodzi się z mężem, zabierając mu cały majątek, łącznie ze starym "polonezem". Chociaż Karol nadal ją kocha, młoda kobieta nie daje mu nawet cienia nadziei, że kiedykolwiek do niego wróci. Pozostawiony na ulicy z jedną walizką Karol usiłuje zarobić na bilet powrotny do Polski grając w metrze na grzebieniu. Poznaje tam innego Polaka, Mikołaja, zdesperowanego intelektualistę, który nie widzi sensu dalszego życia. Mikołaj chce pomóc nieszczęsnemu fryzjerowi wrócić do kraju. W dużej walizce przemyca go samolotem jako jeden ze swych bagaży. Jednak na lotnisku walizka zostaje skradziona. Jej zawartość do niczego nie jest złodziejom potrzebna, więc pobity przez nich Karol ląduje na wysypisku śmieci. Ocknąwszy się, z ulgą stwierdza, że znów jest u siebie. Na rodzinnej ziemi odzyskuje skrzydła. Postanawia zbić majątek, by udowodnić Dominique, że jest jej wart. Zaczyna od dorabiania w zapyziałym zakładzie fryzjerskim swego brata Jurka, potem zostaje ochroniarzem w jednym z kantorów. Podsłuchawszy rozmowę swoich pracodawców wykorzystuje zdobyte informacje do przeprowadzenia bardzo korzystnej transakcji. Z dnia na dzień staje się bogaty. Wkrótce staje na czele międzynarodowej spółki handlowej, nieustannie pomnażając swój majątek. Próbuje się skontaktować z Dominique, ale była żona nie chce nawet z nim rozmawiać. Ponieważ Karol kocha ją równie silnie, jak nienawidzi, postanawia zemścić się na niej. By tego dokonać, musi jednak ściągnąć Dominique do Polski. Z pomocą Mikołaja pozoruje własną śmierć, a cały majątek zapisuje eks-małżonce, która powiadomiona o czekającym na nią spadku przyjeżdża czym prędzej do Warszawy. Wróciwszy po pogrzebie do swego pokoju hotelowego kobieta zastaje tam całkiem żywego Karola, który szykuje dla niej dalsze niespodzianki.Po "Niebieskim", pierwszej części trylogii "Trzy kolory", czystej, poetyckiej, niemal pozbawionej akcji, wypełnionej wysmakowanymi plastycznie obrazami i nastrojową muzyką, "Biały" zaskoczył zarówno krytykę, jak i widzów. Jest to gorzka komedia, pełna zdarzeń i niespodziewanych zwrotów akcji. Podczas gdy w "Niebieskim" upragniona wolność pojmowana jako całkowity brak więzów międzyludzkich i zobowiązań okazywała się koszmarem, pustką ziejącą martwotą, w "Białym" Kieślowski dowodzi, że we współczesnym świecie nie ma prawdziwej równości, bo w istocie każdy chce być równiejszy: lepszy, bogatszy, sprytniejszy od innych."Biały", pełen żartów i umowności balansujących na granicy absolutnego nieprawdopodobieństwa, zachowuje typową dla Krzysztofa Kieślowskiego względność, ale nie ma charakterystycznej dla niego tajemnicy. Z jednym wyjątkiem: postać Mikołaja grana przez Janusza Gajosa niesie ze sobą piętno wzięte jakby z innego filmu. To jest ktoś - jak pisał w "Tygodniku Powszechnym" Piotr Mucharski - kto musi przeżyć własną śmierć, by znów poczuć smak życia.Wśród wykonawców "Białego" zwraca uwagę Zbigniew Zamachowski (Karol) oscylujący między groteską a tragedią, kreujący swego bohatera trochę na wzór postaci chaplinowskich, oraz partnerująca mu Julie Delpy (Dominique).

Grafika reklamowa
Kultowe środy z Kieślowskim: TRZY KOLORY: CZERWONY
"Trzy kolory: Czerwony" (Trois couleurs: Rouge)
Reż. Krzysztof Kieślowski
Francja, Polska, Szwajcaria, 1994, 99 minut

Valentine (Jacob), mieszkająca w Genewie dwudziestoletnia modelka, potrąca samochodem psa. Odnajduje jego właściciela, którym jest były sędzia (Trintignant). Ten jednak nie chce przyjąć zwierzęcia. Valentine zabiera psa, który pewnego dnia ucieka. Szukając go, przybywa ponownie do sędziego. Okazuje się, że podsłuchuje on rozmowy sąsiadów. Valentine jest początkowo oburzona, jednakże z czasem pomiędzy młodą kobietą a zgorzkniałym starym mężczyzną rodzi się przyjaźń.

Grafika reklamowa
Kultowe środy z Kieślowskim: TRZY KOLORY: NIEBIESKI
Julie traci w wypadku samochodowym męża, Patrica, wybitnego kompozytora oraz córeczkę Annę. Julie zaczyna nowe życie, anonimowe i niezależne, świadomie odrywając się od wszystkiego tego, czego miała niegdyś pod dostatkiem. Pewna dziennikarka podejrzewa, że Julie jest autorką dzieła swego męża; Julie zaprzecza, być może zbyt kategorycznie. Olivier, młody asystent Patrica, od dawna kocha Julie. Aby wyrwać ją z odosobnienia decyduje się na skończenie "Koncertu dla Europy", dzieła niedokończonego w wyniku śmierci kompozytora. Krok po kroku towarzyszy Julie w jej wysiłkach unikania zasadzek, które zagrażają jej wolności...

Grafika reklamowa
Kultowe środy z Kieślowskim: TRZY KOLORY: NIEBIESKI
"Trzy kolory: Niebieski" (Trois couleurs Bleu)
Reż. Krzysztof Kieślowski
Francja, Polska, Szwajcaria, 1993, 100 minut

Julia traci w wypadku samochodowym pięcioletnią córeczkę i męża, wybitnego kompozytora. Chce popełnić samobójstwo, ale brakuje jej odwagi. Spędza noc z młodym muzykiem Oliverem, nie potrafi jednak czerpać przyjemności z seksu. Postanawia odrzucić wszystko, co ma jakikolwiek związek z jej dotychczasowym życiem. Z premedytacją wyrzuca do śmieci niedokończoną partyturę męża. Wynajmuje nowe mieszkanie i spaceruje ulicami Paryża, pogrążona w obojętnej zadumie. „Będę teraz robiła to, co chcę: po prostu nic”- zwierza się matce przebywającej w domu starców. Zaprzyjaźnia się z prostytutką Sandrine, ponieważ czuje, że jest jej potrzebna. Ta nowa znajomość dodaje Julii energii. Przypadkowo odkrywa, że mąż miał kochankę. Przyjmuje to jednak z dystansem, chce jedynie ją zobaczyć jako kogoś, kto miał intymny związek ze zmarłym. Dziewczyna jest w ciąży z mężem Julii. Bohaterka postanawia oddać rodzinny dom swej rywalce, choć przedtem zamierzała go sprzedać. Ten akt darowizny uwalniają od wspomnień. Znowu może cieszyć się życiem. Zaprasza Oliviera. Razem z nim pracuje nad partyturami męża. Gwałtowna namiętność przywraca ją światu. Pierwszy film tryptyku Trzy kolory.- „Niebieski", „Biały” i „Czerwony”, nawiązującego do haseł Wielkiej Rewolucji Francuskiej: wolność, równość, braterstwo i do francuskich barw narodowych, stawiający pytanie, czym jest wolność.

Grafika reklamowa
Kultowe środy: PRZEMINĘŁO Z WIATREM
PRZEMINĘŁO Z WIATREM (GONE WITH THE WIND)
Reżyseria: Victor Fleming
Czas trwania: 238 minut
Rok produkcji: 1939
Gatunek: romans

Ekranizacja bestsellerowej powieści Margaret Mitchell. W 1939 r. arcydzieło Davida O. Selznicka, zdobywca Nagrody Akademii®, olśniło publiczność i zdefiniowało czym powinien wyróżniać się hollywoodzki hit: odważnym filmowaniem, pełnym rozmachu, pasji, dramatu i ponadczasowego romansu.
Film zdobył 14 nominacji do Oscara i aż 9 statuetek: w tym dla najlepszego filmu, za role aktorskie dla Vivien Leigh i Hattie McDaniel (pierwsza Afro-Amerykanka), reżyserię, scenariusz, scenografię, montaż, zdjęcia i twórcze wykorzystanie taśmy barwnej.

Grafika reklamowa
Kultowe środy: AMELIA
"Amelia" (Le fabuleux destin d'Amélie Poulain)
Reż. Jean-Pierre Jeunet
Francja, Niemcy, 2001, 120 minut
Amelia mieszka w Paryżu, ale tak naprawdę żyje w świecie własnych drobnych rytuałów, wyobraźni i misternych intryg. Pracuje jako kelnerka w kawiarni na Montmartre, wynajmuje małe mieszkanie i raczej nie szuka przygód — choć być może podświadomie czeka na coś, co odmieni jej codzienność. Wszystko zmienia się, gdy w skrytce swojego mieszkania odkrywa pudełko z dziecięcymi skarbami dawnego lokatora. Gdy potajemnie oddaje je właścicielowi, nie tylko odmienia jego życie — lecz także uruchamia ciąg zdarzeń, który zmieni również jej własne.
Od tej chwili Amelia postanawia uczynić świat wokół siebie lepszym miejscem. Z cichą determinacją poprawia nastrój przechodniom, sąsiadom i współpracownikom, wymyślając niecodzienne sposoby na sprawienie im radości. Kradnie ojcu ogrodowego krasnala, by wysyłać mu zdjęcia figurki z najdalszych zakątków świata. Pomaga sąsiadowi-artystowi przełamać rutynę. I powoli, bardzo powoli, zaczyna mierzyć się z własną samotnością… A kiedy poznaje równie osobliwego i nieśmiałego Nino (Mathieu Kassovitz), pojawia się szansa, że wreszcie przestanie chować się przed życiem.
"Amelia" to film, który nie sposób pomylić z żadnym innym. Jean-Pierre Jeunet — twórca takich dzieł jak Delicatessen czy Miasto zaginionych dzieci — stworzył baśniową, pełną ciepła i wizualnej magii opowieść o miłości, przypadkach i małych gestach, które mają wielką moc. Charakterystyczna paleta barw, surrealistyczne poczucie humoru, nastrojowa muzyka Yanna Tiersena i wybitna rola debiutującej na szeroką skalę Audrey Tautou — to wszystko uczyniło Amelię jednym z najbardziej kultowych filmów przełomu wieków.
Film zdobył 4 Cezary, 2 nagrody BAFTA, Nagrodę Publiczności Europejskiej Akademii Filmowej i serca widzów na całym świecie. W samej Francji obejrzało go ponad 7 milionów osób. A Audrey Tautou z dnia na dzień stała się nowym symbolem kina francuskiego — nieśmiałą dziewczyną z Montmartre, która uczy się, że czasem warto odważyć się na krok w stronę szczęścia.
Jeśli jeszcze nie znasz Amelii Poulain — czas najwyższy. A jeśli znasz — wróć do tego filmu, jak do dobrze znanej piosenki, która za każdym razem brzmi trochę inaczej, ale zawsze porusza serce.

Grafika reklamowa
Kultowe środy: FORREST GUMP
"Forrest Gump"
Reż. Robert Zemeckis
USA, 1994, 142 minuty

W tym nagrodzonym Oscarem filmie Forrest Gump, łagodna dusza urodzona w małym miasteczku w Alabamie, przeżywa jedno niezapomniane doświadczenie po drugim, przechodząc przez panoramę amerykańskiej historii od lat 50. do dziś. Przez całe życie wspiera go miłość do Jenny, przyjaciółki z dzieciństwa, z którą dzieli wspomnienia z całego życia. Na podstawie powieści Winstona Grooma.

Grafika reklamowa
Kultowe środy: PULP FICTION
"Pulp Fiction"
Reż. Quentin Tarantino
USA, 1994, 154 minuty

Tytuł wywodzi się od amerykańskiej nazwy taniej literatury – powieści i komiksów – wydawanych w masowych nakładach. Quentin Tarantino i jego współscenarzysta Roger Avary połączyli kilka wątków podobnych opowieści – oscylujących od thrillera do melodramatu i od komedii do klasycznego filmu noir – w mozaikę kilkunastu historii, powielających wątki i motywy charakterystyczne dla tego typu prozy. Wśród kilkunastu bohaterów znaleźli się między innymi dwaj płatni mordercy pracujący na zlecenie potężnego gangstera, człowiek zajmujący się zacieraniem śladów zbrodni, znudzona żona gangstera nadużywająca narkotyków, bokser, któremu mafia zleciła przegranie walki, a który nie dotrzymał warunków umowy, drobni przestępcy i dilerzy narkotykowi. Sytuacje inspirowane literaturą i filmem, po wielkokroć wcześniej powielane, w tym zestawieniu nabierają świeżości i nowych znaczeń.

Grafika reklamowa
Kumba

Historia małej zebry, która urodziła się bez połowy pasków na ciele. Odtrącony przez rodzinne stado, Kumba wyrusza na poszukiwanie magicznego źródła, w którym - jak stara głosi legenda - pierwsze zebry zyskały swoje pasy.


Grafika reklamowa
Kumba 3D

Historia małej zebry, która urodziła się bez połowy pasków na ciele. Odtrącony przez rodzinne stado, Kumba wyrusza na poszukiwanie magicznego źródła, w którym - jak stara głosi legenda - pierwsze zebry zyskały swoje pasy.


Grafika reklamowa
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun
reż. Wes Anderson
Niemcy, USA 2021
Nominowany do Oscara wizjoner kina, Wes Anderson, w filmie "Kurier Francuski" przenosi na ekran zbiór opowiadań publikowanych w amerykańskim magazynie ukazującym się w fikcyjnym dwudziestowiecznym mieście we Francji. Po śmierci Arthura Howitzera Juniora, pochodzącego z Kansas, cenionego redaktora popularnego amerykańskiego magazynu "Kurier Francuski", z siedzibą w Ennui-sur-Blasé we Francji, zespół redakcyjny zbiera się w celu napisania nekrologu. Wspomnienia o Howitzerze składają się na cztery opowieści: "Reporter na rowerze" opisujący podejrzane dzielnice miasta; "Konkretne arcydzieło" o niepoczytalnym malarzu, jego strażniczce i muzie oraz pazernych marszandach; "Poprawki do manifestu" dokumentujące miłość i śmierć na barykadach podczas buntu studenckiego oraz "Prywatna jadalnia komisarza" – pełna napięcia historia o narkotykach, porwaniach i wyrafinowanej kuchni.

Grafika reklamowa
Kutrzeba cz. 1 i 2. Sensacje XX wieku
Pokaz dwóch odcinków filmu "Kutrzeba" z serii Sensacje XX wieku.

Grafika reklamowa
Kwartet

To będzie niepowtarzalny koncert, w którym światowej sławy kwartet wokalny znów zaśpiewa razem. Na scenie spotkają się Jean - ekscentryczna diva, jej pierwszy mąż – Redgie, lubieżny Wilfred oraz czwarty członek zespołu – roztrzepana Cecily, przedmiot pożądania Wilfreda. Tego wieczoru wyjdą na jaw ich grzeszne sekrety.


Grafika reklamowa
KŁAMSTEWKO
Gdy mieszkająca w Nowym Jorku Billi dowiaduje się o chorobie ukochanej babci Nai Nai, w pierwszym odruchu chce wskakiwać do samolotu, żeby się z nią pożegnać. Jednak rodzina Billi decyduje się zataić przed Nai Nai informację o jej stanie zdrowia i postanawia zorganizować rodzinne spotkanie pod pretekstem skleconego naprędce absurdalnie wielkiego, hucznego wesela jednego z kuzynów. Co z tego, że pan młody zna się ze swoją narzeczoną zaledwie od kilku tygodni! Wszystkie tajemnice są dozwolone, a dzięki temu przyjazd całej rodziny, rozsianej po całym świecie, nie wzbudza podejrzeń ukochanej babci.

Grafika reklamowa
L.POETKI
L.POETKI to film dokumentalny o polskich poetkach, dla których tożsamość psychoseksualna jest źródłem inspiracji.
Czy znasz współcześnie żyjące poetki? Komu potrzebna jest poezja? Czy poezja pisana przez kobiety nieheteronormatywne pokazuje inny punkt widzenia?
Te i inne pytania stawiam sobie przed realizacją tego filmu, który jest wynikiem poszukiwań artystycznych od 2009 roku w ramach działań Damskiego Tandemu Twórczego (DTT). Poetki nieheteronormatywne bliżej poznałam podczas pierwszej edycji O’LESS Festiwalu, organizowanego przez DTT. Okazało się wtedy, jak wiele jest kobiet piszących poezję.

Grafika reklamowa
LA CHIMERA
"La Chimera"
Reż. Alice Rohrwacher
Włochy, Francja, Szwajcaria, 2023, 130 minut

Nowa produkcja nominowanej do Oscara Alice Rohrwacher to romantyczna opowieść o poszukiwaniu spełnienia, gdzie przeszłość i teraźniejszość wzajemnie się dopełniają. Kolejna w dorobku włoskiej reżyserki pełna oryginalnych bohaterów, lokalnego folkloru oraz niezwykłych krajobrazów piękna filmowa baśń. W rolach głównych Josh O’Connor, Isabella Rossellini oraz Alba Rohrwacher. Każdy ponoć ma swoją Chimerę. Coś, o czym marzy, ale nie może tego zdobyć. Dla grupy drobnych złodziejaszków rabujących okoliczne groby i handlujących archeologicznymi znaleziskami to chęć szybkiego wzbogacenia się. Oznaczałaby ona wybawienie od dalszej pracy. Arthurowi (Josh O’Connor) z kolei przypomina Beniaminę. Kobietę, którą kochał i stracił. Mężczyzna łatwo się jednak nie poddaje i postanawia rzucić wyzwanie niemożliwemu. Nawet jeżeli oznaczałoby to błąkanie się po mitycznych zaświatach. W poszukiwaniu legendarnych zakopanych drzwi, pozwalających przekroczyć mu próg innej rzeczywistości, Arthur łączy siły z rabusiami. Oferuje im swój talent do wskazywania miejsc, gdzie znajdują się starożytne skarby, w zamian za to, że będą dla niego przekopywać okolicę. Tak rozpoczyna się niezwykła, pełna magii podróż w nieznane…

Grafika reklamowa
LA GOMERA
Nieprzewidywalna, rozpędzona, stale zmieniająca gatunkowe przebrania „La Gomera” kluczy i myli scenariuszowe tropy, niczym wyjątkowo sprytny zbieg. Kryminalna komedia w reżyserii Corneliu Porumboiu zaskakuje pomysłowością, bawi absurdalnym humorem, a przede wszystkim dowodzi, że każdy, kto traktuje siebie śmiertelnie poważnie, jest po prostu śmieszny.

Mistrz rumuńskiej Nowej Fali zabiera nas więc na wakacje od powagi, i to nie byle gdzie, bo na Gomerę, jedną z Wysp Kanaryjskich. To tu przypływa skorumpowany, ponury gliniarz z Bukaresztu (Vlad Ivanov), by nauczyć się sekretnego lokalnego języka gwizdów, el silbo. Dzięki niemu Cristi może dogadywać się z mafią i planować porwanie, gwiżdżąc na policyjne podsłuchy. Nauczycielami Rumuna zostają tutejszy gangster i tajemnicza, ciemnowłosa femme fatale (Catrinel Marlon), której nie mogło zabraknąć w opowieści mistrzowsko doprawiającej mieszankę kryminału, komedii, heist movie i westernu garścią błyskotliwych nawiązań do filmów noir. Zresztą to właśnie kobiety pociągają za sznurki tej nietypowej opowieści o policjantach i złodziejach.

„La Gomera” sprytnie buduje komedię o cynicznym policjancie uwikłanym w podwójną (czy tylko?) grę, używając do tego licznych nawiązań. A przy tym kojarzący się z serią „Ocean’s”, brawurowo żonglujący cytatami z arcydzieł Hitchcocka, Hawksa i Forda; odsyłający do „Gildy” z Ritą Hayworth, ale i słynnych obrazów Edwarda Hoppera; film Porumboiu jest pochwałą własnego języka. Takiego, którym można opowiadać o świecie bez uciekania się do klisz, i w którym humor obnaża dętą powagę wszelkich struktur i instytucji – czy będzie to przywiązana do rytuałów mafia, uzależniona od biurokracji policja, czy ślepo powielające gatunkowe przykazania Hollywood.

Grafika reklamowa
LA LA LAND
"La La Land"
Reż. Damien Chazelle
USA, Hongkong, 2016, 126 minut

Mia jest początkującą aktorką, która w oczekiwaniu na szansę pracuje jako kelnerka. Sebastian to muzyk jazzowy, który zamiast nagrywać płyty, gra do kotleta w podrzędnej knajpce. Gdy drogi tych dwojga przetną się, połączy ich wspólne pragnienie, by zacząć wreszcie robić to co kochają. Miłość dodaje im sił, ale gdy kariery zaczynają się wreszcie układać, coraz mniej jest czasu i sił dla siebie nawzajem. Czy uda im się ocalić uczucie, nie rezygnując z marzeń?

Grafika reklamowa
LA STRADA
Wędrowny siłacz-artysta Zampano kupuje od ubogiej rodziny dziewczynę, która ma mu towarzyszyć w występach cyrkowych. Zampano traktuje Gelsominę jak niewolnicę - znęca się nad nią, szkoli i wydaje polecenia. Początkowo dziewczyna chce uciec, jednak później wykształca w sobie chęć pomocy dla oprawcy. Między głównymi postaciami rodzi się dziwna więź.

Grafika reklamowa
LADY BIRD
reżyseria: Greta Gerwig
scenariusz:  Greta Gerwig
 
Christine „Lady Bird” McPherson  ze wszystkich swych młodzieńczych sił sprzeciwia się matce. Kobiecie silnej, wyrazistej o jasno sprecyzowanych poglądach, pracującej bez wytchnienia jako pielęgniarka po tym, jak jej mąż  stracił pracę. Warto wspomnieć, że bunt tytułowej Lady Bird to tak naprawdę walka z samą sobą, bowiem niezależność nastolatki jest lustrzanym odbiciem charakteru matki.

Grafika reklamowa
LADY M
 Młodziutka Katherine wychodzi za mąż za znacznie starszego i majętnego dziedzica, lecz jest lady jedynie z nazwy. Przyszło jej bowiem żyć w świecie mężczyzn, którzy traktują ją wyłącznie jako piękną ozdobę. Coś, na co przyjemnie popatrzeć, czym można się podniecić lub w wyjątkowych sytuacjach pochwalić, a co nie powinno mieć własnej woli. Kiedy Katherine spotyka bezczelnego, emanującego seksualną energią Sebastiana, nowego pracownika męża, zaczyna przechodzić wewnętrzną przemianę. Od tego momentu nie zatrzyma się przed niczym, aby dostać to, czego pragnie. Kobieta uwięziona w sztywnym gorsecie obyczajów to niebezpieczna kobieta... 

Grafika reklamowa
LAPA
Zoli, tramwajarz, ale także utalentowany treser, przygarnia osieroconego psa. Łapa nie miał łatwo, został sam już jako mały szczeniaczek i przeżył wyczerpującą tułaczkę, nim odnalazł w końcu kochający dom. A czasem w najsmutniejszej chwili może nas spotkać wielka radość. Pies i pogubiony w codziennych sprawach Zoli zaprzyjaźniają się i pokonując razem wiele przeszkód, odnajdują w końcu życiowy cel.

Grafika reklamowa
LAS, 4 RANO
Forst jest zamożnym, dobrze zorganizowanym człowiekiem. Kiedy go poznajemy, wydaje się królem życia. Któregoś dnia porzuca korporację, w której jest wiceprezesem. Zniszczenia, jakie po sobie zostawia, nie dają nadziei na powrót. Las, 4 rano kilka lat później. Na wpół zdziczały dziad leśny, zarośnięty, brudny, w łachmanach, zakłada wnyki na zwierzęta. Rozpoznajemy: to ten sam człowiek – Forst. Mieszka w lesie, w wybudowanej przez siebie ziemiance. Za towarzystwo ma trójnogiego psa. Żywi się mięsem upolowanej zwierzyny, żyje w zgodzie z przyrodą. Któregoś dnia przed drzwiami jego samotni staje trzynastoletnia Jadzia. Forst po raz kolejny musi zmienić swoje życie… 

Grafika reklamowa
LASSIE

Grafika reklamowa
LASSIE - NOWE PRZYGODY
"Lassie. Nowe przygody" (Lassie - Ein neues Abenteuer)
Reż. Hanno Olderdissen
Niemcy, 2023

Przed wami pełna zagadek, akcji i emocji kontynuacja przygód najwierniejszego psa świata. Poprzednią część, opartą na motywach bestsellerowej książki Erica Knighta, zatytułowaną „Lassie, wróć!”, zobaczyło w polskich kinach ponad 300 000 widzów. Tym razem uwielbiany przez wszystkich owczarek szkocki długowłosy (czyli rasa znana również pod nazwą „collie”) wraz ze swoim ukochanym opiekunem wyruszą na poszukiwanie zaginionego czworonoga. Nie będzie tu miejsca na uganianie się za własnym ogonem. Szykuje się niezwalniająca tempa przygoda dla całej rodziny bez względu na wiek! Rozpoczynają się letnie wakacje! W tym roku Flo nie chce się jednak rozstawać z ukochanym psem Lassie. Zamiast spędzić wczasy na Gran Canarii z rodzicami, chłopiec i jego kudłaty towarzysz wyruszają wraz z przyjacielem rodziny Gerhardem w podróż na farmę ciotki Flo. Kobieta mieszka tam ze swoimi dziećmi i sunią rasy Jack Russell Terrier. Kiedy Flo i nowi znajomi dowiadują się o znikających w wiosce psach postanawiają się tym zainteresować. Prawdziwe zmartwienie przychodzi, gdy tracą z oczu Lassie i ukochaną suczkę cioci. Okazuje się, że ktoś włamał się do domu i porwał małego czworonoga! Trójka przyjaciół wraz ze szczęśliwie znalezioną Lassie wyrusza na poszukiwanie złodziei i ratunek małego pieska.

Grafika reklamowa
LAST CHRISTMAS
Kate  pracuje w dużym domu towarowym w Londynie jako elf. Jej życie jest pasmem niepowodzeń i złych decyzji. Jednak kiedy w pracy poznaje Toma (Henry Golding), jej życie zaczyna zmieniać się na lepsze. Pomimo, że pozornie ta dwójka kompletnie do siebie nie pasuje, magia świąt sprawia, że postanawiają iść za głosem swoich serc... 

Grafika reklamowa
LATO
Lato 1981. Leningrad żyje rockiem ze szmuglowanych z Zachodu płyt Davida Bowiego, Blondie, Lou Reeda, T-Rex czy Sex Pistols. Majk jest gwiazdą undergroundowej sceny muzycznej i królem klubu rockowego, gdzie młodzież ma przykazane słuchać koncertów na siedząco i w ciszy. Poszaleć można jedynie za zamkniętymi drzwiami mieszkania, podczas prywatnych występów. Wiktor dopiero zaczyna, ma za to talent, przyciągającą wzrok urodę i pisze świetne teksty. Tych dwóch połączy nie tylko miłość do muzyki, ale i do Nataszy, mądrej i pięknej żony Majka. Losy tego trójkąta stanowią centrum „Lata”: czarno-białego (z nagłymi wybuchami kolorów) filmu o miłosnym i artystycznym 

Grafika reklamowa
LATO 1993

Grafika reklamowa
LATO 85
Namiętny romans na malowniczym francuskim wybrzeżu, pośród klimatycznych lat 80. – w tle wybrzmiewają hity The Cure i Roda Stewarta. Obserwujemy, jak między dwoma nastolatkami wybucha uczucie, które szybko i tragicznie się zakończy. Szesnastoletni Alexis właśnie przeprowadził się z rodzicami do Normandii. Ma literacki talent, ciekawość świata i obsesję na punkcie śmierci. Gdy pewnego dnia wypłynie za daleko na swojej małej łódce, uratuje go nieznajomy – posągowo piękny i pewny siebie David. Alexis traci dla niego głowę, ale ich wspólne szczęście nie potrwa długo… i skończy się na sali sądowej.W tej nastrojowej opowieści o dojrzewaniu mistrz François Ozon (Basen, 8 kobiet, Młoda i piękna) zwinnie przeplata wątek romantyczny z kryminalnym, podsycając atmosferę tajemnicy i skalę nastoletnich emocji. Klimat filmu tworzą perfekcyjnie odtworzone lata 80. – idealnie dobrane stroje i ścieżka dźwiękowa, za którą odpowiada Jean-Benoit Dunckel (połówka duetu Air). Nie sposób oderwać wzroku od dwóch młodziutkich aktorów - Felixa Lefebvre'a i Benjamina Voisina, francuskich kuzynów Timothée Chalameta, którym towarzyszy wspaniała Valeria Bruni-Tedeschi. Scenariusz został luźno oparty na powieści Aidana Chambersa Dance on My Grave.

Grafika reklamowa
LATO KIEDY NAUCZYŁAM SIĘ LATAĆ
"Lato, kiedy nauczyłam się latać" (Leto kada sam naučila da letim)
Reż. Radivoje Andrić
Serbia, Chorwacja, Bułgaria, Słowacja, 2022

Historia rodzinna widziana oczami dwunastoletniej dziewczyny. Widz śledzi odkrywanie szczególnie interesującego momentu życia, kiedy dzieciństwo dobiega końca i zaczynają się nowe, ekscytujące czasy. Lato, kiedy nauczyłam się latać to czuła opowieść o dorastaniu i pojednaniu. Pozornie nudne wakacje na idyllicznej wyspie na Morzu Śródziemnym, z dwiema starszymi paniami, zamieniają się w doświadczenie zmieniające życie 12-letniej Sofii, która przeżywa swoje pierwsze zauroczenie i pierwszy pocałunek. Ponowne spotkanie ze zwariowaną rodziną okazuje się momentem docenienia wartości związanych z więzami rodzinnymi i tradycją.

Grafika reklamowa
LATO W PROWANSJI
Mieszkający w Paryżu Lea i Adrian są typowymi nastolatkami – nieco zagubieni, zbuntowani, nierozłączni ze swoimi tabletami i smartfonami. Gdy okazuje się, że małżeństwo ich rodziców wisi na włosku, zostają wysłani z młodszym braciszkiem na południe Francji, do dziadka, którego nie wiedzieli od lat. Paul okazuje się dziarskim, choć nieco zrzędliwym starszym panem. Dziadek zafunduje wnukom-mieszczuchom twardą lekcję życia, organizując im niezwykłe wakacje, których nigdy nie zapomną.

Grafika reklamowa
LATO, KIEDY NAUCZYŁEM SIĘ LATAĆ
Historia rodzinna widziana oczami dwunastoletniej dziewczyny. Widz śledzi odkrywanie szczególnie interesującego momentu życia, kiedy dzieciństwo dobiega końca i zaczynają się nowe, ekscytujące czasy. „Lato, kiedy nauczyłam się latać” to czuła opowieść o dorastaniu i pojednaniu.

Pozornie nudne wakacje na idyllicznej wyspie na Morzu Śródziemnym, z dwiema starszymi paniami, zamieniają się w doświadczenie zmieniające życie 12-letniej Sofii, która przeżywa swoje pierwsze zauroczenie i pierwszy pocałunek. Ponowne spotkanie ze zwariowaną rodziną okazuje się momentem docenienia wartości związanych z więzami rodzinnymi i tradycją.